خبرگزاری کار ایران

ابراز امیدواری خانه احزاب نسبت به فعال‌تر شدن نهادهای سیاسی، صنفی و مدنی

کد خبر : ۸۳۹۱۶

خانه احزاب ایران امیدوار است مسیر فعالیت نهادهای سیاسی، صنفی و مدنی در چارچوب قانون اساسی و قوانین مربوطه و اساسنامه های متبوع فراهم شده و زمینه حضور بیشتر مردم در عرصه اجتماعی و تاثیرگذاری آنان در سرنوشت خویش و اصلاح امور بیش از پیش فراهم آید.

ایلنا: خانه احزاب با صدور بیانیه ای شرکت در انتخابات 24 خرداد را رخدادی حماسی تلقی کرد و شرکت همه گروه ها و سلایق در انتخابات را نشانه توسعه همه جانبه احزاب و جناح های سیاسی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن بیانیه خانه احزاب به شرح زیر است:

بسمه تعالی

حماسه مشارکت کم نظیر مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در 24 خرداد ماه، بار دیگر عزم و اراده آحاد جامعه برای اصلاح امور و بهبود شاخص های زندگی و حرکت به سمت چشم اندازهای توسعه همه جانبه را به نمایش گذاشت.

بدون تردید انتخابات اخیر در کنار پیام ها و نتایج متعددی که به دنبال داشت، تجلی فعالیت و رقابت سالم احزاب و جناح های مختلف سیاسی نیز بود.

گروههایی که موفق شدند با حمایت از نامزدهای مطلوب و ارایه برنامه های آنان نظر مخاطبان را نسبت به مشارکت در انتخابات و دادن رای به آنان جلب نمایند.

امروز اعتماد به جناح ها و چهره های سرشناس سیاسی که از برخی نامزدها حمایت می کنند به رویه ای معمول و نهادینه شده مبدل گذشته است تا آنجا که مقام معظم رهبری نیز هنگام دادن رای بر اعتماد به برخی فهرست ها تصریح کردند.

بدیهی است در جامعه ای متکثر و برخوردار از سلایق مختلف سیاسی و اجتماعی که صدها نفر پا به عرصه انتخابات گذاشته اند تنها از طریق احزاب و گروههای شناخته شده سیاسی می توان به معرفی نامزدها و ارایه برنامه های آنان پرداخت و مسیر انتخاب نامزد اصلح را هموار ساخت.

شورای مرکزی خانه احزاب ایران ضمن اظهار خرسندی از مشارکت چشمگیر مردم، اعتماد اکثریت مطلق شرکت کنندگان در این انتخابات به جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی و منتخبان شوراهای شهر و روستا را به ایشان تبریک گفته و توفیق آنان در اجرای بدون تنازل قانون اساسی و خدمت به مردم را آرزو می کند.

متاسفانه در سال های اخیر در یک فرآیند سلیقه ای و بعضاً غیرقانونی و نامتعارف در برابر فعالیت نهادهای صنفی و از جمله خانه احزاب که عالیترین نهاد صنفی تشکل های رسمی سیاسی است مانع تراشی های متعددی صورت گرفت که حاکی از عدم اعتقاد دستگاههای اجرایی ذیربط به نقش و کارکرد اینگونه نهادها و به ویژه احزاب در جامعه بود.

خانه احزاب ایران امیدوار است همانگونه که جناب دکتر حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی و همچنین در مصاحبه اخیر تاکید کردند مسیر فعالیت نهادهای سیاسی، صنفی و مدنی در چارچوب قانون اساسی و قوانین مربوطه و اساسنامه های متبوع فراهم شده و زمینه حضور بیشتر مردم در عرصه اجتماعی و تاثیرگذاری آنان در سرنوشت خویش و اصلاح امور بیش از پیش فراهم آید.

والسلام

خانه احزاب ایران

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز