خبرگزاری کار ایران

مجید انصاری در گفت‌وگو با ایلنا:

جایگاه مردمی آیت الله هاشمی غیرقابل انكار است

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۷۴

هیچ گروهی نباید به دنبال حذف دیگر احزاب یا انتقام از آنان باشد بلکه باید با همکاری سایر جریان‌ها به منافع کشور اندیشید.‌

ایلنا: عضو شورای مركزی مجمع روحانیون مبارز گفت: شخصیت معتدل و کارنامه درخشان حسن روحانی و حمایت بزرگان سیاسی اصلاح‌طلب از ایشان و اخلاق‌گرایی محمدرضا عارف و همچنین کارنامه ضعیف دولت نهم و دهم عامل‌های اصلی پیروزی روحانی در انتخابات بودند.

مجید انصاری در گفت‌وگو با ایلنا،حضور پر شور مردم در انتخابات را عامل تحقق شعار حماسه سیاسی عنوان کرد و گفت: تمهیدات و اقداماتی كه رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم جانبداری نیروهای مسلح و سایر نهادها از یک نامزد  خاص داشتند و همچنین تعریف ایشان از رای مردم به عنوان یک حق‌الناس، باعث شد تا مردم با حضور پر شورشان در پای صندوق‌های رای حاضر شده و حماسه مورد نظر ایشان را محقق كنند.

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: مقام معظم رهبری از چندی پیش از روز انتخابات اعلام کرده بودند که باید میدان را برای حضور تمامی اقشار باز کرد تا هرکسی با حضور در پای صندوق‌های رای بتواند در سرنوشت کشور سهیم باشد.ایشان حتی از همه كسانی كه تنها اعتقاد به ایران دارند نیز برای حضور دعوت كرده بودند که قطعا اجرایی شدن این دستورات در خلق حماسه سیاسی بی‌تاثیر نبوده است.

وی عملکرد ضعیف دولت را یکی از عوامل مهم در پیروزی حسن روحانی در انتخابات عنوان کرد و افزود: مشکلات عدیده‌ای در ابعاد مختلف همچون سیاست داخلی و خارجی و همچینین اقتصاد کشور در پی مدیریت ناموفق دولت به وقوع پیوست و باعث شد تا مردم به ضرورت تغییر و تحول در کشور پی ببرند.

انصاری ادامه داد: این اتفاق در حالی به وقوع پیوست که سیل کثیری از مردم پس از آن‌که برنامه‌های تبلیغاتی و مناظره‌های نامزد‌های انتخاباتی را دنبال کردند به این نتیجه رسیدند که روحانی با توجه به برنامه‌هایی که عرضه کرده است، می‌تواند این تغییرات سازنده را به وجود آورد.

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه جایگاه مردمی حضرت آیت الله هاشمی انکارشدنی نیست، خاطر نشان کرد: ایشان در زمان ثبت نام با فداکاری و از خودگذشتگی علیرغم میل باطنی خود و به واسطه درخواست‌های مردمی در عرصه انتخابات حاضر شدند که عدم احراز صلاحیت ایشان باعث شد تا مردم با پی بردن به ضرورت تغییر و تحول در مدیریت کشور به كاندیدای مورد حمایت ستون نظام رای دهند.

وی حمایت نخبگان سیاسی اصلاح‌طلب از روحانی را یکی از مهمترین عوامل پیروزی وی در انتخابات عنوان کرد و ادامه داد: حمایت حضرت آیت الله هاشمی و حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی از حسن روحانی و همچنین مدیریت مدبرانه اصلاح‌طلبان نقش مهمی در اخذ آرای مطلقه روحانی در انتخابات داشت.

انصاری ضمن تقدیر و تشکر از اقدام شجاعانه محمدرضا عارف در انتخابات، تاکید کرد: اقدام بسیار اخلاقی و هوشمندانه عارف زمینه احتمال پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات را بیشتر کرد که به هیچ عنوان نمی‌توان این اقدام شجاعانه را کتمان کرد.

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز همچنین شخصیت معتدل حسن روحانی را یک عامل مهم در پیروزی خواند و ادامه داد: سابقه درخشان روحانی و همراهی دیگر جریان‌های مستقل و حتی اصولگرایان معتدل نقش مهمی در این پیروزی داشت.

انصاری در واکنش به ادعای اصولگرایان افراطی مبنی بر اینکه اصلاحات مرده است و یا اینکه باید گفتمان دوم خرداد برای همیشه از بین برود، تصریح کرد: نتیجه آرا نشان داد که باید تمامی جریان‌ها واقعیت را بپذیرند چراکه مردم از بداخلاقی و افراط بیزار هستند و بیش از نگاه به گذشته باید تمامی تمرکز خود را معطوف به آینده کنیم.

وی ادامه داد: هیچ گروهی نباید به دنبال حذف دیگر احزاب یا انتقام از آنان باشد بلکه باید با همکاری سایر جریان‌ها به منافع کشور اندیشید.‌

انصاری همچنین درباره حضور جریان‌های مختلف در دولت آتی و اظهارت روحانی مبنی بر اینکه از همه جریانها و احزاب استفاده خواهم کرد، گفت: ترکیب آرا و اختلاف نامزدهای انتخاباتی در آرای مردمی اثبات کرد که این بار تنوع خواهی و اصلاح امور تبدیل به گفتمان کلی شده است به طوری که حتی در روستاها و شهرهای کوچک این جریان شکل گرفته و قدرت تحلیل مردم به ویژه دانشجویان و جوانان ارتقا پیدا کرده است.

وی ادامه داد: همه جریان‌های سیاسی باید گذشته‌ها را فراموش کنند و دوره جدیدی ازصمیمت و رفاقت را برای دفاع از منافع کشور آغاز کنند لذا این انتظار نیز از آقای روحانی وجود دارد که زمینه هم‌افزایی بیشتر در نیروهای توانمند کشور را فراهم کند که البته خود ایشان بارها بر این امر تاکید داشته‌اند و با شناختی كه از ایشان وجود دارد مطمئن هستیم که با حضور ایشان این امر محقق می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز