خبرگزاری کار ایران

رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا:

مردم از افراط و رفتارهای رادیکالی به تنگ آمده‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۸۴

این انتخابات نشان داد که مردم از افراط و رفتارهای رادیکالی به تنگ آمده‌اند و از تبعیض و برخوردهای سلیقه‌ای،خشن و چماقی خسته شده‌اند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینكه درصد قابل توجهی از پیروزی روحانی را مدیون حمایت بزرگان اصلاح‌طلب همچون هاشمی و خاتمی می‌دانم،گفت: البته نقش شورای هماهنگی اصلاح طلبان را نباید فراموش کرد و در ‌‌نهایت فداکاری آقای عارف و ائتلاف ایشان با آقای روحانی مکمل همکاری و تلاش اصلاح طلبان در این انتخابات بود.

رسول منتجب نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، انتخابات این دوره را یک پدیده کاملا متفاوت از دوره‌های گذشته عنوان کرد و گفت: به اعتقاد من خداوند در این روز اراده کرد تا ملت و نخبگان سیاسی که هشت سال تحت انواع تهمت‌ها و ناملایمتی‌ها قرار گرفته بودند و حقوق فردی و اجتماعیشان مورد تعرض قرار گرفته بود از سختی‌ها و دشواری‌ها رهایی پیدا کنند.

این فعال سیاسی ائتلاف آقایان عارف و روحانی و همچنین حمایت بزرگان اصلاح طلب از روحانی را عامل پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات عنوان کرد و گفت: درصد قابل توجهی از این پیروزی را مدیون حمایت بزرگان اصلاح طلب همچون هاشمی و خاتمی می‌دانم که البته نقش شورای هماهنگی اصلاح طلبان را نباید فراموش کرد و در ‌‌نهایت فداکاری آقای عارف و ائتلاف ایشان با آقای روحانی مکمل همکاری و تلاش اصلاح طلبان در این انتخابات بود.

وی ادامه داد: اگر عارف کناره گیری نمی‌کرد طبیعتا آرا در دو سبد تقسیم می‌شد و هیچ تضمینی وجود نداشت که آقای روحانی به صورت قاطع در مرحله اول پیروز شود.

منتجب نیا در واکنش به بداخلاقی برخی احزاب مبنی بر اینکه گفتمان دوم خرداد و اصلاح طلبی مرده است، گفت: مردم همواره با بداخلاقی‌ها مخالف هستند و هیچ‌گاه به کسی که مرتکب بداخلاقی شود رای نخواهند داد. این انتخابات نشان داد که مردم از افراط و رفتارهای رادیکالی به تنگ آمده‌اند و از تبعیض و برخوردهای سلیقه‌ای،خشن و چماقی خسته شده‌اند.

این فعال سیاسی ادامه داد: اگر یک نظرسنجی جامع در بین مردم انجام دهیم متوجه می‌شویم که قریب به اتفاق مردم از خشونت و رفتارهای افراط گونه حمایت نمی‌کنند و منزجر هستند ولی متاسفانه هنوز اندکی افراد هستند که به طبل خشنونت می‌زنند.

منتجب نیا نتیجه آرای انتخابات را یک پاسخ محکم به رفتارهای افراطی عنوان کرد و گفت: مردم با حضور پرشورشان در صحنه انتخابات و دادن رای به اعتدال جواب خوبی به افرادی دادند که همواره به دنبال رفتارهای تند و افراطی بودند و با رای خود اعلام کردند که ما می‌خواهیم بر اساس فکر، ادبیات صحیح و رفتارهای معتدل کشوراداره شود.

وی همچنین تصریح کرد: یکی از پیام‌های انتخابات جواب منفی به افرادی است که سال‌هاست اعلام کرده‌اند که اصلاح طلبی مرده است و می‌خواستند این جریان سیال و مواج مردمی را انکار کنند که خوشبختانه مردم اثبات کردند جریان اصلاحات همچنان قدرتمند و مردمی است و نمی‌توان آن را انکار کرد.

وی همچنین به جایگاه احزاب در بین مردم اشاره کرد و افزود:‌‌ همانطوری که جریان اصلاحات یک واقعیت در کشور است و نزد مردم جایگاهی دارد و نمی‌توان آن را انکار کرد ما نیز هیچ‌گاه واقعیت اصول گرایان را انکار نکرده‌ایم و به دنبال حذف آن نبوده‌ایم چرا که اعتقاد داریم باید همه احزاب برای رشد کشور تلاش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز