خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا عنوان شد؛

تحلیل عباس عبدی از آرایش سیاسی انتخابات

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۱۸

اگر ولایتی کنار برود نمی‌توان مطمئن بود که رای وی به سمت قالیباف و یا جلیلی می‌رود زیرا با توجه به مباحثی که در مناظره‌ها در این روز‌ها مطرح شده امکان دارد بخشی از آرای ولایتی به سمت روحانی برود.

عبدی معتقد است که ائتلاف در جناح اصولگرایان بعید و غیرمحتمل است.

عبدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب افزود: به دلیل آنکه فرصت ائتلاف تمام شده و از طرف دیگر نامزدهای اصولگرا حاضر نیستند به نفع یکدیگر کنار بروند امکان ائتلاف در بین اصولگرایان بعید است. هرچند این ائتلاف اگر صورت بگیرد هم کمکی به آن‌ها نمی‌کند.

وی ادامه داد: اگر ولایتی کناره گیری کند به دلیل آنکه رای ولایتی تشکیلاتی است نمی‌توان پیش بینی کرد که آرای آن به سمت قالیباف برود و اگر جلیلی نیز از قالیباف حمایت کند رای‌های دیگری از قالیباف کاهش پیدا می‌کند زیرا کسانی که از قالیباف حمایت می‌کنند تصور می‌کنند که وی با جلیلی متفاوت است همین امر نیز در مورد کناره گیری ولایتی و قالیباف به نفع یکدیگر وجود دارد.

عبدی با تشریح بیشتر این مساله افزود: اگر ولایتی کنار برود نمی‌توان مطمئن بود که رای وی به سمت قالیباف و یا جلیلی می‌رود زیرا با توجه به مباحثی که در مناظره‌ها در این روز‌ها مطرح شده امکان دارد بخشی از آرای ولایتی به سمت روحانی برود.

وی ادامه داد: قالیباف نیز بعید است به نفع کسی کنار برود زیرا وی تصور می‌کند که رای بالایی دارد و رئیس جمهور است در این میان کنار رفتن جلیلی بد‌ترین حالت برای اصولگرایان است.

عبدی افزود: اگر جلیلی کنار برود یعنی حرکت اصلی اصولگرایان شکست خورده است و منجر به شکست گفتمانی می‌شودکه به راه انداخته‌اند و هم گفتمانشان شکست می‌خورد و همین که در آرا شکست خورده‌اند.

وی ادامه داد: با این وصف در انتخابات این اصلاح طلبان هستند که تعیین کننده هستند و اصولگرایان تابع هستند زیرا خودشان نمی‌توانند تصمیم بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز