خبرگزاری کار ایران

ولایتی در جمع مردم اردبیل:

تصمیم‌گیری‌های خلق‌الساعه به اقتصاد کشور ضربه زده است

کد خبر : ۸۰۸۳۰

مردم کشورمان و استان اردبیل را دو معضل اساسی یعنی بیکاری جوانان و تورم شدید و روز افزون رنج می‌دهد که باید به نابسامانی در این حوزه‌ها پایان داد.

ایلنا: ولایتی گفت: متاسفانه تصمیم‌گیری‌های خلق‌الساعه و صدور بخشنامه‌های چند وجهی و بی‌توجهی به ثبات در تصمیم‌گیری‌ها سبب شده کشور در معرض آسیب جدی اقتصادی قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، علی اكبر ولایتی در دیدار با مردم اردبیل با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت‌ها در کشور و استان اردبیل هنوز مورد توجه قرار نگرفته و مغفول مانده است، گفت: اگر این ظرفیت‌ها به شکل صحیح آزاد‌سازی شود مشکلات اقتصادی به حداقل رسیده و ازدواج و اشتغال جوانان تسهیل می‌شود.

وی با یادآوری اینکه شایسته نیست با چنین ظرفیت‌هایی ما در جامعه حتی یک بیکار داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در دولت آینده سعی خواهم کرد بیکاری و تورم را با تدبیر درست، احترام به خرد جمعی و بهره‌گیری از نظریات کارشناسان تک رقمی کنم و در کنار آن باید ارزش پول ملی نیز حفظ شود.

نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری یادآور شد: متاسفانه تصمیم‌گیری‌های خلق‌الساعه و صدور بخشنامه‌های چند وجهی و بی‌توجهی به ثبات در تصمیم‌گیری‌ها سبب شده کشور در معرض آسیب جدی اقتصادی قرار گیرد؛ مردم کشورمان و استان اردبیل را دو معضل اساسی یعنی بیکاری جوانان و تورم شدید و روز افزون رنج می‌دهد که باید به نابسامانی در این حوزه‌ها پایان داد.

وی عنوان کرد: اگر ظرفیت‌های بالای استان اردبیل در بخش کشاورزی و گردشگری احیا شده و مورد توجه قرار گیرد اردبیل به تنهایی قادر است غذای کشور را تامین کند.

نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری به وجود آب، شرایط اقلیمی مناسب و نزدیکی به آب‌های آزاد به عنوان استعدادهای بی‌نظیر استان اردبیل اشاره کرد و ابراز داشت: تنوع آب و هوایی در استان اردبیل از اقلیم متاثر از دریای خزر گرفته تا سرد و نیمه‌سرد زمینه‌ای فراهم کرده تا در شمال و جنوب و مرکز استان اردبیل محصولات کشاورزی متنوع نظیر گندم، سیب‌زمینی، ‌دانه‌های روغنی و … کشت و عمل‌آوری شود.

ولایتی با اشاره به ضرورت مهار آب‌های سطحی و توجه به کشاورزی نوین افزود: ما تنها با احداث سد آن هم در طولانی مدت نمی‌توانیم در مهار آب‌ها و هدایت آن موفق عمل کنیم بلکه بهتر است با بهره‌گیری از ظرفیت کانال‌ها و طرق جدید آب را به سر مزرعه هدایت کنیم تا کشاورز ما با کمترین اتلاف آب بیشترین بهره‌برداری را داشته باشد.

وی تصریح کرد: امروز در دنیا از هر هکتار زمین به طور متوسط غذای 27 نفر تامین می‌شود که این ظرفیت در استان اردبیل می‌تواند ارتقا یابد؛ ما ارتقای عمودی کشاورزی را در دستور کار قرار دادیم به طوری که با یک برنامه‌ریزی درست و مدبرانه می‌توانیم از هر هکتار غذای 43 نفر را تامین کنیم.

ولایتی ارتقای کیفی تولید، توجه به صنایع تبدیلی و فرآوری شده بخش کشاورزی را در این زمینه مهم ارزیابی کرد همچنین ضرورت دارد 30 درصد منابع حاصل از در‌آمدهای یارانه‌ها به بخش کشاورزی و صنعتی اختصاص یابد تا تولید در این بخش رونقی مضاعف پیدا کند.

نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: مردم اردبیل سال‌هاست که منتظر شنیدن سوت قطار هستند که خط ریلی این استان باید توسعه پیدا کند تا در یک ارتباط ریلی مسیر قفقاز و سن‌پترزبورگ با گذر از روسیه و همچنین بمبئی هند امکان خط ریلی مناسب و ایمن فراهم آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز