خبرگزاری کار ایران

واکنش رئیس ائتلاف اصلاح طلبان به بیانیه جمعیت رهپویان و جمعیت ایثارگران:

تلاش برای حذف گفتمان دوم خرداد خلاف تاکیدات رهبری است

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۱۲

اصلاح طلبان بر خلاف برخی از احزاب معتقد نیستند که باید حزب یا گفتمانی از بین برود بلکه بر این نظر هستیم که احزاب به میزان قدرت و رایشان باید در عرصه سیاسی حاضر باشند و به کشور خدمت کنند.

ایلنا: ‌رئیس ائتلاف اصلاح طلبان گفت: ادعای افراطی‌های اصولگرا مبنی بر اینکه جریان دوم خرداد باید برای همیشه از بین برود، نشان می‌دهد متاسفانه برخی از افراطی‌ها به تاکید رهبری مبنی بر اینکه باید در عرصه سیاسی از همه سلیقه‌ها برای حضور در انتخابات دعوت کنیم التزامی ندارند.

حجت الاسلام والمسین محسن رهامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با آرزوی افراطیون اصولگرا برای از بین بردن جریان اصلاحات تاکید کرد: این ادعا نشان از پرخاشگری و عصبانیت این جریان دارد.در حالی که این افراد باید بدانند جریان اصلاحات در دل مردم جای دارد و از بین رفتنی نیست.

رئیس ائتلاف اصلاح طلبان ادامه داد: متاسفانه خیلی از افراطی‌ها به اسم احزاب اصولگرا سعی در خروج و حذف احزاب و خدمت گزاران به نظام و انقلاب را دارند که این نشان می‌دهد این افراد از اجماع اصلاح طلبان در انتخابات عصبانی و ناراحت هستند.

وی همچنین به حضور آقای هاشمی در انتخابات و عکس العمل افراطی‌ها اشاره کرد و افزود: قبل از ورود ایشان به عرصه انتخابات بسیاری از افراطی‌ها مدعی بودند که آقای هاشمی در عرصه انتخابات حاضر نمی‌شوند چرا که ایشان در بین مردم جایگاهی ندارند و در انتخابات شکست خواهند خورد ولی همه دیدیم زمانی که ایشان وارد عرصه انتخابات شدند و جریان اصلاحات از ایشان حمایت کردند شاهد اقبال بی‌سابقه مردم از جریان اصلاحات و آقای هاشمی بودیم.

وی ادامه داد: پس از حضور آقای هاشمی در عرصه انتخابات بر اساس برآوردهای اولیه انتظار می‌رفت که ایشان بالای ۳۰ میلیون رای بیاورد و حماسه‌ای به مراتب از دو خرداد را رقم بزند ولی متاسفانه برخی از دوستان مساله احراز صلاحیت را مطرح کردند تا نتیجه انتخابات تغییر کند.

رهامی به حضور دو کاندیدای نزدیک به جریان اصلاحات و اعتدال در انتخابات اشاره کرد و افزود: حضورعارف و روحانی باعث شد تا اصلاح طلبان بر این دو کاندیدا اتفاق نظر داشته باشند ولی بر اساس نظرسنجی‌های اولیه آقای عارف و روحانی در برخی از استان‌ها تا قبل از حمایت اصلاح طلبان از ایشان به عنوان دومین یا سومین کاندیدای مطرح شده بودند.

وی ادامه داد: پس از مناظره‌ها و دفاع ایشان از گفتمان اصلاحات با استقبال پرشور مردم رو به رو شدند که این استقبال نشان دهنده آن بود که گفتمان دوم خرداد همچنان مورد تایید مردم است چرا که این گفتمان دیدگاه افراطی ندارد و به دنبال اعتدال و حل مشکلات مردم است.

رهامی حمایت پرشور مردم از گفتمان دو خرداد را عامل عصبانیت افراطی‌ها خواند و گفت: اصلاح طلبان بر خلاف برخی از احزاب معتقد نیستند که باید حزب یا گفتمانی از بین برود بلکه بر این نظر هستیم که احزاب به میزان قدرت و رایشان باید در عرصه سیاسی حاضر باشند و به کشور خدمت کنند.

رئیس ائتلاف اصلاح طلبان تصریح کرد: اگر اجازه می‌دادند آقای هاشمی در انتخابات حاضر شوند استقبال پرشور مردم قدرت و جایگاه واقعی اصلاحات و گفتمان دو خرداد را بر همگان اثبات می‌کرد ولی متاسفانه این امر محقق نشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز