خبرگزاری کار ایران

طی بیانیه ای اعلام شد:

حمایت جمعی از ایرانیان مقیم خارج از کشور از قالیباف

کد خبر : ۸۰۴۶۶

جمعی از هموطنان ایرانی مقیم خارج از کشور با صدور بیانیه مشترکی حمایت خود را از کاندیداتوری دکتر محمد باقر قالیباف در یازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

جمعی از هموطنان ایرانی مقیم خارج از کشور با صدور بیانیه مشترکی حمایت خود را از کاندیداتوری دکتر محمد باقر قالیباف در یازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

به گزارش ایلنا،متن این بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

ما جمعی از شهروندان ایرانی ساکن خارج کشور که نسبت به آینده کشورمان احساس مسوولیت می کنیم، در 24 خرداد 1392 خود را به یکی از صندقهای رای خواهیم رساند تا از حق خود در تعیین سرنوشت فردی و جمعی بهره گیریم و با انتخاب یکی از نامزدهای هشت گانه به تکلیف خود عمل نمائیم. براین اعتقادیم که پس از اصل مشارکت انتخاباتی به عنوان وظیفه ای ملی و دینی و تاریخی، رفتار انتخاباتی ما و انتخاب یکی از داوطلبان در سرنوشت ایران عزیز بسیار مهم است. ضروری است با درک درست از شرایط ملی و بین المللی، فردی سکان اجرائی کشور را به دست گیرد که بتواند اولویتهای جامعه را به درستی تشخیص داده و با برنامه روشن مبتنی بر تجارب و کارنامه اجرائی گذشته اش و با بهره گیری از مجموعه ای از همکاران توانمند، بر محور خرد جمعی در مسیر حل مشکلات گام بردارد.

از آنجا که جامعه نیازهای گوناگون مادی و معنوی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و مسائل گوناگون سیاسی در ابعاد داخلی و خارجی دارد، رییس جمهور منتخب و تیم همکار او باید با اشراف برهمه ی موضوعات، به مطالبات مردم در سطوح و ابعاد گوناگون پاسخ دهند. البته شرایط امروز کشور ما اولویتهائی دارد که باید در صدر برنامه های رییس جمهور آینده باشد. همانگونه که در شعار سال در کنار حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی آمده است، باید فردای خلق حماسه سیاسی که به لطف الهی با مشارکت حداکثری مردم فهیم و آگاه و نجیب ما شکل خواهد گرفت، منتخب مردم در فکر خلق حماسه اقتصادی بر پایه اقتصاد مقاومتی به پشتوانه رای مردم و حضور و مشارکت آنان برای حل مشکلات اقتصادی جامعه و گره گشائی از زندگی مردم و تلاش در جهت کارآمدی مردم سالاری دینی در صحنه عمل به ویژه در حوزه اقتصاد باشد.

اصل 115 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ویژگی های دولتمردی که باید در جایگاه ریاست قوه مجریه قرار گیرد را اینگونه بیان می کند: "رئیس‏ جمهور باید از میان‏ رجال‏ مذهبی‏ و سیاسی‏ که‏ واجد شرایط زیر باشند انتخاب‏ گردد: ایرانی‏ الاصل‏، تابع ایران‏، مدیر و مدبر، دارای حسن‏ سابقه‏ و امانت‏ و تقوی‏، مومن‏ و معتقد به‏ مبانی‏ جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ و مذهب‏ رسمی‏ کشور." با نگاهی اجمالی به این شرایط می توان گفت دولتمردی که می خواهد در خدمت مردم و نظام اسلامی در جایگاه رفیع ریاست جمهوری قرار گیرد باید دارای ویژگیهای ممتازی باشد. این ویژگیها کف و سقفی دارد که برخی شرط لازم و برخی شرط کافی هستند. از جمله می توان به تدین، تعهد، تخصص، تدبیر، قانونگرائی،مردم داری، دارای چشم انداز روشن بودن، برنامه محوری و دارای برنامه ی عملیاتی، جامع نگری، آگاهی و اشراف به مهمترین مسائل ملی و بین المللی، اهل مشورت و خرد جمعی بودن، استفاده از افراد توانمند در جمع همکار خود و.... اشاره نمود.

برپایه آنچه گفته شد، از منظرشهروندان ایرانی مقیم خارج از کشور ـ که نسبت به آینده کشور و عزت و سربلندی نام ایران در جهان دغدغه مند هستیم ـ با احترام به همه ی داوطلبان محترم، آقای دکتر محمد باقر قالیباف را دارای ویژگی های یاد شده برای ریاست قوه مجریه می بینیم و از هموطنان عزیز در داخل و خارج استدعا داریم ضمن حضور حماسی و مشارکت حداکثری در پای صندوق های رای، با انتخاب ایشان گامی بلند در مسیر اعتلای ایران اسلامی و گره گشائی از مشکلات کشور بردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز