خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

عارف به یک شخصیت مدنی و اجتماعی در کشور تبدیل شد

کد خبر : ۸۰۴۳۲

اگر اصلاح طلبان ارجمند هستند و در بین مردم ارزش دارند، به این دلیل است که به منافع ملی اهمیت می‌دهند.

ایلنا: عضو شورای شهر تهران گفت: اگر اصلاح طلبان ارجمند هستند و در بین مردم ارزش دارند، به این دلیل است که به منافع ملی اهمیت می‌دهند.

به گزازش خبرنگار ایلنا، احمد مسجد جامعی در نشستی با نامزدهای اصلاح طلب شورای شهر و دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه تهران از اقدام آقای عارف و اجماع ایشان با آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری تشکر کرد و گفت: زمینه این اجماع از مدت‌ها پیش فراهم شده بود ولی تصور اینکه این اجماع به این شکل و در این شرایط رخ دهد مقداری دشوار بود و در دشوار دانستن این ائتلاف لازم می‌بینم یادآوری کنم ائتلافی که در گروه دیگری بود، محقق نشد.

این عضو شورای شهر در رابطه با اجماع در انتخابات ریاست جمهوری گفت: این اتفاق دو سو دارد یکی آنکه این اجماع به درخواست نخبگان و کار‌شناسان اتفاق نیفتاد بلکه اخلاقیت و ادب این اجماع را درخواست کرده بود و خوشبختانه اصلاحات به این اجماع تن داد که اگر این چنین نمی‌شد شاهد ریزش آرا در بین دو کاندیدا بودیم چنانچه که در بسیاری از برنامه‌های آقای عارف و روحانی شاهد شعارهای مردم مبنی بر «ائتلاف ائتلاف» بودیم.

وزیر ارشاد و فرهنگ دوره اصلاحات کناره گیری عارف از انتخابات را یک اقدام شجاعانه خواند و گفت: چهره عارف با این اتفاق متفاوت شده است و حالا ایشان فرا‌تر از چهره مقبول مدیریتی به یک چهره مدنی و اجتماعی تبدیل شده است.

مسجدجامعی ادامه داد: داشتن شخصیت مدنی اهمیت ویژه‌ای در کشور دارد چه بسا افرادی که پست اجرایی ندارند ولی به اعتبار همین شخصیت مدنی اعتبار بالایی در بین مردم دارند که براساس نظرسنجی‌های انجام شده عده کثیری از مردم اعلام کرده بودند که به نظرات آقای هاشمی و خاتمی اطمینان دارند و حالا آقای عارف به چنین حوزه‌ای پیوسته‌اند.

این عضو شورای شهر تهران علت تاخیر در اجماع را از سوی آقای خاتمی و شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان دانست و گفت: آقای عارف در این تاخیر نقشی نداشته‌اند و ما سعی داشتیم برای اجماع یک نظرسنجی جامع از مردم داشته باشیم لذا نظرسنجی خود را به فردای آخرین مناظره تلویزیونی موکول کردیم و پس از یک روز بررسی نظرسنجی‌ها نظر اجماع را به آقای عارف ابلاغ کردیم.

وی ادامه داد: این دوره بررسی‌ها که برایند نیرو‌ها را در اجماع به همراه داشت یک نیروی جدید را در کشور رقم می‌زند که هرچه مشارکت بیشتر باشد امکان توفیق ما نیز بیشتر خواهد شد.

مسجدجامعی همچنین از فیلتر شدن کمپین ائتلاف عارف خبر داد و گفت: این کمپین که در طول ۲۴ ساعت ۷ هزار عضو پیدا کرده بود متاسفانه فیلتر شد که همین اتفاق ضرورت اجماع را برهمگان روشن کرده بود و لذا من پیشنهاد می‌دهم یک کمپین نیز برای تشکر از آقای عارف تشکیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز