خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله ری‌شهری:

کاندیدای حزبی نمی‌تواند با یکسری وعده‌ها مردم را فریب دهد

کد خبر : ۷۶۰۸۰

اگر در کشور یک یا چند جریان سیاسی قوی داشتیم، این طور نمی‌شد که مردم بعد از هشت سال بفهمند در انتخاب خود اشتباه کرده‌اند.

اعضای ائتلاف شاهدان انقلاب اسلامی امروز (یکشنبه) با آیت‌الله محمد ری‌شهری - تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و رئیس دانشگاه قرآن و حدیث - دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله ری‌شهری در این دیدار با اشاره به حضور فرزندان شهدا در ائتلاف شاهدان انقلاب اسلامی، این مساله را اتفاقی مبارک خواند و خطاب به آنها گفت: اقدام شما برای تشکیل یک ائتلاف سیاسی کار مثبتی است و امیدوارم در تمام کشور گسترده شود. خانواده شهدا بهترین میراث‌داران شهدا هستند و اگر درست عمل کنند، می‌توانند در صف مقدم مبارزه با میراث‌خواری شهدا باشند.

وی ادامه داد: قطعا پدران شما شاد خواهند شد که شما در مسیر حفظ دستاوردهای انقلاب که آن عزیزان خون پاکشان را برای آن داده‌اند، گام گذاشته‌اید. کشور ما دو یا سه جریان سیاسی معتبر نیاز دارد که یکی از آنها می‌تواند خانواده شهدا باشد.

ری‌شهری با بیان اینکه "چون در کشور جریان سیاسی قوی نداریم، مشکلات بسیاری در زمینه مدیریت سیاسی و اجرایی داریم"، تاکید کرد: اگر در کشور یک یا چند جریان سیاسی قوی داشتیم، این طور نمی‌شد که مردم بعد از هشت سال بفهمند در انتخاب خود اشتباه کرده‌اند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث خاطرنشان کرد: چقدر و چندبار باید آزمون و خطا کنیم؟ ما باید تشکل‌های سیاسی داشته باشیم که افراد خودشان را در آنجا نشان دهند. در یک حزب سالم میزان دینداری، توانایی مدیریت و سایر ویژگی‌های افراد حزب مشخص می‌شود و در این صورت یک کاندیدا نمی‌تواند با یکسری وعده‌ها مردم را فریب دهد.

وی با بیان اینکه "باید سازماندهی کشور به نحوی باشد که جلوی انتخاب‌های اشتباه گرفته شود"، افزود: اگر فردی در یک حزب سال‌ها کار کرده باشد، بعد از گرفتن مسئولیت توسط آن فرد، کشور کمتر با مشکلات متعدد روبرو خواهد شد. در این حالت، افراد آزمایش شده خود را معرفی می‌کنند و هزینه‌اش را نیز نظام می‌پردازد.

ری‌شهری اضافه کرد: حزبی که برازنده اسلام، ارزشی و سالم است مطلق‌گرا نیست. یعنی به طور کامل کسی را رد یا پذیرش نمی‌کند. ممکن است افراد به درجات مختلف اشتباه کنند، اما هیچ‌کس به غیر از چهارده معصوم(ع) عاری از اشتباه نیست. ما باید زشتی‌ها و زیبایی‌های یک فرد را با یکدیگر ببینیم و در قضاوتمان انصاف داشته باشیم. حزب سالم این است که اگر حرف، برنامه و کاندیدای حزب رقیبش بهتر باشد آن را معرفی کند. روایت است که اگر در جمعی قرار دارید و فردی بهتر از شما برای انجام کاری وجود دارد، اگر او را معرفی نکنید به خدا و رسول خدا خیانت کرده‌اید.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه "در نظام اسلامی، محور باید رهبر باشد و حزب باید در جهتی که رهبر مشخص می‌کند حرکت کند"، تاکید کرد: فصل‌الخطاب در نظام اسلامی، رهبر است. رقابت در نظام اسلامی نیز برای خدمت بهتر است نه برای قدرت. در نظام اسلامی مسئولیت، سنگی است که باید برداشته شود و هرکس می‌تواند آن را بلند کند، اگر برای خدا باشد، اگر رای نیاورد، شکست معنی ندارد و اگر رای بیاوریم باید به مردم خدمت کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: امیرالمومنین می‌گوید کسانی که برای کسب قدرت، رقابت ناسالم دارند، مانند سگ‌هایی هستند که روی مردابند و برای همدیگر پارس می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز