خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

تعامل مساجد در انتخابات بیشتر شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۱۷

با بیشتر کردن تعامل مساجد در انتخابات می‌توانیم بداخلاقی‌هایی را که در زمان انتخابات رخ می‌دهد به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته کنترل کنیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: با بیشتر کردن تعامل مساجد در انتخابات می توانیم بداخلاقی هایی را که در زمان انتخابات رخ می دهد  به صورت شبکه ای و سازمان یافته کنترل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در همایش اخلاق اسلامی در انتخابات در مرکز همایش سازمان صدا و سیما پیوند مساجد و انتخابات را یک برنامه مهم و بلند مدت در زمینه انتخابات عنوان کرد و گفت: مساجد با توجه به نقش اجتماعی و سیاسی و تقدسی که بین مردم دارند می توانند در برگزاری و اجرای قانونمدار انتخابات نقش به سزایی داشته باشند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد انتخابات را نقطه حساس کشور عنوان کرد و گفت: انتخابات تجلی اراده عمومی در ساختار اداره کشور است که از رهبری تا شورای شهر و روستاها در کشور ما وجود دارد.

وی ادامه داد: انتخابات عامل کلیدی در افزایش تامین آبروی ملی، رشد اعتدال ملی، تامین کرامت ملی و رشد نشاط ملی است و در مجامع بین المللی نشان دهنده رشد و توسعه فرهنگ یک کشور قلمداد می شود.

حاج علی اکبری انتخابات را یک امر واجب شرعی عقلی و ملی دانست و گفت: انتخابات نزد مردم شناخته شده است و خوشبختانه در حال حاضر به جایی رسیده ایم که انتخابات ما از نظر کیفی از انتخاباتی که در مبتکران این روش برگزار می شود بالاتر است.

وی ضمن اشاره به خاستگاه انتخابات در جوامع غیردینی عنوان کرد: از آنجایی که انتخابات یک مدل وارداتی در کشور است لذا با چالش هایی رو به رو هستیم و ما جهت برگزاری هر چه بهتر انتخابات موظفیم تا تراز ارزش اسلامی انتخابات را پیدا کنیم و با توجه به این تراز در این انتخابات حاضر شویم.

حاج علی اکبری با بیان اینکه برخی از اتفاقات در انتخابات به فرهنگ اسلامی مربوط نمی شود گفت: متاسفانه با نزدیک شدن به زمان انتخابات برخی از اخلاق ها و رفتارها همچون جنگ قدرت، تخریب و خارج کردن رقیب به هر قیمتی که تا پیش از این در مبانی و فرهنگ اسلامی جا نداشته اند در کشور دیده می شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: شکل گیری تهمت ها، غیبت ها و تخریب ها به بهانه انتخابات در کشور رخ می دهد که این بد اخلاقی ها عواقب بدی را به همراه خواهد داشت.

حاج علی اکبری ضمن اشاره به تعداد بالای مساجد در کشور اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 80 هزار مسجد در کشور و یک هزار و 800 مسجد در تهران وجود دارد که می تواند به صورت شبکه ای و سازمان یافته گام موثری را در برگزاری هر چه بهتر انتخابات بردارند.

وی همچنین به تاثیر مساجد و ائمه جماعت در تبیین اخلاق انتخاباتی گفت: متاسفانه در یک کشور اسلامی شاهد هستیم که با نزدیک شدن به انتخابات تهمت غیبت و تخریب و افشای اسرار مردم دیگر اشکالی ندارد و لذا از مساجد می خواهیم که با حضور گسترده بتوانند ارزش های اسلامی را جهت کنترل این رفتارها تبیین کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز