خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام دعاگو در گفت‌وگو با ایلنا:

ارزش هاشمی به منصب ریاست جمهوری نیست

کد خبر : ۷۴۰۶۴

تعدد نامزدها به گسترش حوزه رقابت می انجامد و افزایش مشارکت مردمی را همراه دارد و نمودار تمایل همگانی به نقش آفرینی در اداره کشور است.

امام جمعه موقت شمیرانات گفت:وجود نامزدهای مورد اعتماد اقشار ملی در انتخابات ریاست جمهوری ضریب مشارکت همگانی را افزایش می دهد و به تقوت اعتبار و اقتدار ملی می انجامد.

حجت‌الاسلام دعاگو با بیان اینكه تعدد نامزدها به گسترش حوزه رقابت می انجامد به ایلنا گفت:تعدد كاندیداها افزایش مشارکت مردمی را همراه دارد و نمودار تمایل همگانی به نقش آفرینی در اداره کشور است.

وی خاطرنشان كرد:تکثر و وحدت در نامزدهای پیشنهادی از سوی جریان های سیاسی کاملاً طبیعی است، همه جریان های سیاسی با وحدت نامزد انتخاباتی احتمال پیروزی شان را افزایش می دهند و تکثر نامزدهای یک جریان سیاسی به ریزش آراء و کاهش احتمال پیروزی می انجامد، اگر نامزدهای پیشنهادی از شایستگی و نفوذ مردمی برخوردار باشند فضای انتخابات را رقابتی تر، جدی تر و مطلوبتر می کنند، انگیزه مشارکت را افزایش می دهند و بسترساز حمایت قوی تر اقشار ملی از رئیس جمهور منتخب می شوند.

حجت‌الاسلام دعاگو در خصوص حمایت رییس دولت از مشایی گفت:جایگاه ریاست جمهوری از مردمی ترین جایگاه های رسمی در نظام سیاسی – اجتماعی است، رئیس جمهور و دولت مستقیم و غیرمستقیم کارگزار و خدمتگزار ملتند و نباید به هیچ شأن جناحی و گروهی آلوده شوند، باید فراجناحی موضع گیری و عمل کنند، هزینه کردن شأن ریاست جمهوری که شأنی ملی است در حمایت از یک نامزد انتخاباتی توهین به ملت، خیانت به قانون اساسی و گرفتارسازی بالاترین مقام اجرایی در آلودگی های باندی، جناحی و سیاسی است.

وی با اشاره به شخصیت فراجناحی آیت الله هاشمی گفت: هاشمی از سرمایه های ارزشمند نظام جمهوری اسلامی است و ارزشش به منصب ریاست جمهوری و دیگر مناصب ملی نیست.

حجت‌الاسلام دعاگو ادامه داد: هیچ انسانی در همه ابعاد، آرمانی و بری از کاستی نیست، خداوند رشد و پویایی را در اصلاح کاستی ها و تقویت توانمندی ها قرار داده است، در فرهنگ دینی در درون جامعه اسلامی تخریب، تضعیف و خارج سازی سرمایه ها از مدار سازندگی درست نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز