خبرگزاری کار ایران

رضائی در دانشكده مدیریت دانشگاه تهران:

اگر شخصی اصلح تر از من بود در عرصه انتخابات وارد نمی شدم

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۷۲

اگر شخصی اصلح تر از من بود در عرصه انتخابات وارد نمی شدم اما می بینم که کسی اصلح تر از من نیست/ انتخابات ایران با ورود هاشمی به عرصه انتخابات گرم شد.

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: اگر شخصی اصلح تر از من بود در عرصه انتخابات وارد نمی شدم اما می بینم که کسی اصلح تر از من نیست.  با ورود هاشمی در انتخابات، انتخابات ایران گرم شد. من منتظر بودم تا خاتمی هم می آمد تا انتخابات داغ تر می شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن رضایی امروز در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در نشستی دانشجویی با بیان اینکه خرسندم از اینکه در بین شما دانشجویان هستم و می بینم که دانشجویان روی مهمترین مساله کشور است دورهم جمع شده اند‏‏ گفت: باید بدانیم که سه مساله مهم تحریم، منازعات سیاسی و مشکلات معیشتی مردم پیش روی ماست که باید برای عبور از این مشکلات چاره ای بیندیشیم.

وی با عنوان اینکه دولتی که تشکیل می شود باید مشکلات را کم کند اظهار داشت: دولت آینده باید بر همین اساس شکل بگیرد چرا که حق مردم ایران است که دولت برایشان راه گشا باشد و باید گفت که اقتصاد در تحریم ها و منازعات سیاسی و زندگی مردم نقش زیادی را ایفا می کند و مشکلات زندگی مردم به مقدار زیادی به اقتصاد و فرهنگ گره خورده است.

رضایی با عنوان این مطلب که عده ای فکر می کنند قدرت یعنی جنگ افزود: قدرت به عقیده من یعنی مذاکره که دیپلماسی صلح پشتوانه آن قدرت است وقتی دشمن می بیند که ما از نظر اقتصادی در حال زمین خوردن هستیم امتیازی به ما نمی دهد و باید تلاش کنیم اقتصاد کشور را متحول کنیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه احزاب باید دست از منازعات سیاسی بردارند گفت: به جای منازعات سیاسی باید به زندگی مردم رسیدگی کنیم امروز جوانان ما بیکارند و بسیاری از پدران و مادران ما نگران فرزندان شان هستند. این لشکرکشی های سیاسی با چه هدفی صورت می گیرد و در همین منازعات سیاسی است که منافع مردم زیر پا له می شود ومردم به فراموشی سپرده می شوند. مگر در این قدرت چیست که همه توجهات به این سو جلب می شود. اگر به فکر مردم باشیم و کار کنیم این کار برای ما می ماند ولی اگر به فکر خودمان باشیم چیزی از کارهایمان باقی نمی ماند.

وی با اشاره به اینکه مردم از دست دولت های شعاری خسته شده اند و می خواهند آرامش داشته باشند عنوان کرد: وقتی منازعات سیاسی اولویت پیدا می کند زندگی مردم به فراموشی سپرده می شود و امروز روزی نیست که دوباره لشکرکشی های سیاسی راه بیفتد و روزی است که ما باید فدای ملت ایران شویم و آینده را فداکارانه برای مردم بسازیم.

محسن رضایی در ادامه با بیان اینکه نداشتن برنامه، ضعف مدیریت در کشور بیشتر از تحریم ها آسیب می زند بیان کرد: هر شهر و استانی برنامه می خواهد امروز اقتصاد شهرهای ما بی مدیر شده است و باید بدانیم که برنامه ریزی بخش مهمی از اقتصاد است و من از همه بزرگان و فعالان می خواهم دست از منازعات سیاسی بردارند چرا که به اندازه کافی ملت ما هزینه داده است و دیگر تحمل این لشکرکشی ها را ندارد.

این کاندیدای ریاست جمهوری در خصوص اینکه دولت های گذشته همگی ثروت خرج کن بوده اند اظهار داشت: مدیریتی که تاکنون در سه دولت دیده شده است به جای ثروت تولید کردن ثروت خرج کن بوده اند و الان پول ملی ما در حال سقوط کردن است و باید بدانیم که دولت های پول خرج کن دیگر جواب نمی دهند و باید تولید پول و ثروت کنیم.

محسن رضایی در پاسخ به سوال دانشجویی که عنوان کرد شما شرایط را به گونه ای القا می کنید که ما در شرایط مثل شعب ابی طالب هستیم بیان کرد:‌من معتقدم که در شرایط شعب ابی طالب نیستیم اما اگر کاری انجام ندهیم شرایط شعب ابی طالب برای ما و کشور ما پیش می آید. ما را می خواهند به سمت محاصره کامل اقتصادی ببرند باید اجازه ندهیم این محاصره کامل شود.

وی در ادامه در خصوص این سوال که با چه انگیزه ای وارد عرصه انتخابات شده اید و وجود هاشمی را در عرصه انتخابات چگونه می بینید گفت: اگر شخصی اصلح تر از من بود در عرصه انتخابات وارد نمی شدم اما می بینم که کسی اصلح تراز من نیست. باید گفت که با ورود هاشمی در انتخابات، انتخابات ایران گرم شد. من منتظر بودم تا خاتمی هم می آمد تا انتخابات داغ تر می شد و چه همه این آقایان باشند چه کنار بروند من هستم.

این کاندیدای ریاست جمهوری در خصوص انصرافش در سال 84 از ریاست جمهوری این چنین توضیح داد: من در دو انتخابات شرکت کردم یکی انتخابات مجلس بود و دیگری انتخابات ریاست جمهوری در سال 84 بود که در انتخابات ریاست جمهوری که حدود 35 روز مانده به انتخابات تصمیم به انصراف گرفتم چرا که نتوانستم تبلیغات به صورت کامل انجام دهم و از 30 استان تنها به 10 استان سفر کرده بودم و نسبت به بقیه از امکانات کمتری برخوردار بودم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به کتاب زندگی، اقتصاد و سیاست که از وی چاپ شده است اظهار داشت: برنامه من این است که از بانک مرکزی شروع کنم. در ایران به خاطر دخالت های سیاست مداران اختیار بانک مرکزی از آن سلب شد می خواهم وضعیت بانک مرکزی را سامان دهم و شورای پول و اعتبار را فعال کنم. هدایت نقدینگی را به سمت تولید و اشتغال پیش ببرم و در درازمدت اقتصاد را که حالت دولتی به خود گرفته به مردم واگذار می کنم.

رضایی در خصوص یارانه ها اظهار داشت: یک درصد از گرانی ها مربوط به یارانه هاست چرا که یارانه ها به صورت تورمی اجرا می شد که در یارانه های تورمی هر چند به مردم پول داده می شود اما گرانی به مردم فشار وارد می کند که من می خواهم یارانه های ضدتورمی ایجاد کنم. تولید و اشتغال را زیاد کنم و علاوه بر 45 هزار تومان 65 هزار تومان اضافه تر به مردم بدهم. یعنی سود تولید را به مردم برگردانم همچنین یارانه سبز برای تحول در کشاورزی در نظر گرفته ام.

کاندیدای ریاست جمهوری با عنوان اینکه هر شخصی که برای بهبود اقتصاد کشور زمان تعیین می کند از اقتصاد چیزی نمی داند اظهار داشت:در اقتصاد حدود را می شود مشخص کرد اما نمی توان دقیق گفت که چه زمانی مشکلات اقتصادی حل می شود و در درازمدت باید اقتصادی کشور به تعمیرگاه رفته شود تا کم کم بتوان رشد اقتصادی را که زیر صفر است به بالای صفر رساند.

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه 20 سال است نگران اقتصاد کشور هستم گفت: من در این مدت خودم را آماده برای این کار کردم حتی رشته ام که مکانیک بود به اقتصاد تغییر دادم و دکترای اقتصاد گرفتم.

این کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که برای صنعت خودروی کشور چه خواهید کرد عنوان کرد: صنعت خودروی داخل بسیار تنبل شده است تلاش داریم که هر سال به مرور چند درصد تعرفه را پایین بیاوریم و شرکت خودروسازی را در مرحله ای ببریم که کیفیت را بالا ببرد و وارد بازار رقابت شود.

وی در خصوص این مطلب که برای خدمت سربازی پسران چه خواهد کرد عنوان کرد:‌خدمت سربازی اجباری پسران را تبدیل به خدمت حرفه ای می کنم که در این برنامه پسران می توانند به صورت داوطلبانه به خدمت فرستاده شوند که در این دوره هم به آنها آموزش داده می شودو هم به آنها حقوق داده می شود.

عضومجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها گفت: من در این خصوص معتقد به کارهای زیربنایی هستم، آزادی حیا و ارزش های بنیادین باید وجود داشته باشد که ما متاسفانه می بینیم عده ای برای موفقیت در ریاست جمهوری عکس خانم را با خودشان منتشر می کنند و این جای تاسف است چرا که زن در فرهنگ ما نماد حیثیت است و نباید به خود اجازه چنین کارهایی بدهیم.

کاندیدای ریاست جمهوری در پایان در خصوص اشتغال دانشجویان خاطرنشان کرد: 6 ماه تا یک سال مانده به فارغ التحصیلی دانشجویان شغل آنها را تامین می کنم. مشکل شما دانشجویان اینجاست که بعد از تحصیل هر کجا می روید از شما سابقه کار می خواهند که ما بناداریم با ضوابط و تسهیلات به موسسات این مشکل را حل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز