خبرگزاری کار ایران

طلایی در جمع دانشجویان قرآن حدیث:

آبرو بردن از افراد در رفتار قالیباف نیست

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۹۸

تمام کارهایی که قالیباف در فتنه ۸۸ انجام داده از سوی قرارگاه ثارالله اعلام شده است/عیب قالیباف خوش قلبی اوست/شایعات برای تخریب قالیباف در آینده بیشتر از حال نیز خواهد شد/قالیباف به كسی باج نمی دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: خوش قلبی قالیباف برای او یک عیب مطرح می‌شود چراکه در عالم سیاست خوش قلبی معنا ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران امروز در دانشگاه قرآن و حدیث پردیس دانشگاه تهران گفت: انقلاب اسلامی امروز در حال گذر از تیتر تاریخی است و نقش مسئولان و مجریان در کشور نقش مهم و اساسی به شمار می‌رود.

وی افزود: در حالی که امروزه بدنبال خلق حماسه سیاسی در داخل کشور هستیم لذا باید برای رسیدن به این اصل تکلیف گرایانه حرکت کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر امید را امروزه به عنوان هدفی برای رسیدن به حماسه سیاسی در جامعه تزریق کنیم به یقین خواهیم گفت که توانسته‌ایم مهم‌ترین قدم را در رسیدن به هدف برداریم.

وی گفت: مردم با بررسی عملکرد دولت‌های گذشته در تلاشند تا فردی را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری معرفی کنند که دغدغه‌های آنان را در جامعه برطرف سازد.

طلایی با بیان این مطلب که در جامعه ما نظام خانواده در حال آشفتگی است گفت: رویکردهای فرهنگی ما نشان از این دارد که حرکت‌ها در این حوزه به سمت رسیدن بر قله‌های نظام اسلامی نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به درآمدهای دولت ۸ ساله احمدی‌نژاد گفت: درآمدهای کشور در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد برابر می‌کند با صد سال گذشته که در دولت‌ها به دست آمده است اما در این دولت به دلیل عدم تدبیر و مدیریت برنامه‌ای برای عبور از چالش‌ها اندیشیده نشد و امروز ما باید تلاش کنیم که اعتماد از دست رفته میان مردم بازسازی شود.

وی افزود: مردم باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند که دولتی را در عرصه ریاست جمهوری انتخاب کنند که بتواند در مذاکره با غرب گفتمان انقلاب را پیاده کند.

طلایی با بیان این مطلب که برخی‌ها بیان می‌دارند مردم ایران که براساس احساسات خود در انتخابات رای می‌دهند گفت: امروزه اگر به نظرسنجی‌ها و انتظارات مردم نگاه کنیم خواهیم دید که مردم از دولت یازدهم انتظارات خاصی را دارند و این نشان دهنده آن است مردم آگاهانه رای خود را در صندوق‌ها بی‌اندازند.

وی گفت: ما برای دولت یازدهم دولتی می‌خواهیم که اخلاق مدار، ولایت مدار و با دیگر قوای سه گانه کشور تعامل داشته باشد و همچنین در مناسبات جهانی تعامل را مبنای حرکتی خود قرار دهد نه تقابل را.

طلایی تصریح کرد: دولت آینده باید دولتی باشد که باورهای انقلابی را سرلوحه کار خود قرار دهد و وجود آن مستطر در دین و انقلاب باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: دولت آینده باید دولتی دارای برنامه باشد و با برنامه و رویکردهای درست کشور را اداره کند و بتواند به خرد جمعی عقلانیت و اعتدال احترام بگذارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در رابطه با خصوصیات دولت آینده گفت: دولت آینده دولتی باید باشد با فرهنگ مقاومت در مقابل فرهنگ سیاسی حرکت کند و مردم ما امروز در کشور بدنبال فردی می‌گردند که گفتمان انقلاب اسلامی را بار دیگر احیا کند گفتمانی که مقام معظم رهبری محور همه حرکت‌ها و برنامه‌های دولت باشد.

وی در ادامه به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: ‌انتخابات ریاست جمهوری نباید به گونه‌ای باشد که انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را بدلیل برگزاری همزمان تحت شعاع قرار دهد.

وی گفت: دولت غیربسیج نمی‌تواند به خوبی مدل گفتمان انقلاب را در کشور پیاده کند لذا برای آینده دولتی باید روی کار آید که از بسیج بودن دولت جلوگیری کند.

وی در پاسخ به سوال داشجویان دانشگاه قرآن حدیث که بیان داشتند: آیا آقای قالیباف توانسته حقوق شهروندی را به خوبی در زمان شهردار بودنش اداره کند یا خیر و اینکه چرا آقای قالیباف از ۲ سال گذشته برای انتخابات از لوازم و امکانات شهرداری استفاده کرده است گفت: اگر قالیباف چنین کاری انجام داده باشد به یقین می‌گویم که کار اشتباه و غلطی است اما این را به واضح بیان می‌کنم که قالیباف تشکیلات سیاسی دارد و نام تشکیلات سیاسی‌اش نیز جمعیت پیشرفت و عدالت است و من نیز دبیرکل آن هستم و من در این مدتی که با قالیباف همراه و همگام بوده‌ام ندیده‌ام که رویکردی به غیر از رسیدگی به امور شهر و شهرداری انجام دهد وقتی فردی کار می‌کند به او می‌گوییم چرا کار می‌کنید وقتی کار می‌کند به او می‌گوییم چرا کار نمی‌کنی آقای قالیباف هم در نیروی انتظامی تحول ایجاد کرد و هم وقتی که شهردار تهران شد توانست تحولات جدی را در این زمینه ایجاد کند.

وی افزود: حقوق شهروندی و مدیریت شهری نیاز به آرامش و آسایش دارد و قالیباف توانسته این آرامش و آسایش و رفاه را در شهر تهران داشته باشد و همچون تشکل سیاسی‌اش پیشرفت، عدالت و کرامت، انسان‌ها را رعایت کرده مگر اقدامات قالیباف اشکالی دارد.

طلایی تصریح کرد: قالیباف در شهر تهران ۳۷۴ محله تشکیل داده و توانسته ۳۷۴ دولت محلی را نیز ایجاد کند که ۱۳ نفر منتخبین مردمند و بقیه را شهرداری انتخاب کرده است آیا این حقوق شهروندی نیست.

طلایی در ادامه سخنرانی خود برای دانشجویان گفت: برای اینکه موضوع ریاست جمهوری را در کشور اجرای کنیم باید به سطح قله توجه کنیم اما اگر در فاصله یک متری رسیدن به قله پیامی واصل شد که برگردید شما باشید چه کار می‌کنید آیا جز این است که امر ولایت را می‌پذیرید و برمی گردید قالیباف نیز به دلیل اینکه ولایتمدار است در دوره قبل از حضور در صحنه رقابت انتخابات ریاست جمهوری صرف نظر کرد.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی براینکه آیا در کابینه قالیباف مشایی‌هایی وجود خواهند داشت بیان داشت: من از خلقیات قالیباف این را بیان می‌کنم که قالیباف ملاحظه‌ای برای آدم‌ها ندارد و باجی به کسی نمی‌دهد و اگر کسی در انتخابات قالیباف را کمک کند کاری می‌کند از کرده خود پشیمان نشود ولی وعده و وعید به کسی نمی‌دهد.

وی در ادامه بیان داشت: من نمی‌گویم قالیباف تماما حسن است و عیب ندارد و ما همواره باید از رهبری به آدم‌ها برسیم نه اینکه از آدم‌ها به رهبری و قالیباف ۱۴ جلد کتاب ۲۵۰ تا ۳۰۰ صفحه‌ای تا ۸۸ سرفصل برای برنامه‌های خود در دولت آینده نوشته است که می‌توانیم محور برنامه‌هایش را از این کتاب‌ها پیدا کنیم.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی دیگر مبنی براینکه قالیباف همواره بیان می‌کند ما به تخریب افراد نمی‌پردازیم اما در یک جلسه‌ای تماما از همه افراد بد گفته است بیان داشت: جلسه‌ای را که می‌گویید جلسه محرمانه بود در آن تعدادی افراد مشخص حضور داشتند و مباحثی که مطرح می‌شد مختص‌‌ همان جلسه بود آبرو بردن از فردی در رفتار قالیباف نیست و مباحثی که مطرح شده بودند تماما مستند هستند و برای آن‌ها سند وجود دارد ولی ما بدنبال افشاگری نیستید اما اگر بخواهیم می‌توانید سند‌ها را بررسی کنید.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی دیگر مبنی براینکه چرا قالیباف همه پروژه‌ها کارهای خود را در تلاش است تا پایان خرداد ماه به پایان برساند گفت: بدلیل اینکه اگر این پروژه‌ها نیمه تمام بماند معلوم نیست که چه اتفاقی در دولت آینده برای آن‌ها خواهد افتاد لذا در تلاش هستیم تا همه کار‌ها و پروژه‌ها را در همین چند ماه به سرانجام برسانیم.

طلایی در پاسخ به سوال دانشجویی دیگر که آیا هاشمی می‌آید یا خیر گفت: من خبر ندارم که می‌آید یا خیر اما احساسم این است که هاشمی در صحنه نخواهد آمد و این نیز از واکنش‌های خود هاشمی مشخص است و مگر در کشور قحط الرجال است که هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد بخواهند بار دیگر در صحنه انتخابات حضور یابند و اگر این افراد نتوانستند در دوره کاری خود ۴ آدم را تربیت کنند چگونه می‌خواهند کشور را اداره کنند.

وی همچنین در رابطه با ائتلاف پیشرفت نیز گفت: ائتلاف پیشرفت ائتلافی بود که در فضای کنونی کشور ایجاد شد و آن‌ها در تلاشند که حتی تا یک ساعت قبل از انتخابات یدبراساس نظرسنجی‌هایی که از وزارت اطلاعات، سپاه، صدا و سیما و ایستگاه انجام می‌شود یک نفر در صحنه حضور پیدا کنند و قالیباف حتما در انتخابات ثبت نام خواهد کرد.

وی در خصوص نقایص قالیباف گفت: مهم‌ترین نقیصه خوش قلبی آن است چراکه در عالم سیاست خوش قلبی معنا ندارد اخلاق مداری دومین نقیصه آن است و متاسفانه در عالم سیاست اخلاق مداری نیز تعریف نشده است اما قالیباف یک اشکال اجرایی دارد و آن این است که جرات و شتاب کارهای او کیفیت را تحت شعاع می‌دهد و باید مواظب این اشکالش باشد.

طلایی در پاسخ به سوال دانشجویی دیگر با بیان این مطلب که شما گفتید که قالیباف به دستور مقام معظم رهبری وارد عرصه انتخابات دوره قبل ریاست جمهوری نشده است و این کاملا با حرف‌ها و قانون اساسی تناقض دارد بیان کرد: یا عرض من اشتباه بود یا شما بد عرض مرا فهمیدید چراکه مقام معظم رهبری زمانی که در کردستان سخنرانی می‌فرمودند بیان داشتند که دولت نهم باید ادامه داشته باشد لذا قالیباف از این پیام درس گرفت و همه افراد سیاسی خود را دعوت کرد و به آن‌ها گفت به لحاظ بیانات مقام معظم رهبری ادامه کار را تعطیل کنید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با اینکه آیا از شهر ری کاندیدای شورا است یا از جای دیگر گفت: من علاقه شدیدی به مردم ری دارم اما با مصوبه مجلس شهر تهران و ری با هم انجام می‌شود.

طلایی خاطرنشان کرد: امروز در جامعه اجماع و همدلی وجود ندارد و این خود آسیب بزرگی است و فردی که می‌خواهد رئیس جمهور آینده باشد در این زمینه باید آسیب‌شناسی کند.

وی در رابطه با مشکلات شهر تهران نیز گفت: اقدامات خوب و به جایی صورت گرفته است اما موضوع حمل و نقل، آلودگی هوا، بافت‌های فرسوده باید اولویت کاری شورای اسلامی باشد و این مشکلات باید هر چه سریع‌تر در تهران برطرف شود.

وی در ادامه در رابطه با برنامه‌های قالیباف در زمینه اشتغال و تولید گفت: مشکلات اصلی ما در زمینه بیکاری این است که به تولید و اشتغال در دولت نهم و دهم توجه نشده است و اگر به همین شرایط ادامه دهیم قطعا با مشکلات بزرگتری مواجه خواهیم شد ولی با برنامه‌هایی که آقای قالیباف دارد ظرف دو سال اقتصاد کشور سر و سامان خواهد گرفت و قالیباف به دنبال این است که اشتغال و تولید را در کشور به مرحله‌ای برساند که هر دانشجویی که فارغ التحصیل شد بتواند سریع‌تر به بازار کار بپیوندد.

طلایی در رابطه با برنامه قالیباف در مذاکره با آمریکا نیز گفت: تصمیم گیری‌های کلان کشور در اختیار شخص رئیس جمهور نیست و رئیس جمهور آینده تنها مجری است و اگر قرار است مذاکره‌ای انجام شود باید مذاکره با فرهنگ مقابله باشد و امروز که به فضل خدا آمریکا به ما نیاز دارد و مرزهای انقلاب تا بین النهرین جلو‌تر رفته است لذا آمریکا با ایران مشکل ندارد بلکه مشکل اصلی‌اش انقلاب ایران است و هر کسی که می‌خواهد رئیس جمهور باشد باید فرهنگ مذاکره و مقابله را پیش روی خود قرار دهد.

وی در ادامه به تخریب‌های صورت گرفته علیه قالیباف اشاره کرد و گفت: تمام صحبت‌ها و برنامه‌هایی که علیه قالیباف دررابطه با ارتباطش با فتنه مطرح می‌شود تخریب است چراکه تمام کارهایی راکه در فتنه ۸۸ قالیباف انجام داده است از سوی قرارگاه ثارالله اعلام شده  و این قرارگاه شهرداری را سومین دستگاه مقابله با فتنه برشمرده است و من این را به یقین می‌گویم شایعات برای تخریب قالیباف در آینده بیشتر از حال نیز خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز