خبرگزاری کار ایران

قالیباف:

درد بلاتکلیفی تلخ‌تر از درد گرانی است

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۹۵

مردم صبح که از خواب بیدار می‌شوند، در خصوص تامین اقلام ضروری زندگیشان بلاتکلیف هستند/ اینکه مشکلات کنونی رابه تحریم‌های اعمال شده توسط غرب نسبت می‌دهند غلط است/ مردم منتظر یک تحول عظیم در حوزه مدیریت اقتصادی و فرهنگی در کشور هستند.

ایلنا: شهردار تهران با انتقاد از وضعیت کنونی اقتصاد کشور گفت: امروز، درد بلاتکلیفی تلخ‌تر از درد گرانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمد باقر قالیباف که ظهر امروز، در جمع تعدادی از عشایر و ورزشکاران استان فارس، در شیراز سخن می‌گفت، با بیان این مطلب که خلق حماسه سیاسی در گرو حل شدن مشکلات اقتصادی مردم است افزود: مردم صبح که از خواب بیدار می‌شوند، در خصوص تامین اقلام ضروری زندگیشان بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند امروز باید این اقلام را به چه قیمتی خریداری کنند.

آدرس غلط دست مردم مردم می‌دهند

وی در ادامه صحبت‌هایش با انتقاد از نوع مدیریت حاکم بر سیستم اجرایی کشور گفت: اینکه مشکلات کنونی را به تحریم‌های اعمال شده توسط غرب نسبت می‌دهند غلط است.

قالیباف با بیان این مطلب که عده‌ای آدرس اشتباه به مردم می‌دهند، افزود: در همین زمانی که می‌گویند تحریم‌ها بر اقتصاد ما اثر گذاشته است، ما در شهرداری تهران ۱۰هزار میلیارد تومان کار عمرانی و اقتصادی کرده‌ایم که بخش عظیمی از این اعتبار از راه باز کردن ال- سی بوده است.

شهردار تهران ادامه داد: آنهایی که می‌گویند کلید عبور از بحران‌های کنونی برقراری ارتباط با آمریکاست نیز آدرس غلط به مردم می‌دهند.


حل مشکلات اقتصادی ظرف مدت ۲سال

وی در ادامه با تاکید برلزوم ایجاد تحول اقتصادی در زندگی مردم، وقوع حماسه اقتصادی را پیش نیاز وقوع حماسه سیاسی دانست و افزود: در همین شرایط سخت و دشوار اقتصادی نیز می‌توان با مدیریت صحیح و فقط ظرف مدت ۲ سال مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد.

قالیباف ادامه داد: مشکلات اقتصادی و عدم ثبات در اقتصاد کشور باعث شده تا مردم نتوانند برای زندگی خود برنامه‌ریزی کنند. به اعتقاد کاندیدای ائتلاف ۱+۲اصولگرایان چنین بی‌ثباتی اقتصادی باعث شده است تا نسل جوان کشور که جنگ و انقلاب را به چشم خویش ندیده است، برداشت غلطی از نظام اسلامی داشته باشند.


توقع مردم از مسئولین

قالیباف در بخش دیگری ازصحبت‌هایش، با یادآوری عملکردش در نیروی انتظامی و شهرداری تهران، از کاندیداهای ریاست جمهوری خواست تا با مطالعه دقیق قانون اساسی پای در رقابت انتخاباتی بگذارند.

به اعتقاد وی مردم نباید به کاندیدایی رای دهند که آخر دوران خدمتش بگویند با این اختیارات نمی‌شود بیش از این کار کرد.

وی خطاب به کاندیدا‌ها گفت: اختیارات ریاست جمهوری همین است که در قانون اساس نوشته شده است و توقع مردمی که برای دین، اسلام و مسلمین انقلاب کردند این است که مسئولین و مدیران سیاسی و اجرایی بیایند به این سئوال که شما برای ما در طول این سال‌ها چه کرده‌اید پاسخ دهند.

شهردار تهران افزود: اداره کشور فقط با ارائه برنامه و قول دادن میسر نمی‌شود بلکه می‌بایست کسی سکان امور را به دست بگیرد که توان اجرایی داشته باشد و درعمل نیز کارنامه‌ای درخشان در این حوزه با خود به همراه داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که مردم ما دیگر از قول و وعده دادن خسته شده‌اند، افزود: مردم منتظر یک تحول عظیم در حوزه مدیریت اقتصادی و فرهنگی در کشور هستند. اتفاقی که به اعتقاد قالیباف، بیش از دودهه است که کشور ما از آن محروم بوده است.


سایه سیاست بر اقتصاد

شهردار تهران، سایه افکندن سیاست بر اقتصاد را یکی دیگر از آفت‌های مدیریت اجرایی کشور برشمرد و افزود: یکی از ضعف‌های دولت‌های گذشته این بود که زمانیکه قدرت به دست اصلاح طلبان افتاد، تمام مدیران غیر همفکر اصلاح طلبان تغییر کردند و پس از آن نیز، زمانی که قدرت به دست اصولگرایان افتاد‌‌‌ همان کاری انجام شد که در زمان اصلاح طلبان رخ داد.

وی افتادن سایه سیاست بر اقتصاد را عاملی برای صدمه دیدن کشور دانست و افزود: این کار باعث می‌شود تا بسیاری از منابع انسانی و معنوی کشور هرز رود، درحالیکه در نظام اسلامی شایسته سالاری یکی از ارکان مدیریت محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز