خبرگزاری کار ایران

ابتکار در گفتگو با ایلنا؛

حل مسائل کشور نیازمند هم‌فکری همه گروه‌هاست

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۰۸

امیدواریم در شورای چهارم شاهد تقویت شورا‌ها و کوچک‌تر شدن مسئولیت‌های دولت باشیم.

یکی از اعضای شورای شهر تهران در مورد جایگاه شورا‌ها، گفت: شورا‌ها از ارکان مهم سیاسی در جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند و در قانون اساسی هم جایگاه ویژه‌ای دارد و به باور بسیاری از کار‌شناسان اگر رکن چهارم دموکراسی می‌تواند شورا‌ها باشد.

معصومه ابتکار در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: شورا‌ها ساز وکار توزیع قدرت در بین مردم و یکی از کارآمد‌ترین و موثر‌ترین ساز و کار‌های تحقق مردم سالاری از طریق توزیع قدرت بین مردم است و موجب تعمیق و گسترش مشارکت مردم می‌شود تا بتوانند در سطح محلی تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: گاهی افرادی با موضوع شورا‌ها مشکل داشتند و نقش شورا‌ها را کم رنگ می‌دیدند اما برگزاری انتخابات شورا‌ها به وسیله دولت خاتمی گام بسیار مهمی بود و در این سه دوره شورا‌ها دستاوردهای خیلی خوبی داشتند و روند حرکت آنهارو به رشد بوده است.

ابتکار در مورد مهم‌ترین مسئوایت پیش روی شورای چهارم، عنوان کرد: بهتر است شورای چهارم کار‌های معطل مانده شورای سوم را انجام دهد و با توجه به اینکه در شورای سوم دیدگاه‌ها تخصصی‌تر شده و حل و فصل مشکلات با هماهنگی‌های ایجاد شده بهتر شده انجام می‌شود ولی در بحث نظارت هنوز کمبود‌هایی وجود دارد و باید کار بیشتری در این موضوع صورت بگیرد ولی با این عقبه شورای چهارم آینده خوبی دارد.

وی با اشاره به حضور طیف‌های مختلف در شورای سوم آن را نمادی از همکاری عنوان و اظهار داشت: در این شورا یک نمودی از همکاری بین طیف‌ها برای پیشبرد اهداف مشترک به نمایش گذاشته شد و ما برای اینکه به یک رویکرد متعادل در حل مسایل کشور برسیم نیاز داریم که همه گروه‌های سیاسی با هم همفکری داشته باشند و در تصمیم سازی‌ها دخالت کنند و هم وزن مسئولیت نمایندگیشان ایفای نقش کنند و این زمینه در شورای سوم برای شورای چهارم فراهم شده است همه طیف‌ها بیایند و در انتخابات شرکت کنند و ما در ‌‌نهایت ترکیبی از دیدگاهای مختلف در شورای چهارم داشته باشیم که هم هم افزایی داشته باشند و در هم یکدیگر را رصد کنند و یک رقابت مفیدی را به وجود بیاورند در شورای سوم این اتفاق افتاده و امیدواریم در شورای چهارم ادامه داشته باشد.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: اگر شورا‌ها موضع کار‌شناسی خود را تقویت کنند و در این موضوعات نگاه تخصصی را پی بگیرند می‌توانند تاثیر گذاری بیشتری داشته باشند و در مقابل تحدید شورا‌ها می‌توانند مقاومت کنند چون مردم نگاه مثبتی به بحث شورا‌ها دارند و شوراهایی قوی و توانمند را انتظاردارند و ما امیدواریم در شورای چهارم شاهد تقویت شورا‌ها و کوچک‌تر شدن مسئولیت‌های دولت باشیم.

وی در مورد وضعیت مجیط زیست در تهران، توضیح داد: در کمیته محیط زیست شورای شهر ۲۴ عنوان را بررسی می‌کنیم که یکی مثل موضوع هوا ۶ زیر عنوان دارد که هر کدام وضعیت فعلی و روندش در این ۶ سال قابل ارزیابی است و خوشبختانه گزارش‌های مربوط به آن آماده است و همه چیز بر اساس شاخص انجام می‌شود ولی بر آیندش هم پیشرفت بوده و هم عقب ماندگی در برخی موارد وجود دارد ولی در مورد آلودگی هوا، وضعیت تهران بسیار بد است و بخش‌هایی که در این رمینه که مسئوایت داشتند وعمدتا دولتی بوده‌اند بسیار کم کاری کرده‌اند.

ابتکار در پایان به کارهایی که در این زمینه انجام شده اشاره کرد و گفت: در مورد آب دولت خوب کار کرده و در زمینه فضای سبز هم شهرداری بسیار خوب و موفق عمل کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز