خبرگزاری کار ایران

داریوش قنبری در گفت‌وگو با ایلنا:

اصولگرایان در ذهن جامعه شریک دولت احمدی‌نژاد هستند

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۴۴

انتقادات اصولگرایان از احمدی‌نژاد فرار به جلوست/ اصولگرایان و دولت احمدی‌نژاد در کنار گذاشتن بخش وسیعی از مدیران کار آزموده اصلاح‌طلب به یک اندازه مقصر هستند.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اصولگرایان بهتر است به جای فرافکنی از مردم به‌ دلیل حمایت‌هایی که از آقای احمدی‌نژاد کردند، عذرخواهی کنند.

داریوش قنبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص افزایش انتقادات اصولگرایان از دولت بیان کرد: با توجه به رفتارهای اخیر بعضی از اصولگرایان به‌ نظر می‌رسد آنها از آقای احمدی‌نژاد استفاده ابزاری کرده‌اند؛ یعنی اصولگرایان تا زمانی که گمان می‌کردند احمدی‌نژاد در راستای اهدف آنها گام بر‌می‌دارد، از او حمایت کردند ولی به‌ محض آنکه دیدند احمدی‌نژاد دیگر استفاده چندانی ندارد یا ترسیدند که از نظر مردم شریک خطا‌های دولتش شوند، شروع به انتقاد از عملکرد او کردند.

نماینده مردم ایلام در مجلس هشتم با بیان اینکه " مجلس اصولگرایان در این زمینه دچار افراط و تفریط شده‌اند"، گفت: در ابتدای دولت نهم که احمدی‌نژاد خود را فراجناحی می‌دید، اصولگرایان اصرار داشتند او را متعلق به مجموعه اصولگرایی معرفی کنند، اما امروز کار به جایی رسیده است که هر لحظه یکی از گروه‌های این جریان از احمدی‌نژاد و یارانش اعلام برائت می‌کنند.

انتقادات اصولگرایان از احمدی نژاد فرار به جلوست

این فعال سیاسی اصلاح طلب، انتقادات اصولگرایان از احمدی نژاد را نوعی فرار به جلو ارزیابی کرد و اظهار داشت: اصولگرایان باید بدانند در مقابل تمام آنچه در هشت سال دولت آقای احمدی‌نژاد برای مردم و کشور پیش آمده است، شریک هستند و نمی‌توانند مسائل و مشکلات پیش‌آمده در سال‌های دولت‌های نهم و دهم را به گردن دولت بیندازند و خودشان و شیوه کشورداری اصولگرایانه را تبرئه کنند.

قنبری رفتار اخیر اصولگرایان در قبال دولت‌ را "شانه خالی ‌کردن از زیر بار مسئولیت" دانست و گفت: واقعیت آن است، تمام دستاورد‌ها و مشکلاتی که امروز کشور درگیر آن است محدود به سیاست‌های دولت‌های نهم و دهم نمی‌شود. اصولگرایان قصد داشتند مجموع اصلاح‌طلبان را در تنگنا قرار دهند و برای رسیدن به این هدف از آقای احمدی‌نژاد استفاده کردند.

اصولگرایان و دولت در کنار گذاشتن مدیران کارآزموده به یک اندازه مقصرند

وی با بیان اینکه "اصولگرایان و دولت احمدی‌نژاد در کنار گذاشتن بخش وسیعی از مدیران کار آزموده اصلاح‌طلب به یک اندازه مقصر هستند"، ابراز داشت: آنها مدیرانی کارآزموده را به جرم اصلاح‌طلبی حذف کردند و درنتیجه مسبب مشکلات بسیاری برای کشور شدند. اصولگرایان باید بپذیرند آنچه اتفاق افتاده ناشی از عملكرد آنان بوده است که تنها به ‌دنبال منافع مقطعی جناح متبوعشان بودند.

دلایل انتقاد از احمدی نژاد توسط اصولگرایان

نماینده مردم ایلام در مجلس هشتم در خصوص اینکه چرا اصولگرایان از احمدی نژاد حمایت کردند، ابراز داشت: اصولگرایان امیدوار بودند با حمایت از احمدی‌نژاد در انتخابات سال 84 او را چنان وامدار خود کنند که بتوانند از او مشارکت در دولتش را طلب کنند یا او را مجاب کنند روش مدیریتی اصولگرایان را در کشور اجرا کند. انتظاری که کمتر از سوی دولت احمدی‌نژاد برآورده شد. دخالت ندادن اصولگرایان در دولت به میزانی که رضایت اصولگرایان را جلب کند، در کنار نارضایتی مردم در حوزه اقتصاد، باعث شد اصولگرایان شروع به انتقاد از دولت دهم کنند، تا شاید موفق شوند چهره خود را در اذهان مردم بهبود بخشند.

اصولگرایان در ذهن جامعه، شریک خوب و بد دولت احمدی نژاد خواهند بود

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که عده ای از اصولگرایان مدعی فریب خوردن از احمدی نژاد هستند، گفت: اصولگرایان منتقد احمدی‌نژاد گمان می‌برند، مردم فراموش کرده‌اند در جریان انتخابات سال 84، احمدی‌نژاد مورد حمایت اغلب گروه‌های فعال جناح اصولگرایی بود. اصولگرایان نه ‌تنها نمی‌توانند خود را از دولت اول آقای احمدی‌نژاد مبرا کنند بلکه در عملکرد دولت دوم نیز شریک هستند؛ زیرا پس از پایان دولت نهم، با وجود آنکه روش‌های احمدی‌نژاد در اداره کشور برای همه آشکار شده بود، باز هم به حمایت از او پرداختند.

قنبری ادامه داد: اگر حمایت‌های سال 88 نبود، شاید می‌شد بپذیریم که اصولگرایان در چهار سال دولت اول او فریب ادعاهایش را خورده اند ولی با توجه به حمایت‌های همه‌جانبه‌ای که سال 88 از او داشتند، مطمئن باشند که در ذهن جامعه شریک خوب و بد این دو دوره دولت خواهند بود.

اصولگرایان از مردم عذرخواهی کنند

نماینده مردم ایلام در مجلس هشتم ادامه داد: اصولگرایان بهتر است به جای فرافکنی از مردم به‌ دلیل حمایت‌هایی که از احمدی‌نژاد کردند، عذرخواهی کنند.

قنبری ادامه داد: اگر اصولگرایان منافع ملی را به منافع جناحی و حزبی‌شان ترجیح می‌دهند باید به ترمیم خودشان بپردازند و نقاط ضعفی را که باعث شد دست به حمایت از امثال احمدی‌نژاد بزنند برطرف کنند. اصولگرایان باید شجاعانه ناکامی‌های حاصل از مدیریت دولت‌های نهم و دهم را بپذیرند و به جای طرد احمدی‌نژاد و برخی از یاران او در دولت، صادقانه ناکامی‌های دولت مورد حمایتشان را قبول و از ناتوانی‌ها و اشتباهاتشان عذرخواهی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز