خبرگزاری کار ایران

ترقی در گفتگو با ایلنا:

با حضورقدرتمند اصلاح‌طلبان اصولگرایان باید به وحدت برسند

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۰۷

اگر جریان‌های رقیب، ضعیف وارد عرصه شوند اصول گرایان می‌توانند با چند کاندیدا وارد صحنه شوند / نامزد‌های اصول گرایان نامزدی خود را اعلام کرده‌اند و کاندید دیگری به این جبهه افزوده نخواهد شد.

عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی در مورد وضعیت اصول گرایان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: به نظر می‌رسد اصول گرایان به سمت کاهش تعداد نامزدهایی که از مقبولیت کافی برخوردار نبودند به خوبی پیش می‌رود و مذاکرات انجام شده در رابطه با ایجاد انسجام بیشتر در بین اصول گرایان نتیجه بخش بوده و در سطح نظر سنجی‌ها هم جایگاه آن‌ها بسیار مطلوب است.

محمد رضا ترقی در گفتگو با ایلنا، در مورد اینکه احتمال موفقیت کدام کاندیدا بیشتر است، اظهار داشت: هنوز برای اعلام نتیجه بسیار زود است ولی طبق نظر سنجی‌ها نامزدهای ائتلاف ۲+۱ جلو‌تر از بقیه هستند.

وی در پاسخ به اینکه برخی از کاندیداهای اصول گرایی که اعلام کرده‌اند در صورتی که از موفقیت خود اطمینان نداشتند در انتخابات شرکت نمی‌کردند، آیا به اجماع نهایی اصول گرایان تن خواهند داد، تصریح کرد: تعهدات اولیه این بوده که همه به نفع نامزد اصول گرایی که از مقبولیت اجتماعی بیشتری برخودار است، کنار بروند و این بحث ریش سفیدی جامعتین است که حول این محور این هدف محقق شود.

وی ادامه داد: افرادی که خود را اصلح می‌دانند با این تفکر وارد عرصه شده‌اند که می‌توانند کاری انجام دهند و توانایی حضور در این مسئولیت را دارند و اگر غیر از این بود نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نوعی نقض غرض محسوب می‌شد.

مسئول امور بین الملل حزب موتلفه در مورد اینکه ممکن است عده‌ای محوریت جامعتین را نپذیرند، عنوان کرد: همه آنهایی که زیر تابلو اصول گرایی هستند محوریت جامعتین را قبول دارندو غیر ممکن است گروهی اصول گرا باشد و این محوریت را نپذیرد مگر اینکه به طور مستقل وارد عرصه شود و یا تابلو خود را عوض کند.

ترقی با اشاره به برخی تحلیل‌ها که تعدد کاندیداهای اصول گرایی را نشانه سهم خواهی گروه‌های مختلف اصول گرایی می‌دانند، گفت: حضور این تعداد از کاندیدا نشانه وجود تعداد زیادی نیروی انسانی مستعد برای ریاست جمهوری در جبهه اصول گرایی و نمایانگر ظرفیت بالای این جبهه در کشور است.

وی افزود: بحث سهم خواهی اصلا مطرح نیست ولی به هر حال ممکن است شخصی که انتخاب می‌شود از وجود سایر اصول گرایانی که در عرصه رقابت بودند استفاده کند.

این عضو حزب موتلفه درباره نحوه تصمیم گیری نهایی در جبهه اصول گرایی اظهار داشت: در این مرحله برای ورود به رقابت ما با دو اتفاق مواجه هستیم، یکی اینکه اگر جریان اصلاح طلبی و حامی دولت با قدرت وارد عرصه شوند و کاندیدای قدرتمندی را معرفی کنند و به وحدت برسند، در این حالت اصول گرایان باید برای پیروزی  به وحدت برسند و کاندید واحدی را معرفی کنند ولی اگر جریان‌های رقیب، ضعیف وارد عرصه شوند اصول گرایان می‌توانند با چند کاندیدا وارد صحنه شوند و رقابت بین اصول گرایان اتفاق می‌افتد و در ‌‌نهایت نیز کاندید آن‌ها پیروز خواهد شد.

وی در مورد اینکه آیا کاندیدای دیگری از جبهه اصول گرایان اعلام نامزدی خواهد کرد، تصریح کرد: همه نامزد‌های اصول گرایان نامزدی خود را اعلام کرده‌اند و کاندید دیگری به این جبهه افزوده نخواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز