خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت تهران:/۲/

هیچ فردی فوق قانون نیست

کد خبر : ۶۶۱۹۴

هر گروه دیگری چه بعد از انتخابات و چه قبل از انتخابات اگر بنای ایجاد اختلاف در درون کشور داشته باشند خائن به دین و ملت است/کارگران یاران امام زمان هستند.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: مقامی نمی‌تواند از خط قرمز قانون عبور کند. این نظارت شورای نگهبان که در قانون اساسی آمده است یک میثاق ملی است.اگر کسی بخواهد در مساله صلاحیت های شورای نگهبان بگوید که شورای نگهبان حق نظارت ندارد با حق مردم شهدا و شرع اسلام مقابله کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز امروز تهران با اشاره به سه خط قرمز مهم در انتخابات ریاست جمهوری آتی گفت: در مساله انتخابات یکی از خط قرمزها مساله قانون است. تمام نامزدهای انتخاباتی هم در تبلیغات و هم هواداران شان و هم در زمان مقدمات یعنی در بررسی صلاحیت ها هیچکس فوق قانون نیست. هیچ مقامی  نمی تواند از خط قانون عبور کند.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: این نظارت شورای نگهبان که در قانون اساسی آمده است یک میثاق ملی است.اگر کسی بخواهد در مساله صلاحیت های شورای نگهبان بگوید که شورای نگهبان حق نظارت ندارد با حق مردم شهدا و شرع اسلام مقابله کرده است.

صدیقی با اشاره به اینکه خط قرمز دوم انتخابات آینده انسجام و وحدت است گفت: در طول سی و چهار سال گذشته بیشترین انتخابات در کشور ما انجام شده است که همه انتخابات قانونی بوده است و تمام کاندیدا‌ها با آزادی توانستند تبلیغات خود را داشته باشند و هیچ فتنه‌ای در کار نبوده است.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه فتنه ۸۸ یک بدعت بود،اظهار داشت: هر گروه دیگری چه بعد از انتخابات و چه قبل از انتخابات اگر بنای ایجاد اختلاف در درون کشور داشته باشند خائن به دین، ملت، خون شهدا و رشد و تعالی و عزت این ملت است.

وی در تشریح خط قرمز سوم انتخابات پیشرو گفت: خط قرمز سوم حفظ حریم اخلاق و ولایت است.

وی همچنین تاکید کرد: در مقطع حساس انتخابات از مسئولین قوا انتظار می رود به کار خود برسند و حاشیه ایجاد نکنند و برای مردم نگرانی تولید نکنند. مردم 9 دی را به عنوان عبرت آفریدند و در 22 بهمن همواره حضور داشته اند.در شرایطی که رهبری می گویند من یک رای دارم آیا دیگران بالاتر از رهبرند که بتواند تعیین تکلیف کنند؟ همه وظیفه خود را خوب بشناسند و هرچه می توانند به انسجام و رونق اقتصادی، گرانی جدی بپردازند.

خطیب نماز جمعه  تهران در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به هفته کارگر گفت:کارگران کشورما مسلمان هستند.نه کمونیست ها در آن زمان و نه غربی ها امروز نتوانستند با وعده های خود آنها را از  مسیر دین جدا کنند.

وی ادامه داد: کارگران متدین هستند و جفاها را تحمل می کنند، آنها یاران امام زمان هستند مایه اعتماد، موجب وثوق نظام اسلامی و مایه امید هستند.

با بیان اینکه مسئولین اجرایی کشور مساله تورم و گرانی را جدی بگیرند،اظهار داشت: این مساله امروز برای کارگرها به قیمت گرانی تمام می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز