خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مصباح یزدی:

شرایط زندگی‌ام به گونه‌ای نبود که بتوانم وارد جبهه‌ها و کمیته امداد شوم

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۲۸

حضور در جبهه‌ها و نیز کمیته امداد دو موضوعی هستند که همواره به حضور افراد در آن‌ها غبطه می‌خورم.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی گفت: حضور در جبهه‌ها و نیز کمیته امداد دو موضوعی هستند که همواره به حضور افراد در آن‌ها غبطه می‌خورم البته شرایط زندگی‌ام طوری نبود که بتوانم وارد آن‌ها شوم

به گزارش ایلنا، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی امروز در جمع مسئولان کمیته امداد امام خمینی کل کشور با بیان اینکه در قرآن کریم هدف از رسالت انبیا و پیامبران الهی هدایت انسان در رسیدن به کمال عنوان شده است اظهار کرد: کمال آدمی در واقع‌‌ همان مقام قرب الهی است.

وی افزود: گردنه‌های بسیار دشواری در پیمودن مسیر سعادت در مقابل انسان‌ها قرار دارند و آنچه مهم است عمل به کلام وحی است؛ خداوند در قرآن فرموده آزادگی و وارستگی از قید و بند‌ها، زمینه هدایت و سعادت را فراهم آورده و جزو ملزومات این امر است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی در ادامه به خدمات فراوان و ماندگار کمیته امداد امام خمینی اشاره و خاطرنشان کرد: امام راحل از معدود افرادی در سراسر تاریخ هستند که با مجاهدت‌های خویش انسان‌ها را از قید و بند‌ها‌‌ رها کرده و با توکل به خداوند و بهره‌گیری از خلوص نیت، استقلال و آزادی و نیز هویت و اعتماد به نفس را برای ملت ایران و مستضعفان سراسر جهان به ارمغان آوردند.

وی ادامه داد: خدمات امام خمینی به انقلاب اسلامی ایران و مظلومان همه ملل غیر قابل انکار است و ایشان در واقع رهبر همه آزادگان جهان هستند.

آیت‌الله مصباح یزدی کمیته امداد را از جمله لایه‌های کوچک خدمات فراوان امام راحل دانست و افزود: این نهاد مقدس در آغاز با سادگی و کمترین امکانات کار خود را شروع کرد و امروز می‌بینیم که خدمات کمیته امداد محرومان و مستضعفان سراسر کشور را زیر پوشش قرار داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در این سن و سال به دو موضوع غبطه می‌خورم گفت: حضور در جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس و حضور در کمیته امداد این دو مطلب هستند هرچند شرایط زندگی‌ام طوری نبود که بتوانم وارد آن‌ها شوم و فعالیت کنم.

وی اضافه کرد: نظام اسلامی خدمات فراوانی به مردم داشته اما یکی از خدماتی که خلوص نیت در آن موج می‌زند رسیدگی به فقرا و نیازمندان آبرومندی است که کمیته امداد توانست این کار عظیم را محقق کند.

آیت‌الله مصباح یزدی ریشه‌کن کردن کامل فقر را توقعی بیجا دانست و تصریح کرد: با وجود محدودیت‌های فراوانی که در سال‌های پس از انقلاب وجود داشته اما مشاهده می‌کنیم در طول ۳۴ سال گذشته خدمات درخشان و قابل توجهی از سوی کمیته امداد صورت گرفته است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه کارآفرینی و تحول در شیوه خدمت‌رسانی صحیح به مددجویان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: ابزارهای کمک‌رسانی هر روز پیشرفت می‌کنند و ضروری است به موازات این رشد، شیوه‌های خدمت‌رسانی هم ارتقا یابند زیرا امروز زندگی افراد دارای ظرایف و اقتضائاتی متفاوت با گذشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز