خبرگزاری کار ایران

علی‌اکبر ولایتی در شیراز:

لاریجانی به دنبال همبستگی اصولگرایان است

کد خبر : ۵۸۸۵۴

برای نخستین‌بار بدون وابستگی حزبی و گروهی این ائتلاف تشکیل شده و هر کدام که در نهایت به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری انتخاب شد با تیم کامل وارد صحنه می‌شود.

علی‌اکبر ولایتی در مورد دعوت از لاریجانی برای حضور در ائتلاف سه‌گانه گفت: رئیس مجلس شورای‌ اسلامی اصل را بر همبستگی بین اصولگرایان و دوری از تشتت بین آنان گذاشته است.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر ولایتی شامگاه چهارشنبه در نشست با معتمدان ایلات و عشایر جنوب کشور، در سخنانی اظهار داشت: با تک‌روی‌ها، سلیقه‌های شخصی و تنگ‌نظری‌ها نمی‌توان کشور را اداره کرد و باید خرد جمعی را راهنمای عمل خود قرار داد.

ولایتی با اشاره به اینکه انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری مهم‌ترین رویداد در تاریخ انقلاب اسلامی است، افزود: برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری، با اصولگرایان در قالب ائتلاف سه‌گانه قالیباف و حداد‌عادل اقدام کرده‌ایم و تا آخر نیز بر این اصول ایستاده‌ایم.

وی تصریح کرد: برای نخستین‌بار بدون وابستگی حزبی و گروهی این ائتلاف تشکیل شده و هر کدام که در نهایت به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری انتخاب شد با تیم کامل وارد صحنه می‌شود.

ولایتی بیان داشت: اقبال عامه مردم در انتخابات بر اساس نظرسنجی‌های معقول صورت می‌گیرد و این مسئله اگر خارج از ائتلاف نیز باشد به آن تاسی می‌جوئیم، چراکه مبانی اصولگرایی باید در چارچوب نظام اسلامی، قانون اساسی و اعتقاد به اصل ولایت‌فقیه ‌باشد.

وی در مورد دعوت از لاریجانی برای ائتلاف سه‌گانه گفت: رئیس مجلس شورای‌اسلامی اصل را بر همبستگی بین اصولگرایان و دوری از تشتت بین آنان دانسته است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل اضافه کرد: کسانی که خط قرمزهای نظام اسلامی را رعایت نکرده و دارای سابقه منفی علیه کشور باشند، اصولگرا نیستند و جایی در ائتلاف ندارند.

وی در مورد سیاست ایران در حمایت از کشور سوریه افزود: این کشور از زمان روی کار آمدن حافظ اسد، حلقه مقاومت در برابر صهیونیست‌ها بوده، بنابراین حمایت از این کشور در برابر آمریکا و سران مرتجع عرب ضروری است.

ولایتی در ادامه سخنان خود سفرهای هیئت دولت فعلی به استان‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هیچ‌یک از روسای دولت‌های گذشته به استان‌ها سفر نکرده‌اند و این نقطه قوت دولت احمدی‌نژاد است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در مورد نقش عشایر به‌ویژه صولت‌الدوله قشقائی سردار جهاد و مبارزه ابراز داشت: این مبارز در نامه‌ای اشاره کرده است که من بنا به امر دولت متبوعه خود برای جنگ با اجنبی‌های متعددی آمده‌ام، علت نیز این بوده که آنها قدم به سرزمین ایران گذاشته و فارس را زیر نفوذ رسمی خود در آورده‌اند.

ولایتی به قسمت دیگری از نامه این سردار مبارز قشقایی اشاره کرد و ادامه داد: این سردار مبارز در نامه خود تصریح کرده که اجنبی‌ها قشون تشکیل داده و به وطن من تجاوز و به هموطنان توهین کرده‌اند و همچنین از امر دولت گذشته و من مسلمان دارای مذهب شیعه و تابع اوامر و نواهی مجتهد عصر هستم و مجتهدی مانند سیدعبدالحسین لاری امر به جهاد با انگلستان را داده و ناچارم اطاعت کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز