خبرگزاری کار ایران

توصیف نایب‌رئیس مجلس از اردوهای راهیان نور

کد خبر : ۵۸۱۶۶

اردوهای راهیان نور از بهترین، عمیق‌ترین و پایدارترین برنامه‌های فرهنگی و دینی در کشور محسوب می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در معراج شهدای پادگان شهید محمودوند با دبیر و جمعی از معاونین ستاد مرکزی راهیان نور کشور دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی اکبر ابوترابی دراین دیدار با اشاره به حرکت عظیم راهیان نور در کشور گفت: اردوهای راهیان نور از بهترین، عمیق‌ترین و پایدارترین برنامه‌های فرهنگی و دینی در کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به راویان و بازماندگان دفاع مقدس گفت: آنها وارثان دفاع مقدس هستند و خداوند آنان را برای بازگویی و روایت مجاهدت‌ها و ایثار شهیدان عزیز آن دوران شکوهمند حفظ کرده است.

حجت‌الاسلام ابوترابی ادامه داد: ما نقطه‌های بسیار روشنی در انقلاب اسلامی داریم که متاسفانه مغفول واقع شدند و اصلا دیده نشدند و امروز خداوند متعال اراده فرموده است تا در این مقطع از انقلاب به آن پرداخته شود. یکی از این نقاط تاریخ دفاع مقدس است و نه تاریخ مکتوب، بلکه تاریخ مصور. در صحنه عملیات دفاع مقدس تا سال ها به این مهم نپرداختیم و امروز این حرکت راهیان نور در آغاز راه است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل ستاد مرکزی راهیان نور در کشور افزود: شکل گیری این ستاد با حضور مجموعه دستگاه‌ها و نیروهای مسلح در کشور، نوید این را می‌دهد که در آینده کارهای بزرگی در عرصه فرهنگی کشور سامان خواهد یافت.

وی گفت: ما در حوزه راهیان نور در آغاز راه قرار داریم و امیدوارم که در آینده نه چندان دور بتوانیم در این سرزمین‌ها موزه دفاع مقدس در هر حوزه‌ای راه‌اندازی کنیم تا با نمایش عملیات‌های بزرگ، اقشار مختلف جامعه را با وقایع دفاع مقدس آشنا کنیم. این کار در آینده قابل انجام است و می‌توان گفت با ساخت این موزه‌ها، بازدید کنندگان از داخل و خارج کشور، صحنه‌ها و عرصه‌های حساس پیکار آن دوران شکوهمند را به نظاره خواهند نشست.

وی اظهار کرد: ویژگی‌های دفاع مقدس قابل تکرار نخواهد بود. صحنه‌های نبرد،اسارت، دوران ایستادگی، پایمردی و اقتداری که جوانان این کشور در آن دوران آفریدند و در مقابل استکبار و تهاجم ابرقدرتهای جهان ایستادند، کشورمان را تبدیل به نماد برجسته پیروزی و مقاومت کرد و ما امروز هرچه در کشور داریم به برکت دفاع مقدس است.

در این دیدار، سرهنگ پاسدار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور به تشریح وضعیت و موقعیت یادمان‌های دفاع مقدس پرداخت و توضیحاتی را در مورد نحوه اداره یادمانها ارائه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز