خبرگزاری کار ایران

کولیوند در صحن علنی مجلس:

محدوده جغرفیای ایران باید به اقتضای کلان شهر بودن آن تعیین شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۴۶

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح مواد 26 تا 73 قانون تشکیلات وظایف در انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با پیشنهاد حذف ماده یک طرح اصلاحی مخالفت کردند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تاکید کرد: در سال 86 طرح جامع تهران، ری و شمیرانات تصویب شده اند و تاکنون سه دوره انتخابات شورای شهر به صورت یکپارچه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح مواد 26 تا 73 قانون تشکیلات وظایف در انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با پیشنهاد حذف ماده یک طرح اصلاحی مخالفت کردند.

لاهوتی با ارائه پیشنهاد حذف ماده یک گفت: در تبصره ماده یک آمده است که در محدوده شهری تهران که شامل ری و شمیرانات می باشد و در محدوده شهری سایر کلان شهرها و عبارتی که ذیل ماده یک آمده است به این معنا است که ری و شمیرانات به تهران اضافه می شود در حالی که الان جزء محدوده تهران محسوب می شوند.

نماینده لنگرود گفت: در جلسات شورای عالی شهرسازی این موضوع به تصویب رسیده است کسی نمی تواند این را تغییر دهد و آوردن این عبارت در طرح اصلاحی مشکلی را حل نمی کند.

در ادامه ابوترابی که ریاست جلسه علنی بعد از ظهر را به عهده داشت از اظهارنظر قاضی پور نماینده ارومیه در مخالفت با پیشنهاد حذف ماده یک جلوگیری کرد و گفت: آقای قاضی پور اجازه بدهد که از وقت جلسه استفاده شود و سریعتر مواد این طرح اصلاحی بررسی شود.

سپس نماینده دولت در مخالفت با پیشنهاد حذف گفت: شهر ری قدمت تاریخی دارد و پیش از این که تهران به عنوان یک کلان شهر و پایتخت مطرح باشد ری سابقه تاریخی داشته است.

پس از اظهار نظر نماینده دولت کولیوند سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مخالفت با پیشنهاد حذف گفت: در سال 86 طرح جامع تهران، ری و شمیرانات تصویب شده اند و تاکنون سه دوره انتخابات شورای شهر به صورت یکپارچه برگزار شد.

وی افزود: اینجا پایتخت است و حساسیت بالایی دارد و محدوده جغرفیای ایران باید به اقتضای کلان شهر بودن آن تعیین شود.

پس از استماع نظرات نماینده دولت و سخنگوی کمیسیون نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 49 رای موافق78 رای مخالف و یک ممتنع با پیشنهاد حذف ماده یک مخالفت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز