خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع خبر داد:

دستاوردهای حوزه دریایی در نیمه اول سال ۹۲ به اطلاع ملت می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۲۴

مراحل تست‌های نهایی ناوشکن جماران پیشرفته ظرف دو تا سه ماه آینده انجام و در نیمه اول سال ۹۲ به طور رسمی به ناوگان نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی الحاق خواهد شد.

وزیر دفاع گفت: ناوشکن جماران۲ با هدف حراست و پاسداری از مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی از مأموریت‌های مقابله با قاچاق انسان، کالا و مواد مخدر در شمال کشور ساخته شده است.

به گزارش ایلنا، در مراسم به آب‌اندازی ناوشکن جماران ۲ پیشرفته سردار وحیدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اجرای تدابیر فرمانده معظم کل قوا که مسئله دفاع از مرزهای دریایی را در درجه اول اهمیت تعیین فرمودند، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح راهبرد ارتقاء توان دریایی نیروهای مسلح را با جدیت در دستور کار قرار داد و با توکل به خدا و تلاش فرزندان برومند و رشید ملت ایران در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع بحمدالله موفقیت‌های بزرگی را کسب کرد.

وحیدی افزود: یکی از این موفقیت‌ها و دستاوردهای ارزشمند و خیره‌کننده طراحی و ساخت ناوشکن جماران ۲ پیشرفته است که با تلاش خستگی‌ناپذیر مدیران و متخصصان پرتوان و افتخارآفرین وزارت دفاع و با همکاری ده‌ها شرکت و مرکز علمی و دانشگاهی به منصه ظهور رسید.

وزیر دفاع با بیان اینکه ناوشکن جماران پیشرفته، جلوه درخشان دیگری از خودباوری، خردمندی و خلاقیت جوانان برنادل این مرز و بوم است تأکید کرد: این ناوشکن با هدف حراست و پاسداری از مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی از مأموریت‌های مقابله با قاچاق انسان، کالا و مواد مخدر در شمال کشور ساخته شده است.

وحیدی، قابلیت تدافعی، تهاجمی و رهگیری، مجهز بودن به انواع توپ، اژدر و موشک و رادارهای تاکتیکی سطحی، هوایی و قابلیت حمل بالگرد را از ویژگی‌های مهم ناوشکن جماران پیشرفته برشمرد و افزود: تجهیز به سامانه‌های جامع مدیریت نبرد و جنگ الکترونیک از دیگر خصوصیات این شناور به شمار می‌رود.

وزیر دفاع گفت: ناوشکن جماران پیشرفته که حدود ۱۰۰ متر طول و بیش از ۱۳۰۰ تن وزن دارد از کاربردی‌ترین ناوشکن‌های موجود دنیا است که در آینده می‌تواند در ردیف تجهیزات صادراتی وزارت دفاع قرار گیرد.

وی افزود: اگر بنا بود این ناوشکن رزمی- عملیاتی از خارج خریداری شود، می‌بایست بیش از ۴ برابر هزینه می‌شد.

وزیر دفاع ادامه داد: مراحل تست‌های نهایی ناوشکن جماران پیشرفته ظرف دو تا سه ماه آینده انجام و در نیمه اول سال ۹۲ به طور رسمی به ناوگان نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی الحاق خواهد شد.

وحیدی تصریح کرد: دریای خزر دریای صلح و دوستی و مودت و همکاری بین کشورهای حاشیه آن است و ناوشکن جماران پیشرفته تحکیم‌بخش این روند و امنیت پایدار در منطقه است.

وزیر دفاع، جماران پیشرفته را نماد اقتدار و پیشرفت صنایع دفاعی وزارت دفاع بویژه صنایع دریایی این وزارتخانه ذکر کرد و افزود: این ناوشکن از مصادیق بارز و برجسته تولید ملی وحمایت از کار و سرمایه ایرانی است که بحمدالله در سالی که به همین نام نامگذاری شد، ساخت آن به اتمام رسید.

وحیدی، با تبریک این موفقیت بزرگ به محضر فرمانده معظم کل قوا و تشکر و قدردانی از متخصصان و کارگران خدوم و خستگی‌ناپذیر سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و همه کسانی که این وزارتخانه را در این اقدام مهم یاری کرده‌اند اظهار داشت: در آستانه سال جدید این دستاورد ارزشمند را بعنوان عیدی وزارت دفاع به همه هموطنان عزیز بویژه دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیم می‌کنیم.

وزیر دفاع در پایان گفت: انشاالله دستاوردهای بزرگ دیگری در حوزه دریایی در دست اقدام داریم که در نیمه اول سال ۹۲ به سمع و نظر ملت شریف ایران خواهیم رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز