خبرگزاری کار ایران

آیت الله هاشمی:

سوءمدیریت‌ها كشاورزان را دچار مشكل كرده است

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۲۰

استفاده از استعداد بزرگ انسانی كشور، مدیران باتجربه و دلسوختگان انقلابی از همه طیف‌ها و جریان‌های وفادار به نظام و انقلاب، می‌تواند ما را در عبور از مرحله حساس كنونی یاری رساند/كشاورزان كم‌توقع‌ترین قشر هستند/تداوم مشكلات كشاورزان برای آینده و امنیت غذایی كشور مضرّ است..

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای شورای مركزی خانه كشاورز، درد دل‌ها و گله‌های بیان شده از سوی جمع حاضر را در مورد مشكلات كشاورزی رنج‌آور خواند و با بیان لزوم ایجاد رسانه و ارگانی برای انعكاس مشكلات به مسئولان و آگاهی از وضعیت صنعت تولید، صنعت و كشاورزی كشور گفت: كشاورزان و كسانی كه به نوعی با این رشته سروكار دارند از پرتلاش‌ترین و در عین حال كم‌توقع‌ترین اقشار جامعه هستند چرا كه اخبار و مسائل این قشر كمتر در معرض آگاهی مردم و مسئولان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینكه اطلاعات و اخبار حاكی از این است كه به دلیل برخی سوءمدیریت‌ها، آب، خاك، محیط زیست و تولیدات كشاورزی كشور دچار مشكلاتی شده است كه تداوم این امر برای آینده و امنیت غذایی كشور مضرّ است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بنیان و اساس معضلات و مشكلات در بخش كشاورزی یعنی سوءمدیریت و برنامه‌ها را گریبان‌گیر سایر بخش‌ها اعم از فرهنگ، سیاست، اجتماع و مراكز علمی كشور نیز دانست و افزود: باید به دور از روزمرگی، در جهت اصلاح سیاست‌ها حركت كنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأكید بر لزوم پذیرش خطا و اشتباه و بازگشت به راه درست، فرافكنی و انداختن تقصیرها به گردن یكدیگر را راهگشا ندانست و تصریح كرد: امروز لازم است با وحدت و همدلی و پرهیز از ایجاد تفرقه و نیز در پیش گرفتن سیاست درست صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی فعال، همراه با همزیستی مسالمت‌آمیز با دنیا مشكلات را به‌تدریج حل كنیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، جمهوری اسلامی ایران را دارای امكانات بالا از لحاظ طبیعی، مادی، انسانی و پشتوانه تمدنی و دینی متكی به مكتب غنی اهل بیت(ع) دانست و گفت: در یك دوره مدیریت اجرایی شایسته‌سالار، می‌توانیم با همدلی مسئولان، همراهی مردم و تعامل ثمربخش با دنیا به مسیر صحیح توسعه و پیشرفت و تعالی كشور باز گردیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، حفظ امید و پرهیز از یأس و ناامیدی را لازمه عبور صبورانه از مشكلات مرحله كنونی خواند و تأكید كرد: استفاده از استعداد بزرگ انسانی كشور، مدیران باتجربه و دلسوختگان انقلابی از همه طیف‌ها و جریان‌های وفادار به نظام و انقلاب، می‌تواند ما را در عبور از مرحله حساس كنونی یاری رساند.

در ابتدای این دیدار دكتر عیسی كلانتری، دبیركل خانه كشاورز با تشریح مسائل و مشكلات بخش كشاورزی كشور، وضعیت این بخش را نگران‌كننده خواند و گفت: با ادامه روند كنونی و سوءمدیریت‌ها، مشكلات بخش كشاورزی بیشتر خواهد شد.

وزیر اسبق كشاورزی وضعیت سرمایه‌گذاری در بخش كشاورزی كشور نسبت به سایر بخش‌ها را نامناسب خواند و گفت: با افزایش نگران‌كننده شوری آب‌های كشاورزی در آینده، زمین‌های حاصلخیز به شوره‌زار تبدیل و تولیدات كشاورزی كاهش خواهد یافت.

دبیر كل خانه كشاورز تحقق تولید زیر 7 میلیون تنی گندم نسبت به پیش‌بینی 5/14 میلیون تنی ابتدای سال را گویای روشن وضعیت تولیدات كشاورزی عنوان كرد و گفت: باید صادقانه بپذیریم كه در این بخش حیاتی كشور مشكلات اساسی و جدّی وجود دارد تا بتوانیم با این معضلات برخورد درست داشته باشیم.

همچنین تعدادی از حاضران در جلسه به نمایندگی از بخش‌های مختلف مرتبط با كشاورزی از شرق، غرب، شمال، جنوب و مركز كشور به بیان معضلات و مشكلات حال حاضر این بخش پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز