خبرگزاری کار ایران

روحانی در جمع خبرنگاران:

غربی‌ها مسئول بستن پنجره دیپلماسی هستند

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۱۶

به هیچ ائتلافی نخواهم پیوست/اگر روزی تصمیم به حضور در انتخابات بگیرم به شکل مستقل خواهم آمد/اگر غنی سازی حق قانونی ما است پس تحریم‌ها موجه نیست/غربی‌ها آمادگی لازم برای مذاکره را به شکل جدی نشان نمی‌دهند درحالی که آن‌ها مسئول بستن پنجره دیپلماسی هستند.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بسیاری از احزاب و شخصیت‌ها با من مذاکره کرده‌اند و از من خواستند كه کاندیدا شوم من هم هنوز در حال بررسی حضور در انتخابات هستم اما در صورتی که در انتخابات سال آینده حاضر شوم مستقل خواهم آمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی رئیس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران درخصوص اظهارات "چاک هیگل" نامزد تصدی پست وزارت دفاع آمریکا مبنی بر بسته شدن پنجره دیپلماسی میان ایران و آمریکا گفت: این حرف جدیدی نیست مسائل بین ایران و غرب از طریق مذاکره حل خواهد شد اشکال این است که غربی‌ها آمادگی لازم برای مذاکره را به شکل جدی نشان نمی‌دهند درحالی که آن‌ها مسئول بستن پنجره دیپلماسی هستند.

وی ادامه داد: ایران قبلا اعلام کرده است که آماده مذاکره جدی با آمریکا است بنابراین اگر آن‌ها نیز آمادگی لازم را برای این کار داشته باشند موضوع غیر قابل حل نخواهد بود اما وقتی غرب فشار را افزایش می‌دهد و همزمان حرف از مذاکره می‌زند این مذاکره به معنای تسلیم خواهد بود.

روحانی خطاب به غربی‌ها عنوان کرد: اگر غرب به دنبال تسلیم ملت ایران است بداند به این هدف خود نخواهد رسید چراکه ملت ایران هیچ‌گاه تسلیم نمی‌شوند.

وی بااشاره به مساله لغو تحریم‌ها و به رسمیت شناختن فعالیت‌های هسته‌ای ایران عنوان کرد: غرب در چند مرحله این حرف ایران را به رسمیت شناخته است یک بار در قطعنامه آذر سال ۸۳ که رسما آژانس اعلام کرد فعالیت ایران منحرف نشده است یک بار نیز کمیته mne در بیانیه نهایی خود اعلام کرد که ایران توان غنی سازی اورانیوم را دارم بنابراین در این سال‌ها نیز اتفاق خاصی نیفتاده است که بگوییم این حق لطمه‌ای دیده است هم اکنون نیز آژانس بار‌ها اعلام کرده است که هیچ انحرافی را در فعالیت‌های ایران مشاهده نکرده است.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دستیابی به انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است و آن‌ها باید این مساله را اظهار کنند البته ما در توافق با سه کشور اروپایی مشاهد کردیم که آن‌ها نیز این حق را برای ما به رسمت شناختند ما معتقدیم ایران هم حق دستیابی به انرژی هسته‌ای را دارد و هم حق اعمال آن را.

وی افزود: اساس تحریم‌ها بر مبنای این بود که آن‌ها بگویند شما باید غنی سازی را تعطیل کنید اگر غنی سازی حق قانونی ما است پس تحریم‌ها موجه نیست به ویژه تحریم یک جانبه که معنی ندارد.

روحانی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص کاندیداتوری هاشمی گفت: مردم باید تشخیص دهند؛ البته این زمانی است که کاندیدا‌ها نیز اعلام حضور کرده باشند.

رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اینکه حزب اعتدال و توسعه از وی برای انتخابات سال آینده حمایت کرده است، گفت: ‌برخی از احزاب و شخصیت‌ها این نظر را داشته‌اند و با من نیز مذاکره کرده و خواستند تا کاندیدا شوم من نیز در حال بررسی این مساله هستم اما ضمن تشکر از همه گروه‌ها و شخصیت‌هایی که از من در صورت حضور در انتخابات حمایت خواهند کرد اعلام می‌کنم که اگر روزی تصمیم به حضور در انتخابات بگیرم به شکل مستقل خواهم آمد.

وی ادامه داد: در این مقطع هر کسی که قصد حضور در انتخابات را داشته باشد باید با برنامه بیاید. همه شعار می‌دهند که ما می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم اما قضاوت نهایی با مردم است من نیز هرگاه کاندیدا شوم برنامه خود را اعلام خواهم کرد.

روحانی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در ادامه شما به ائتلاف ۱+۲ خواهید پیوست گفت: به هیچ ائتلافی نخواهم پیوست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز