خبرگزاری کار ایران

اکرمی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

استاندار قم پاسخگوی اتفاقات روز گذشته باشد

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۸۲

عده‌ای در کشور تمایل دارند که هر روز در جایی دعوا و تشنج ایجاد کنند/هرگونه بداخلاقی در اماكن مذهبی ناپسند تلقی می‌شود.

عضور جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: پیش از شروع هر مراسمی شورای امنیت استان طی برنامه ریزی‌هایی سخنران مراسم را تعیین می‌کنند. بنابراین باید در این بررسی‌ها همه جوانب کار در نظر گرفته شود در حالیکه این آمادگی روز گذشته هنگام سخنرانی رئیس مجلس وجود نداشت و شورای امنیت استان قم و استاندار این شهر باید پاسخگو باشند.

سید رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به ایجاد اختلال در سخنرانی رئیس مجلس که روز گذشته و در حاشیه برگزاری مراسم ۲۲ بهمن توسط عده‌ای در حرم حضرت معصومه (س) تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب و بعد از تجربه حوادث تلخی همچون ترور‌ها و جنگ تحمیلی متاسفانه آنگونه که باید به مسائل فرهنگی و اخلاقی رسیدگی نشده است به گونه‌ای که بسیاری از ما، هم اکنون تحمل مواجهه با مخالف را نداریم.

وی ادامه داد: یکشنبه هفته گذشته در مجلس و این یکشنبه نیز در حرم حضرت معصومه (س) بار دیگر شاهد این بی‌اخلاقی‌ها بودیم چرا که نسبت به مسائل اختلافی به شکل اخلاقی برخورد نشده و همواره در راستای حذف یکدیگر عمل می‌شود.

اکرمی با تاکید بر اینکه عده‌ای در کشور تمایل دارند که هر روز در جایی دعوا و تشنج ایجاد کنند، گفت: متاسفانه این برخورد که در گذشته بسیار شاهد آن بودیم و هم اکنون نیز ادامه دارد باید در رسانه‌های عمومی و برخی تریبون‌ها همچون خطبه‌های نماز جمعه مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حوادثی همچون روز قدس و ۲۲ بهمن مجالی برای پرداختن به اختلافات نیست، تاکید کرد: وقتی همه افراد ولایت، قانون اساسی و نظام را پذیرفته و در صحنه حضور دارند باید از آن‌ها استقبال کرد و اگر اختلافی هم وجود دارد باید در جای خود مورد رسیدگی قرار گیرد نه اینکه در راهپیمایی‌ها به آن دامن زده شود.

اکرمی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: قوه قضاییه و دستگاه‌های امنیتی باید با کسانی که به وجود آورنده این حوادث هستند به شکل جدی برخورد کنند.

وی با بیان اینکه حادثه قم از جهاتی حائز اهمیت ویژه است، گفت: اماکنی همچون حرم حضرت معصومه (س) مکان اطمینان و اعتماد مردم هستند و چه نسبت به اشخاص عادی و چه مقامات کشور هرگونه بداخلاقی در آن‌ها ناپسند تلقی می‌شود.

اکرمی افزود: پیش از شروع هر مراسمی شورای امنیت استان طی برنامه ریزی‌هایی سخنران مراسم را تعیین می‌کنند. بنابراین باید در این بررسی‌ها همه جوانب کار در نظر گرفته شود در حالیکه این آمادگی روز گذشته هنگام سخنرانی رئیس مجلس وجود نداشت و شورای امنیت استان قم و استاندار این شهر باید پاسخگو باشند.

این روحانی اصولگرا ادامه داد: سخنران روز گذشته حرم حضرت معصومه (س) هم رئیس مجلس و هم نماینده مردم شهر قم است اما این حوادث باعث می‌شود تا دیگر هیچ حرمتی حفظ نشود و انعکاس بدی از سوی رسانه‌های خارجی داشته باشد.

وی تاکید کرد: من معتقدم این رفتار در درجه اول باید از سوی رسانه‌های کشور تقبیح شود و دیگر اینکه دستگاه‌های امنیتی نیز باید با آن برخورد کرده و مشخص کنند که آیا این برخورد‌ها سازماندهی شده بوده است یا خیر.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز