خبرگزاری کار ایران

آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی:

باید با رجوع به مردم آنان را به صحنه باز گرداند

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۷۰

چشم بستن بر روی اشتباهات و سیاست‌هایی كه به كشور آسیب رسانده به صلاح آینده ایران نیست/مجریان، مسئولان و قانون‌گذاران كشور باید از دل احزاب مسئولیت‌پذیر بیرون بیایند/اكنون شخص و جریانی مسئولیت معضلات پیش آمده را بر عهده نمی‌گیرند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای شورای مركزی و برخی از مسئولان دفاتر استانی حزب اسلامی ایران زمین، به آسیب‌شناسی نظام جمهوری اسلامی پرداخت و با بیان اینكه بجاست پس از گذشت 34 سال از عمر پربركت نظام جمهوری اسلامی ایران ارزیابی مجددی از دستاوردها، ناكامی‌ها و نقاط مثبت و منفی خود داشته باشیم، تصریح كرد: ارزیابی و سنجش دستاوردها و ناكامی‌ها را كسانی می‌توانند به خوبی انجام دهند كه در مراحل گوناگون مبارزه، پیروزی و حیات نظام جمهوری اسلامی در متن و بطن حوادث و تحولات بوده و دلسوز انقلاب و نظام و آن را از خود بدانند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، وحدت و انسجام جامعه را اصلی مهم برای بقای كشور و نظام خواند و گفت: اگر می خواهیم تفرقه و اختلاف به نظام ما صدمه نزند و اتحاد و همبستگی جامعه حفظ و تحكیم گردد، ضروری است كه از عملكرد و دستاوردهای نظام آسیب‌شناسی جدّی صورت گیرد، چرا كه در غیر این صورت تضمینی برای تقویت وحدت و انسجام كشور وجود نخواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری چشم بستن بر روی اشتباهات و سیاست‌هایی كه به كشور آسیب رسانده را به صلاح آینده ایران اسلامی ندانست و افزود: اگر می‌خواهیم الگوی درست و موفقی از نظام اسلامی در جهان كنونی پیش چشم ملت‌های آزادی‌خواه قرار دهیم، باید بتوانیم آرمان‌های اولیه انقلاب و خواست‌های مردم را به درستی پیاده سازیم، چرا كه «دو صد گفته چون نیم كردار نیست.»

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تشریح جایگاه تشكّل‌ها و احزاب در اداره جوامع مردم‌سالار كنونی، به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: در شرایط خفقان دوران پهلوی كه ساواك اجازه كوچكترین حركت جمعی و تشكیلاتی را به فعالین سیاسی نمی‌داد، شبكه روحانیت در سراسر كشور با مشخصه‌های یك حزب بزرگ، قدرتمند و فراگیر توانست خلاء وجود احزاب نیرومند برای مبارزه با استبداد پهلوی را پر كند و غافلگیری قدرت‌های وقت از چگونگی پیروزی سریع انقلاب هم ناشی از عدم شناخت شبكه روحانیت و توانمندی‌های آن بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حمایت خودجوش مردم از روحانیت و حضرت امام(ره) در مبارزه بر ضداستكبار شاه را یادآور شد و گفت: مردم پیش از پیروزی انقلاب و در طول مبارزه، بدون چشم‌داشت به صحنه آمدند و انقلاب را به پیروزی رساندند و پس از تشكیل نظام جمهوری اسلامی، انتظار دارند این نظام نوپا و مردمی بتواند زندگی، معیشت و معنویت آنان را به خوبی سامان داده و با امكانات فراوان مادی، طبیعی و انسانی موجود در كشور راه توسعه و پیشرفت را بپیماید و این امر جز با توجه ویژه به كارایی احزاب و تشكّل‌ها ممكن نیست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یكی از دلایل مهم ضعف‌های كنونی در اداره كشور را ناشی از عدم شكل‌گیری احزاب نیرومند، فراگیر و برنامه‌دار در كشور دانست و با تأكید بر لزوم ایجاد ائتلاف‌ها و جبهه‌های بزرگ از احزاب و جمعیت‌های كوچك تصریح كرد: جریانی در كشور همواره تلاش داشته است كه جلوی شكل‌گیری و قدرتمند شدن احزاب بزرگ و كارآمد را سد كند، اما این جریان باید بداند كه اداره كشور بدون تحزب نیرومند و تشكّل‌های فراگیر مسئولیت‌پذیر امكان‌پذیر نخواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه مجریان، مسئولان و قانون‌گذاران كشور باید از دل احزاب مسئولیت‌پذیر بیرون بیایند، گفت: اینكه اكنون شخص و جریانی مسئولیت معضلات پیش آمده را بر عهده نمی‌گیرند، ناشی از فقدان احزاب شناسنامه‌دار و مسئول در كشور است.

آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی ساختار نظام جمهوری اسلامی را مبتنی بر مكتب اهل بیت(ع) و خواست طبیعی مردم ایران دانست و با تأكید بر لزوم بازگشت به مردم افزود: باید خودخواهی‌ها و خودبینی‌ها را كنار گذاشت و با رجوع به مردم آنان را به صحنه باز گرداند كه گره مشكلات از همین مسیر گشوده خواهد شد.

در ابتدای این دیدار آقای ابوالقاسم رئوفیان دبیر كل حزب اسلامی ایران زمین با گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی، تقارن آن با هفته وحدت را به فال نیك گرفت و گفت: به گفته امام راحل(ره) رمز پیروزی‌های ملت ما، وحدت كلمه بوده و در ادامه راه نیز همین امر متضمن موفقیت‌ها خواهد بود.

رئوفیان سوءتدبیر و مدیریت را صدمه زننده به آرمان‌های نظام و اهداف انقلاب دانست و افزود: باید از تجارب نظام اسلامی درس گرفت، چرا كه آنچه دولت‌ها و حكومت‌ها را با خطر سقوط مواجه می‌كند سوءتدبیر و دوری از وحدت و نیز ایجاد تفرقه است.

همچنین خانم فرشته محمدعلی عضو شورای مركزی این حزب، بحران معنویت را دغدغه و حلقه مفقوده دنیای كنونی خواند و با تأكید بر لزوم تقویت معنویت و اخلاق در جامعه اسلامی، ایجاد «مركز توسعه معنوی» و معرفی نخبگان و فرهیختگان روحانی و معنوی به ایران و جهان را راه برون‌رفت از خلاء اخلاق و معنویت حال حاضر جهان دانست.

همچنین آقای سیدحسن سجادی جوان‌ترین عضو شورای مركزی حزب اسلامی ایران زمین، نیازهای جوانان كشور را به پاسخگویی مسئولان در زمینه كارایی و آینده نظام جمهوری اسلامی ایران یادآور شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز