خبرگزاری کار ایران

واکنش سردار وحیدی به اتهامات وزیردفاع آمریکا:

انقلاب اسلامی نیاز به قاچاق سلاح و اقدامات غیرقانونی ندارد

کد خبر : ۴۳۳۹۰

بخش دیگری از اهداف اینگونه اتهام‌زنی‌ها منحرف کردن افکار عمومی جهان از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران بویژه در حوزه فضایی و صنعت دفاعی است که می‌تواند جریان خودباوری، استقلال‌طلبی را در منطقه و جهان تقویت کند.

سردار احمد وحیدی در واکنش به مصاحبه اخیر وزیر دفاع آمریکا گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی و معنوی است و برای رساندن پیام خود که همان پیام اسلام و قرآن که منطبق با فطرت انسان‌ها است نیاز به قاچاق سلاح و اقدامات غیر قانونی ندارد.

به گزارش ایلنا، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در واکنش به مصاحبه اخیر لئون‌پانتا وزیر دفاع آمریکا با نشریه وال‌استریت ژورنال که در آن جمهوری اسلامی ایران را به قاچاق سلاح و تلاش برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه متهم کرده است، گفت: این اتهامات بی‌اساس یک نوع فرافکنی مضحک است که نمی‌تواند پرده بر جنایت بی‌شمار آمریکا در مناطق گوناگون جهان بویژه منطقه خاورمیانه بکشد.

وحیدی تصریح کرد: البته سیا و پنتاگون که امروز نامشان در دنیا با ترور، تهدید، ناامنی، آدم‌ربایی، جاسوسی، قاچاق سلاح، آدم‌کشی مترادف است و هر روز برای تأمین منافع نامشروعشان دست به اقدامات مغایر با حقوق بین‌الملل می‌زنند، اتهام‌زنی و فرافکنی امری کاملاً عادی تلقی می‌‌شود.

وزیر دفاع، قاچاق سلاح به مکزیک، قاره افریقا و اقصی نقاط جهان و کمک مالی علنی به تروریست‌های آدم‌کش را از نمونه‌های بارز اقدامات آنان در این امور غیرانسانی دانست.

وحیدی در ادامه گفت: حجم گسترده قاچاق سلاح از جمله موشک‌های دوش‌پرتاب آمریکایی ضد هواگرد که گفته می‌شود در دست تروریست‌ها و معارضین مسلح در سوریه قرار گرفته و هر روز جنایت جدید می‌آفریند از دیگر نمونه‌های قاچاق سلاح و تلاش آنان برای بی‌ثبات کردن منطقه است.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: امروز بزرگترین دلالان اسلحه با آمریکا و اسرائیل گره خورده‌اند، نگاهی به فضای مجازی، اینترنت و اطلاعات، آمار و ارقامی که در این زمینه وجود دارد نشان می‌دهد کمپانی‌ها و شرکت‌های آمریکایی تولید سلاح که همگی زیرنظر پنتاگون و سیا فعالیت می‌کنند از کهنه‌کاران قاچاق سلاح در جهان به شمار می‌روند.

وحیدی افزود: بخش دیگری از اهداف اینگونه اتهام‌زنی‌ها منحرف کردن افکار عمومی جهان از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران بویژه در حوزه فضایی و صنعت دفاعی است که می‌تواند جریان خودباوری، استقلال‌طلبی را در منطقه و جهان تقویت کند.

وزیر دفاع در پایان، با رد اینگونه اتهامات گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی و معنوی است و برای رساندن پیام خود که همان پیام اسلام و قرآن که منطبق با فطرت انسان‌ها است نیاز به قاچاق سلاح و اقدامات غیر قانونی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز