خبرگزاری کار ایران

سردار موسوی جزایری:

شناورهای امدادی سپاه سال آینده به مرحله تولید انبوه می رسد

کد خبر : ۴۰۱۷۱

وجود بیمارستان های صحرایی، بخش کوچکی از خدمات رسانی سپاه است که بنا به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در جهت خدمات رسانی به مردم و همچنین حضور فعال در حوادث غیر مترقبه ایجاد شده است.

فرمانده بهداری نیروی دریایی سپاه گفت: امروز الگوی استاندارد شناورهای امدادی طراحی شده و نمونه های آنها در سال آینده به تولید انبوه می رسد.

به گزارش ایلنا، سردار موسوی جزایری در حاشیه برپایی نمایشگاه آخرین تجهیزات خودامدادی و دگرامدادی نیروی دریایی سپاه در محل ستاد این نیرو در بندرعباس، با بیان اینکه توانمندی و دانش فنی در بخش درمانی نیروهای مسلح بسیار رضایت بخش است، اظهار داشت: امروز الگوی استاندارد شناورهای امدادی جهت امداد، نجات و انتقال تهیه شده است و طی قراردادی که بسته شده، درحال تولید این شناورها هستیم و نمونه های آنها در سال آینده به تولید انبوه می رسد.

وی در ادامه با اشاره به توانمندی های ارائه شده در این نمایشگاه، بیان داشت: مجموعه حاضر بخشی از توانمندی های سپاه است که برخی از آنها برای اولین بار رونمایی شده اند، مانند اتاق عمل تاکتیکی که قابل حمل و نقل با هواپیمای باربری است یا پست های تاکتیکی که برخی برای مردم یاری و حوادث غیر مترقبه طراحی شده است.

فرمانده بهداری نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه برخی از این تجهیزات برای اولین بار است که به معرض نمایش گذاشته شده است، ادامه داد: تجهیزات این نمایشگاه از بخش خودامدادی شروع شده تا بخش های مختلف بیمارستان صحرایی را شامل می شود که در آن عمل و جراحی های بزرگ انجام می شود.

موسوی جزایری اضافه کرد: بعد از مرحله خودامدادی، مرحله خدمات پست امداد شامل اورژانس های صحرایی، واحدهای جراحی سیار، آمبولانس های خوداتکا، درمانگاههای سیار و در نهایت بیمارستان صحرایی و نقاهت گاه هاست؛ که این بخش با ظرفیت ۶۰ تخت طراحی شده و اورژانس نیز با ظرفیت ۲۰ تخت در این بیمارستان ها خدمات ارائه می‌کند.

وی با اشاره به شرایط خاص حوزه دریایی به ویژه در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز یادآور شد: در خصوص آمبولانس دریایی ما تاکنون سه تجربه را داشته ایم، امروز الگوی استاندارد شناورهای امدادی جهت امداد، نجات و انتقال طراحی شده است و نمونه های آنها در سال آینده به تولید انبوه می رسد و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

موسوی جزایری بیان کرد: در بیمارستان های صحرایی حداقل ۶ تا ۱۰ متخصص در رشته های مختلف هستند و در بخش های مختلف آن از جمله اورژانس بخش های احیا، تزریقات، پانسمان،گچ گیری، بخش های تحت نظر خواهران و برداران، اتاق عمل و پرتونگاری خدمات به مردم و آسیب دیدگان ارائه می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وجود بیمارستان های صحرایی، بخش کوچکی از خدمات رسانی سپاه است که بنا به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در جهت خدمات رسانی به مردم و همچنین حضور فعال در حوادث غیر مترقبه ایجاد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز