خبرگزاری کار ایران

مطهری‌نژاد در گفت‌و‌گو با ایلنا:

حزب مردم‌سالاری عدم برگزاری همایش اصلاح‌طلبان را بررسی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۹۱

برای ایجاد نظام پارلمانی هنوز زیر ساخت های لازم فراهم نشده است/تا کنون مسئولان نه تنها در اعطای اختیار به احزاب کشور اقدامات جدی انجام نداده‌اند، بلکه با شدت بیشتری مانع ایجاد کرده‌اند.

سخنگوی حزب مردم سالاری گفت: با توجه به اینکه قرار بود در کنگره ۵ بهمن ماه حزب مردم سالاری نتایج همایش بزرگ اصلاح طلبان نیز مورد بررسی قرار گیرد هم اکنون نیز مساله به تعویق افتادن این همایش در دستور کار کنگره حزب قرار خواهد گرفت.

میرزابابا مطهری‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برگزاری کنگره حزب مردم سالاری عنوان کرد: هم اکنون اعضای حزب خود را برای برگزاری کنگره آماده می‌کنند و با توجه به اینکه قرار بود در کنگره ۵ بهمن ماه حزب مردم سالاری نتایج همایش بزرگ اصلاح طلبان نیز مورد بررسی قرار گیرد، هم اکنون نیز مساله به تعویق افتادن این همایش در دستور کار کنگره حزب قرار خواهد گرفت.


این عضو حزب مردم سالاری در خصوص مطرح شدن پیشنهاد ایجاد نظام پارلمانی نیز تصریح کرد: نظر شخصی من در این مورد این است که جامعه پارلمانی یک نظام پیشرفته‌تر از نظام انتخاباتی است که البته نیاز به زیرساخت‌های خاصی دارد.

وی زیرساخت ایجاد نظام پارلمانی را وجود احزاب قوی و فراگیرخواند و عنوان کرد: متاسفانه ما در کشور خود در این خصوص دچار مشکلاتی هستیم که از جانب احزاب نیز قابل حل نیست. تا کنون مسئولان نه تنها در اعطای اختیار به احزاب کشور اقدامات جدی انجام نداده‌اند، بلکه با شدت بیش تری موانع و مشکلاتی سر راه آن‌ها ایجاد کرده‌اند.


مطهری‌نژاد با بیان اینکه از حدود ۸ سال پیش قرار است لایجه احزاب در مجلس شورای اسلامی مورد بازنگری قرار گیرد، یادآور شد: متاسفانه سرنوشت این لایحه هنوز مشخص نیست. بنابراین به نظر می‌رسد با این وجود برای کشور حرکت به سمت نظام پارلمانی مقدور نباشد.

وی افزود: علاوه بر این اگرچه ایجاد برخی اصلاحات در قانون اساسی پیش بینی شده است اما هم اکنون و تازمانی که زیرساخت‌ها فراهم نشده نشده است، ظزفیت انجام این اصلاحات نیز در قانون اساسی دیده نمی‌شود.

سخنگوی حزب مردم سالاری با تاکید بر اینکه ممکن است افرادی که پیشنهاد نظام پارلمانی را مطرح می‌کنند در ذهن خود تصور دیگری داشته باشند، تصریح کرد: البته پیشنهادات و ارشادات مراجع در این میان می‌تواند به عنوان یک آرمان مدنظر قرار گیرد که مسئولان و جریان کشور در قوای مختلف باید بستر ایجاد آن را فراهم کنند.

مطهری‌نژاد افزود: رهبری نیز در سفر به کرمانشاه تاکید کردند که اگر ساز و کار لازم فراهم شود اشکالی در ایجاد این طرح وجود ندارد اما از سوی دیگر نیز اظهار داشتند که اجرای چنین طرحی به این سرعت میسر نخواهد شد. اگر در‌‌ همان زمان اقداماتی در راستای سخنان رهبری صورت می‌گرفت می‌توانستیم امروز بار دیگر با قاطعیت این پیشنهاد را مطرح کنیم اما معتقدم با توجه به فراهم نبودن بستر‌های لازم این طرح در این دوره به هیچ وجه قابل اجرا نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز