خبرگزاری کار ایران

رهبر معظم انقلاب:

زمینه های تعمیق همكاریهای همه جانبه هند و ایران مهیاست

نمی توان به همكاری شركای بین المللی اعتماد كرد که یكی از این شركای بین المللی غیرقابل اطمینان، امریكا است كه فقط برای یك دولت، شریك قابل اطمینانی است و آن دولت هم، دولت صهیونیستی است.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار آقای مان موهان سینگ نخست وزیر هند و هیأت همراه، با اشاره به سابقه ارتباطات فرهنگی، عاطفی، تمدنی و تاریخی دو ملت ایران و هند، تأكید كردند: ملت ایران همواره نگاه مثبتی به هند داشته اند و همه این موارد زمینه بسیار مناسبی برای گسترش بیش از پیش روابط دو كشور است.

به گزارش ایلنا،ایشان هند را یك قدرت مهم و بزرگ و دارای پیشرفتهای علمی و اقتصادی خوب خواندند و افزودند: ملت ایران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بخصوص در سالهای اخیر كارهای فراوانی در عرصه های علمی، اقتصادی و اجتماعی انجام داده كه شاید در طول چند قرن گذشته سابقه نداشته است.

رهبر انقلاب اسلامی زمینه های تعمیق همكاریهای همه جانبه هند و ایران را مهیا دانستند و تأكید كردند: همكاریهای دو كشور بویژه در عرصه های تجاری و زیربنایی، می تواند همكاری اطمینان بخشی باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأكید بر اینكه نمی توان به همكاری شركای بین المللی اعتماد كرد، خاطرنشان كردند: یكی از این شركای بین المللی غیرقابل اطمینان، امریكا است كه فقط برای یك دولت، شریك قابل اطمینانی است و آن دولت هم، دولت صهیونیستی است.

ایشان همچنین درخصوص مسائل منطقه از جمله سوریه و افغانستان، موضع ایران و هند را همسو دانستند و تأكید كردند: دو كشور می توانند همكاریهای خود را در زمینه مسائل منطقه ای گسترش دهند.

رهبر انقلاب اسلامی ثبات، استقلال و اقتدار هند را برای جمهوری اسلامی ایران مهم دانستند و اظهار امیدواری كردند: ایران در دوره سه ساله ریاست خود بر جنبش عدم تعهد، بتواند با همكاری هند، زمینه ساز نقش آفرینی این جنبش در مسائل مهم بین المللی و منطقه ای شود.

در این دیدار كه آقای احمدی نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای مان موهان سینگ نخست وزیر هند ضمن ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی ایران، به سابقه فرهنگی و تمدنی ملت های هند و ایران و روابط تاریخی دو ملت اشاره كرد و گفت: هند خواهان گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف از جمله بخش های انرژی و تأسیسات زیربنایی است.

وی با اشاره به توافقات انجام گرفته در مذاكرات با رئیس جمهور ایران، خاطرنشان كرد: در این مذاكرات توافق های خوبی انجام شد كه زمینه ساز گسترش بیش از پیش روابط دو كشور خواهد شد.

نخست وزیر هند همچنین با اشاره به مسائل منطقه از جمله افغانستان و سوریه تأكید كرد: هند مخالف هرگونه مداخله خارجی در سوریه است و تنها راه حل بحران این كشور را یك راه حل سوری و براساس نظر مردم سوریه، می داند.

آقای مان موهان سینگ خاطرنشان كرد: هند در دوران ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد تمام تلاش خود را برای نقش آفرینی واقعی این جنبش در مسائل بین المللی و منطقه ای به كار خواهد گرفت.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز