خبرگزاری کار ایران

نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خطاب به مرسی؛

یک درصد تلاش‌ها برای تغییر در سوریه اسراییل را از پای درمی‌آورد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۶۱

امروز ملت مستضعف فلسطین انتظار دارند که دولت‏های اسلامی گوش به کلام مردمشان بدهند و ۴۰ سال ذلت و سازش با اسراییل را پایان دهند.

در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با تاکید بر اینکه امروز شهرک‏‌سازی‏‌ها و تخریب مناطق کرانه باختری و غزه به دور از چشمان کور جامعه بین‌المللی صورت می‌گیرد، آمده‌است که اگر دولت‏‌ها یک درصد از تلاشی که برای تغییر در سوریه را به کار بسته‌اند، برای غزه و فلسطین به کار برند، اسراییل را از پای درمی‌آورند.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه شورای تبیین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ خطاب به رئیس جمهور مصر به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

آقای دکتر مرسی، ریاست محترم جمهور کشور مصر
سلام علیکم

امروز غزه بار دیگر رنگ خون به خود می‌‏بیند. امروز یاز هم کودک کشی که رسم معمول صهیونیست‏های شیطان‏صفت است، در غزه اتفاق می‌‏افتد. آمریکا و انگلیس و کشورهای اروپایی نیز باز هم نه با سکوت خود، که با تایید و کمک به رژیم صهیونیستی در جرم آن‏‌ها شریک می‌‏شوند. غزه را هم می‌‏‌شناسیم.

غزه تکه پاره‏ به جا مانده از‌‌ همان فلسطین بزرگ است که بنا بر قوانین جهان شمول صهیونیست‎‏‌ها! به اشغال درآمده است. کشوری که نزدیک ۶۳ سال است که شهروندانش آواره‏ کشورهای دیگر شده‌اند و آن اتفاق رخ نداد، مگر اینکه جهان اسلام و کشورهای عربی منطقه تن به ذلت سازش با اسراییل دادند.

اگر امروز شهرک‏‌سازی‏‌ها و تخریب مناطق کرانه باختری و غزه هم‏چنان به دور از کورچشمان جامعه‏ بین‏‌المللی اتفاق می‌‏‌افتد و ارتش جنگ‏‌خوی صهیونیستی جرات می‌‏‌کند که بار دیگر به غزه هجوم آورد، دلیلی جز این ندارد که حامیان فلسطین یعنی جهان اسلام را در شهوت پول و دنیا خواب می‌‏‌بیند. جهان اسلام با همه‏ تاریخ و تمدنش و با همه‏ آموزه‌‏های قرآنی و نبویش و با همه‎‏ منابع و امکانات و ظرفیت‏‌هایش باید حامی پاره‏ تن خود یعنی فلسطین باشد. اما سازش خودی‏‌ها در سال‌‏های قبل وضعیت فلسطین را در وضعیت بدی قرار داده است.

اما امروز اولین یورش سگ صفتان اسراییلی به مناطق فلسطینی پس از بهار بیداری اسلامی است.‌‌ همان اتفاقی که به همت مردمی شکل گرفت که از ذلت مقابل اسراییل رنجیده خاطر بودند. یکی از اثرات آن هم شجاعت بزرگ‏مردان حماس است که برخلاف رسم دفعات گذشته موشک‏های خود را به سوی تلاویو و کنیست اسراییل روانه می‌‏کنند. امروز دیگر ایران و سوریه و لبنان حامی فلسطین نیست.

امروز ملت مستضعف فلسطین انتظار دارند که دولت‏های اسلامی گوش به کلام مردمشان بدهند و ۴۰ سال ذلت و سازش با اسراییل را پایان دهند. اگر امروز جهان اسلام بار دیگر قد علم بلند کند و در این پیچ تاریخی قیام کند، نه تنها جبران مافات کرده و ادامه‏ رفتار دیکتاتور‌ها را ندارند، بلکه می‌‏تواند پایه‌های سست رژیم صهیونیستی را بلرزاند.

مردم غزه هم عرب هستند، هم مسلمان هستند و هم از تابعین اهل سنت. جمهوری اسلامی ایران در طول حدود ۳۴ سال پس از انقاب اسلامی خود، دفاع از آرمان فلسطین و این مردم عرب و سنی را نه برای تامین امنیت خود که به عنوان یک اعتقاد اسلامی جزو وظایف خود دانسته است و با وجود همه کارشکنی‌ها و سازش‌های دولتمردان عرب از گروه‌های مقاومت لبنان و فلسطین دفاع کرده و کمک همه جانبه داشته است.

امروز انتظار می‌رود که کشورهای عربی دیگر و مخصوصا کشوری که حضرتعالی عهده‌دار ریاست جمهوری و خادمی ملتش را دارید قیام کرده و کشورهای دیگر عرب و مسلمان را به واکنش دعوت کنید.

اگر امروز دولت‏‌ها یک درصد از تلاشی که برای تغییر در سوریه را به کار بسته‌اند، برای غزه و فلسطین به کار برند، اسراییل را از پای درمیاورند. اما چه شده است که دشمن اصلی خود و اسلام را فراموش کرده‌ایم و به بازی طراحی شده مشغولیم که میان خود تفرقه بیندازیم. مگر غیر از این است که توصیه پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و خیر صحبه به حفظ وحدت امت و پرهیز از تفرقه بود.

امروز مساله اول جهان اسلام فلسطین است. مساله سوریه ۲ سال است که تمام نشده است و درگیری جهان اسلام در این موضوع بهترین فرصت برای خون خواران صهیونیستی است. بیایید و وحدت جهان اسلام را با تمام تنوعات قومی و مذهبی را زیر پرچم لا اله الا الله و توحید به رخ مشرکین نفس پرست غربی نشان دهیم.

امروز چشم امید رسول الله به دولتمردان مسلمان است که آیا ندای مظلومیت و کمک مردم غزه را لبیک می‌گویند. امروز اگر رسول الله زنده بود، چه می‌کرد؟ امروز اگر رسول الله دنبال یاران خود بود، از کدام کشور برای خود یارگیری می‌کرد؟ آیا غیر از این است که اگر خود علم اسلام را به دوش نکشیم، به دست قوم دیگری سپرده می‌شود؟

امروز جامعه‏ی دانشگاهی ایران با توسل به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و با تمسک به تاکتیک تجربه پس داده مقاومت وظیفه می‌داند که کشور حضرتعالی را به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه و مسلمان به معارف اسلام خطاب قرار داده و برای یاری رساندن به ملت مظلوم فلسطین هم صدا با ملت شما تقاضای مقابله جدی با رژیم صهیونیستی را داشته باشد. جنبش دانشجویی ایران پیشنهادات خود را نسبت به دولتمردان کشورهای اسلامی ارائه می‌دهد:
۱- تنظیم برنامه کوتاه مدت برای بایکوت کامل کالاهای صهیونیستی و جست‌و‌جوی جایگزین ان‌ها به کمک کشورهای بایکوت کرده چون ایران.

۲- قطع کامل تمام صادرات به اسراییل مانند نفت و گاز که سرمایه بیت المال مسلمین است.

۳- لغو قراردادهای مختلف دو جانبه با اسراییل

۴- ایجاد یک گفتمان داخل جهان اسلام برای لغو قرارداد ننگین کمپ دیوید میان مصر و اسراییل
۵- کمک رسانی به ملت محصور غزه در جنگ و ایجاد امید در دل ملت فلسطین برای باز پس گیری مناطق اشغالی

۶- ایجاد بخش جداگانه و مفصل در قوانین داخلی کشور حضرتعالی برای حمایت از ملت فلسطین و مقابله با رژیم جعلی و غیرقانونی اسراییل به بهانه جنگ غزه

۷- همکاری‌های اقتصادی جهان اسلام برای حل مشکلات اقتصادی در درون خود و خودکفایی در محصولات و عدم وابستگی اقتصادی به غرب

۸- تشکیل جبهه متحد اسلام و پرهیز از تفرقه‌های بین المللی زیر سایی توحید و توجه به توطئه‌های دشمن برای قومی و مذهبی جلوه دادن مسائل جهان اسلام

۹- تهاجم دیپلماتیک به اسراییل در سطح بین المللی و استفاده از ظرفیت‌های سازمان ملل برای محکومیت رژیم صهیونیستی در حمله اخیر

۱۰ تهاجم دیپلماتیک علیه اسراییل برای پاک سازی تسلیحات هسته‌ای این شکور که خطر تمام جهان اسلام است.

در پایان جنبش دانشجویی مسلمان ایران بر حسب انجام وظیفه شرعی خود یعنی امر به معروف و نهی از منکر که وظیفه مشترک مسلمانان است، عاقبت دیکتاتورهای مصر و تونس و یمن و عراق و لیبی را تذکر می‌دهد. انسان‌هایی که در اوج قدرت بودند و پس از آن به اوج ذلت فرو رفتند. نه دنیایی برایشان ماند و نه آخرتی. شاید بسیاری دولتمردان دیگری هم بودند که به واسطه خیانت‌هایشان آخرت خود را از دست دادند. امروز لحظه امتحان الهی است و آخرت شما به نوع واکنشتان در این برهه حساس است. مطامع دنیایی زودگذر است و نعمت‌های بهشتی ابدی. امروز خود را استاندار رسول الله در جهان اسلام ببینید و احساس کنید که تابع امر ایشان هستید و پس از آن اقدام به انجام وظیفه کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز