خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

تا پایان عمرم از تلاش برای اصلاح امور دست بر نمی‌دارم

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۴۴

دلسوزان نظام اشتباهات را شناسائی و جبران كنند/تفرقه و تشتت مانند خوره به كشور از داخل لطمه می‌زند/انتخابات آزاد، قانونی و فراگیر زمینه حضور سلایق گوناگون در اركان نظام را فراهم می‌كند/در كشور قحط‌الرجال نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از اعضای كانون نمایندگان ادوار غرب كشور در مجلس شورای اسلامی، سخنان نمایندگان مردم را برآمده از درد و نیاز جامعه و ضروریات حاكم بر كشور خواند و با اشاره به معضلات كشور، گفت: نباید اجازه داد اوضاع جامعه اسلامی به جایی برسد كه دوستان انقلاب دل‌خون و دشمنان كشور شاد و امیدوار گردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با توجه به مشكلات كشور در عرصه‌های سیاست داخلی، خارجی، اخلاقیات، اعتقادات و وضع معیشت مردم تصریح كرد: بعد از پایان جنگ تحمیلی و شروع بازسازی كشور، علی‌رغم وجود خرابی‌های بسیار، كسری بودجه 51 درصدی و دشمنی‌های خارجی، اتحاد و همدلی مردم، اخلاق، صبر و وفاداری آحاد جامعه و وحدت دلسوزان و نیروهای انقلاب از همه سلایق، سرمایه عظیم كشور برای سازندگی ایران اسلامی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تفرقه، پراكندگی و بدبینی را آفت یك جامعه پویا و در حال رشد خواند و با اشاره به وجود ساختارها و بنیان‌های محكم و خوب به‌جا مانده از دولت‌های پس از جنگ افزود: اگرچه امروز كارها سخت شده، اما می‌توان با بازسازی سرمایه‌های اجتماعی كشور، در پیش گرفتن عقلانیت و مدیریت صحیح در سطح داخلی و بین‌المللی و ایجاد وفاق و ائتلاف بین نیروهای وفادار به نظام از سلایق و جناح‌های گوناگون به سرعت كاستی‌ها و ضعف را تبدیل به كارآمدی و رشد و توسعه كرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دولت وحدت ملی را بر پایه حضور نیروهای وفادار و كارآمد جناح‌ها و سلایق گوناگون و تحت حمایت رهبری معظم انقلاب ممكن دانست و تصریح كرد: موضوع وحدت ملی با شانتاژهای جاهلانه یا مغرضانه مورد هجمه تندروها قرار می‌گیرد در صورتی كه منظور، تشكیل دولت وحدت ملی است كه می‌تواند گره‌گشای مشكلات و معضلات كنونی جامعه باشد.

ایشان افزود: انتخابات آزاد، قانونی و فراگیر، مهمترین نمود و تجلّی مشاركت مردم در اداره كشور است و همین امر زمینه حضور سلایق گوناگون در مجلس، دولت و سایر اركان نظام را فراهم می‌كند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینكه در حال حاضر مردم و مسئولان لزوم وحدت و یكپارچگی را بیش از همیشه احساس می‌كنند، در پیش گرفتن سیاست خارجی معقول و منطقی با اصرار بر احقاق حقوق حقه جمهوری اسلامی را یكی دیگر از نیازهای كنونی ایران اسلامی خواند و گفت: آنچه كه موجب اقتدار و عظمت ملت ایران در قبال دشمنان ریز و درشت خارجی است، وحدت و اتفاق مردم و مسئولان است و تفرقه و تشتت، مانند خوره به كشور از داخل لطمه می‌زند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به درخواست‌های بسیار حاضران برای حضور بیشتر در صحنه سیاسی و نیز انتخابات آینده، به وجود نیروهای دلسوز، كارآمد و توانمند كه می‌توانند بار مدیریت صحیح كشور را به عهده گیرند، اشاره و تأكید كرد: خوشبختانه در كشور قحط‌الرجال نیست و امیدواریم شرایط به‌گونه‌ای پیش برود كه عرصه ورود و فعالیت نیروهای دلسوز، فعال و لایق در كشور فراهم شود. زیرا در شرایط كنونی هر كس دلش برای انقلاب و نظام اسلامی می‌سوزد، باید اشتباهات را شناسائی و برای جبرانش تلاش كند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور 60 ساله خود در عرصه مبارزه و انقلاب و نظام اسلامی تصریح كرد: در تمام این مدت هیچ چیزی را برای خود نخواسته‌ام و هر آنچه خواسته و تلاش كرده‌ام برای خدمت به انقلاب، نظام و مردم وفادار ایران بوده و تا پایان عمر هم از تلاش برای خدمت و اصلاح امور دست بر نخواهم داشت.

در ابتدای این دیدار آقایان حشمتیان، داریوش قنبری، احد طهان، كریمان، سیدمحمد تویسركانی، محمدعلی كریمی، حاصل راسه، علی ططری (فرزند مرحوم اسماعیل ططری)، علی‌اكبر متین، حسنی، محمدیان، یعقوبی، ساداتیان و محمد محمدرضایی در سخنان خود محورهای زیر را بیان كردند:

- درخواست با اتفاق جمع حاضر برای كمك آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای برون‌رفت از مشكلات كشور.

- لزوم تلاش برای دور ساختن كشور از كید دشمنان و مخاطرات خارجی.

- لزوم تشكیل كمیته‌های گوناگون از نخبگان و استفاده از تجربیات و توانمندی آنان برای حل مشكلات كشور.

- كشور بزرگ، مستعد و توانمند، به مدیریت بزرگ و كارآمد نیز نیاز دارد.

- لزوم برقراری عدالت قومیتی و استفاده از توانمندی اقوام و اهالی مذاهب گوناگون در اداره كشور.

- حفظ انقلاب همانند پیروزی آن تنها با حمایت مردم و احترام به آنان امكان‌پذیر است.

- لزوم ارائه تفسیری رحمانی از دین و نظام اسلامی در داخل و سطح بین‌الملل.

- لزوم بازسازی سرمایه‌های اجتماعی برای بهره‌برداری بهتر از امكانات و استعدادهای جامعه.

- تشكر از خدمات و اقدامات دولت سازندگی برای بازسازی مناطق جنگ‌زده كشور و عمران و آبادی فراوان.

- تحت‌الشعاع قرار گرفتن مسائل و معضلات اجتماعی با برجسته شدن مسائل اقتصادی و سیاسی.

- نگرانی از سست شدن اعتقادات و ارزش‌ها نزد جوانان.

- لزوم حضور و مشاركت گرایش‌ها و سلایق گوناگون در عرصه سیاسی وانتخاباتی كشور.

- تكاپوهای اجتماعی نشان‌دهنده امیدوار بودن جامعه به اصلاح امور است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز