خبرگزاری کار ایران

آیت الله یزدی:

جامعه مدرسین دارای جهت‌گیری گروهی و حزبی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۳۳

خالص‌ترین نهادی که من در کشور سراغ دارم که قصد، غرض و نظری در آنها وجود ندارد، اعمال سیاسی و جهت‌گیری گروهی و حزبی اصلا در آنها نیست و واقعا بر اساس وظایف شرعی و دینی خودشان حرکت می‌کند، همین جامعه مدرسین و اعضاء محترم آن است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با بیان این‌که جامعه تأکید کرد: جامعه مدرسین همواره در خط امام،‌رهبری و مراجع حرکت کرده است.

به گزارش ایلنا، آیت الله یزدی در جلسه هفتگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در محضر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی که در بیت ایشان برگزار شد، با اشاره به این‌که جامعه مدرسین از بدو تأسیس فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشته است، از برگزاری همایش نیم قرن حضور به منظور معرفی خدمات و فعالیت‌های پنجاه ساله این تشکل برجسته حوزه در آینده نزدیک خبر داد.

وی با بیان این‌که جامعه مدرسین پس از پیروزی انقلاب در فراز و نشیب‌ها همه جا پشت سر امام (رضوان‌الله تعالی علیه) و رهبری حضور داشته است، گفت: جامعه مدرسین در کنار مراجع عظام رهنمودهای آنها را مورد توجه قرار دادند و تا امروز سعی کردند وابستگی به هیچ جایی غیر از حوزه نداشته باشند و در حقیقت یک نهاد حوزوی و نهاد علمی، سیاسی هستند.

یزدی اضافه کرد: اعضای جامعه مدرسین علما و فضلای محترمی هستند که در ضمن اشتغال به کارهای علمی‌ توجه به مسائل لازم در حوزه و اوضاع و احوال کشور هم داشته و دارند و همیشه آن جایی که باید حمایت کنند، حمایت می‌کردند و آنجایی که باید نقد بکنند، نقد می‌کردند، آنجایی که باید اعتراض بکنند، اعتراض می‌کردند.

وی تاکید کرد: جامعه مدرسین در حال حاضر در همان مسیری که تشخیص اکثریت‌شان همیشه این بوده است که در راه امام و انقلاب و اسلام و حمایت از حوزه و پشت سر حضرات مراجع عمل بکنند، عمل کرده و می کنند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین افزود: این نهاد سعی ‌کرده که در راه انقلاب و اسلام خدمات خودش را داشته باشد و همیشه همراه امام و انقلاب و رهبری و مراجع حرکت بکند و تلاش کرده است که خدای ناکرده از این خط اصلی انحرافی پیدا نکند.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: خالص‌ترین نهادی که من در کشور سراغ دارم که قصد، غرض و نظری در آنها وجود ندارد، اعمال سیاسی و جهت‌گیری گروهی و حزبی اصلا در آنها نیست و واقعا بر اساس وظایف شرعی و دینی خودشان حرکت می‌کند، همین جامعه مدرسین و اعضاء محترم آن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز