خبرگزاری کار ایران

کاظمینی در جمع خبرنگاران:

رزمایش الی‌بیت المقدس ربطی به انتخابات ریاست جمهوری ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۵

برای ترویج زندگی اسلامی سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ ۱۸۹ برنامه دارد/برای برگزاری رزمایش الی بیت المقدس حتی فکر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نبودیم و نخواهیم بود.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: رزمایش الی بیت المقدس در راستای اهانت صهیونیست‌ها به حضرت محمد (ص) و تهدیدات سخت، نرم و نیمه سخت استکبار و امریکا علیه ایران انجام می‌شود و ربطی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ندارد.
سردار پاسدار محسن کاظمینی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون رزمایش بیت المقدس که توسط نیروهای واکنش سریع بسیج سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ برگزار می‌شود ضمن عرض تسلیت شهادت نهمین اختر تابناک امام جواد (ع) گفت: رزمایش در بعد از ظهر چهارشنبه هفته جاری تا جمعه برگزار خواهد شد.

وی افزود: رزمایش بزرگ الی بیت المقدس در پاسخ به اهانت صهیونیست‌ها به پیامبر اکرم و تهدیدهایی که دشمنان ایران علیه کشورمان داشته‌اند برگزار می‌شود.

وی در رابطه با نام همایش الی بیت المقس نیز گفت: نام همایش الی بیت المقدس را در نشست خبری گذشته به نام رزمایش امام جواد بیان کرده بودیم اما با اهانتی که صهیونیست‌ها به مقام حضرت محمد (ص) داشته‌اند نام این رزمایش را به الی بیت المقدس تغییر داده‌ایم.

فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ در رابطه با رمز رزمایش الابیت المقدس نیز گفت: رمز رزمایش الی بیت المقدس لااله الالله محمد رسول الله است.

وی گفت: رزمایش الی‌بیت‌المقدس از نظر عملیاتی با توجه به برنامه‌های دشمنان انقلاب اسلامی که به دنبال ایجاد قدرت برای خود علیه جمهوری اسلامی ایران هستند هدف‌هایی را برای خود طراحی کرده است.

کاظمینی در ادامه بیان کرد: در این رزمایش برنامه‌هایی در مقابل تهدیدهای نرم و سایبری، امنیتی، مسلحانه و غیر مسلحانه و همچنین برای تهدیدات چالشی نیز طراحی‌هایی را انجام داده است.

کاظمینی خاطرنشان کرد: در رزمایش الی بیت المقدس سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ در رابطه با تهدیدات هوایی دشمن برنامه‌هایی را طراحی کرده است.

فرمانده قرارگاه سپاه محمد رسول الله در رابطه با مکان‌های برگزاری رزمایش گفت: رزمایش در ده قرارگاه اصلی سپاه تهران بزرگ برگزار می‌شود که این قرارگاه‌ها عبارتند از: قرارگاه کمیل، حمزه، الزهرا، آل محمد (ص)، لشکر ۲۷ محمد رسول الله، مالک، ولیعصر و سایبری و کربلا و همچنین قرارگاه سابرین بسیج در ۸ نقطه مجزا مانور خود را با ظرفیت‌های پیش بینی شده اجرا می‌کنند.

وی در ادامه گفت: در رزمایش الی بیت المقدس ۲۰ گردان رزمی و گردان‌های پشتیبان رزم و ۳۰ گردان پیش بینی شده و برای روز جمعه که مرحله سوم رزمایش است به عنوان اعتراض در میدان فلسطین با ۱۸۰ گردان الزهرا و عاشورا تجمع خواهند کرد.

وی در رابطه با مراحل این رزمایش بزرگ در تهران گفت: مرحله اول که پس از فراخوانی و سازماندهی نیروهای بسیج در دهکده مقاومت است روز پنجشنبه ساعت ۵/۵ صبح و گردان رزمی در این تجمع شرکت می‌کنند اما اصل برنامه ساعت ۷: ۱۵دقیقه صبح پس از اجرای مراسم افتتاحیه رزمایش آغاز می‌شود.مرحله اول در دهکده مقاومت به پایان می‌رسد و گردان‌ها به سمت مناطق مشخص شده انجام مانور رزمایش حرکت می‌کنند.

کاظمینی در رابطه با تجمع بزرگ گردان‌های الزهرا و عاشورا در میدان فلسطین نیز گفت: مرحله سوم و نهایی رزمایش الی بیت المقدس که با حضور ۱۸۰ گردان الزهرا و عاشورا ونیروهای مردمی و حزب الله در میدان فلسطین برگزار خواهد شد که با قرائت بیانیه‌ای این مرحله نیز به پایان خواهد رسید.

وی افزود: گردان‌های الزهرا و عاشورا و نیروهای مردم و حزب الله از سه مسیر طالقانی از زیر پل حافظ به میدان فلسطین و مسیر میدان ولیعصر به فلسطین و همچنین از چهارراه ولیعصر به میدان فلسطین می‌باشد که از ساعت ۱۰ صبح روز جمعه با حضور مردم و بسیجیان در راستای اعتراض به صهیونیست‌ها در رابطه با اهانت به پیامبر اکرم صورت می‌گیرد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله در ادامه خاطرنشان کرد: رزمایش الی بیت المقدس مراحلی دارد که در هر مرحله استعداد و قرارگاه‌های فرعی برنامه ریزی شده و هر یک از این قرارگاه‌ها هدف خاصی را با سناریوی مربوطه دنبال می‌کند.

وی گفت: در رزمایش الی بیت المقدس ۱۵ هزار نفر بسیجی حضور خواهند داشت که استعدادهای گردان‌های رزمی راه و پشتیبانی و تجهیزات ادواتی نیز شرکت خواهند کرد.

کاظمینی ادامه داد: گردان‌های بیت المقدس نیروهای واکنش سریع هستند که برنامه‌ها و طرح‌ها را برنامه ریزی کرده و براساس دکترین سپاه که دفاع موزائیکی داشته‌اند که گردان امام حسین (ع) برای دفاع است گردان امام علی برای مسائل امنیتی و گردان عاشورا و الزهرا برای مسائل فرهنگی و اجتماعی طراحی شده‌اند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله با بیان این مطلب که دشمن در تلاش است تا در سه تهدید نرم، سخت و نیمه سخت برعلیه ایران اسلامی وارد میدان شود گفت: رزمایش الی بیت المقدس تنها رزمایشی است که برای همه تهدید‌ها برنامه طراحی کرده است.
وی در ادامه گفت: گردان‌های امام حسین (ع) با آموزش‌های مربوطه نحوه دفاع کردن در تهدیدات سخت را به بسیجیان آموزش می‌دهد و این گردان برای عملیات‌های ویژه ساخت دشمن، کمین، ضد هلیبون پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله در ادامه تصریح کرد: گردان امام علی (ع) نیز برای مسائل امنیتی و اغتشاشات آموزش‌های لازم را در رزمایش الی بیت المقدس به بسیجیان می‌دهد که گردان امام علی در نظر دارد در این رزمایش از تجهیزات داخلی که نیروهای پشتیبانی آن‌ها را آماده کرده‌اند استفاده کند.

کاظمینی در ادامه بیان کرد: ما به دنبال این هستیم که لشکر سایبری را معرفی کنیم که این لشکر دارای گردان‌هایی است در قالب گروه‌ها و دسته‌ها ایجاد شده و در فضای سایبری وارد عملیات ویژه خواهد شد.

وی در رابطه با این مطلب که در ۸ نقطه‌ای که قرار است رزمایش الی بیت المقدس برقرار شود چه مواردی برنامه ریزی شده است گفت: رزمایش از شرق تهران تا غرب تهران است و هر منطقه یک فعالیت را انجام می‌دهد مثلا در منطقه انارکی که دفاع از برزن و کوه انجام می‌شود و قرارگاه حمزه سیدالشهدا، کربلا و مالک اشتر در شرق تهران عملیات کوه و برزن را انجام می‌دهد.

فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه آمریکا، صهیونیست و برخی کشورهای منطقه‌ای بیان می‌کنند که سپاه اختلالاتی را در فضای سایبری کشور ایجاد کرده است گفت: لشکر سایبری سپاه هیچ اخلال سایبری را انجام نمی‌دهد و در دفاع سایبری در حال حاضر که این لشکر حضور دارد اقدام وبلاگ نویسی، کاریکاتور را انجام می‌دهد و هیچ گونه ارتباطی با اختلال‌های ایجاد شده در فضای سایبری نداریم و در شان خود نیز نمی‌بینیم که این گونه اقدامات را انجام دهیم.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر مبنی بر اینکه برخی‌ معتقدند که این رزمایش در زمینه مقابله با اغتشاشات زمان انتخابات برگزار می‌شود گفت: این رزمایش الی بیت المقدس کاری با انتخابات ندارد و دشمنان بدانند که انتخابات در فضایی کاملا آرام برگزار خواهد شد و با ایجاد اغتشاش و ناامن کردن فضای داخلی کشور حرکت‌های آنان به جایی نخواهد رسید و رزمایش الی بیت المقدس تنها در مقابل تهدیدات صهیونیست‌ها و آمریکا برگزار می‌شود و ما در این رزمایش به دنبال این هستیم تا تهدیدات سخت، نرم و نیمه سخت را به بسیجیان آموزش دهیم.

وی در ادامه افزود: برای برگزاری رزمایش الی بیت المقدس حتی فکر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نبودیم و نخواهیم بود چرا که می‌دانیم انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی در فضایی کاملا آرام برگزار خواهد شد.

کاظمینی در رابطه با لشکر سایبری سپاه نیز گفت: این لشکر، لشکر ضد صهیونیستی است و به دنبال انجام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی است و ما در نظر نداریم که تهاجمی در مقابل تهدیدهای دشمن وارد عمل شویم زیرا چنین مجوزی را به ما نداده‌اند.

وی در ادامه افزود: هنوز در حوزه دفاع سایبری آمادگی‌های ما به حد اعلا نرسیده و زمانی که مقام معظم رهبری فرمان دهند و شرایط حاضر باشد ما از دفاع به حوزه تهاجمی وارد خواهیم شد.

وی در رابطه با سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی نیز گفت: مقام معظم رهبری در سفر خراسان شمالی بیان فرموده‌اند که می‌بایست زندگی اسلامی را در کشور ترویج دهیم و سپاه تهران نیز در نظر دارد در حوزه فرهنگی و اجتماعی زندگی اسلامی را ترویج دهد چرا که معتقد است اگر زندگی اسلامی بر زندگی مردم حاکم شود مردمی شاد و با امید خواهیم داشت و ما وظیفه داریم این کار را انجام دهیم.

وی افزود: برای ترویج زندگی اسلامی سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ ۱۸۹ برنامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز