خبرگزاری کار ایران

آیت الله اراکی:

بیداری اسلامی بشارت دهنده پیدایش قدرت نوین امت واحده اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۱

هدف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طبق حکم مقام معظم رهبری و تحقق امت واحدهٔ اسلامی است. هدفی که زمینه آشنایی ملت، اقوام، امت و... را فراهم می‌کند و دل‌های جوامع و اتباع رسول خدا را به یکدیگر نزدیک می‌سازد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، قدرت واحده امت اسلامی را برجسته‌ترین شاخص مرحله کنونی تحول بشر دانست که مبشر پیدایش قدرتی نوین در جامعه بشری است و در آینده‌ای نزدیک به قدرت اول و بر‌تر جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله اراکی دبیرکل مجمع در مصاحبه مطبوعاتی صبح امروز که به مناسبت بیست و دومین سالگرد تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، بیداری اسلامی را آغازی بر تحول نوین جهان معرفی کرد و افزود: بیداری اسلامی به معنی جوانه زدن امت واحدهٔ اسلامی از درون جوامع اسلامی است که بشارت دهنده پیدایش این قدرت نوین و نشانگر آن است که علیرغم اراده‌ی بدخواهان و مستکبران، قوانین حاکم بر تحول جوامع بشری به سمت ایجاد امت واحده اسلامی در حرکت است.

وی تصریح کرد: پراکندگی حدود ۲ میلیارد مسلمان با هویت و فرهنگی واحد که بر خواسته از اندیشه‌های‌ پر بار قرآنی، الگو پذیری از پیامبر (ص)، مبتنی بر تقوی و عقل هستند، متضمن این امر خواهد بود.

دبیرکل مجمع با اشاره به اتفاقات اخیر در خصوص توهین به پیامبر مکرم اسلام (ص)، این‌گونه اقدامات را برنامه‌ریزی شده خواند که با هدف جلوگیری از تشکیل امت واحده انجام می‌پذیرد.

در ادامه آیت الله اراکی گفت: قرآن متضمن تئوری الگوی بر‌تر زندگی است و پیامبر (ص) نیز الگوی عملی زندگی انسان ارزشمند، عادل، کامل و متقی است. پس این دو هدف آماج حمله مخالفان زندگی بر‌تر انسان‌ها و کسانی که نمی‌خواهند الگویی مبتنی بر تقوی، فضیلت، راستی، صداقت، ایثار و رحمت جهان را دربرگیرد، قرار می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: هدف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طبق حکم مقام معظم رهبری و تحقق امت واحدهٔ اسلامی است. هدفی که زمینه آشنایی ملت، اقوام، امت و... را فراهم می‌کند و دل‌های جوامع و اتباع رسول خدا را به یکدیگر نزدیک می‌سازد.

دبیرکل مجمع با اشاره به بیش از دو دهه تلاش مجمع در عرصه‌های تولید، تدوین و تبیین اندیشه‌های تقریبی که در مراحل حساس و در تقابل با برنامه‌ریزی‌های گسترده دشمنان در جهت ایجاد شکاف بین جوامع اسلامی صورت گرفته بود، گفت: دوران جدید تلاش‌های مجمع با دوران پیشین بسیار متفاوت است چرا که جامعهٔ اسلامی نیز وارد مرحله جدیدی شده و امروز ما از زمینه‌های فکری، فرا‌تر رفته و وارد صحنه‌های عملی خواهیم شد. وی افزود: مرحله جدید، مرحله مشارکت و تقریب عملی خواهد بود. که در این مرحله شاهد فعالیت‌های تقریبی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، بازرگانی، ورزشی و.. هستیم. آیت الله

اراکی همچنین رونمایی نشان ویژه روز میلاد پیامبر اکرم (ص) را از برنامه‌های آتی مجمع خواند و گفت: در طول برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی، اولین جمعه هفته وحدت را روز جهانی محمد (ص) نامگذاری و نه تنها مسلمانان بلکه صلح‌جویان جهان را به برگزاری هر چه با‌شکوه‌تر میلاد پیامبر اسلام در این روز دعوت می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز