خبرگزاری کار ایران

100 تن از نخبگان حامیان صلح توقف تهدید به مداخله نظامی در سوریه را خواستار شدند

کد خبر : ۱۰۳۴۰۸

مداخله نظامی خارجی در سوریه نه تنها اقدامی معقول و به نفع این ملت و جامعه جهانی نیست بلکه موجد تشدید بی ثباتی در منطقه و جهان خواهد شد.

اعضای دائمی دبیر خانه ائتلاف جهانی علیه تروریسم برای صلح عادلانه، ائتلاف جهانی ضد جنگ و واداشتن آمریکا به توقف تهدید مداخله نظامی علیه سوریه که با کشتار غیرنظامیان و تضعیف مبانی و بنیه‌های صلح در این کشور بر مبنای خواست مردم خواهد انجامید را خواستار شد.

به گزارش ایلنا، بیش از 100 نفر از نخبگان جهان عضو دبیرخانه ائتلاف جهانی علیه تروریسم در بیانیه‌ای، اقدام مداخله نظامی آمریکا علیه تروریسم در کشور سوریه را با استناد به قطعنامه 3314 سازمان ملل، خلاف منشور ملل متحد و به عنوان تجاوز تلقی کردند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

تعیین سازوکارها و ارکان اداره امور عمومی در هر کشور، امری داخلی و تابع تصمیم و رای ملت آن است و از این رو، مطابق با اصول عرفی و موازین عام بین‌المللی، هرگونه مداخله خارجی مستقیم یا غیرمستقیم در این امور ممنوع است. مجمع عمومی سازمان ملل در ماده یک قطعنامه 3314 درباره تعریف تجاوز، هرگونه اقدام نظامی یک کشور علیه تمامیت ارضی یا استقلال سیاسی یک کشور مستقل دیگر برخلاف منشور ملل متحد را تجاوز تلقی کرده است.

با درنظر گرفتن شرایط حساس منطقه خاورمیانه، گزینه نظامی روشی مناسب برای حل بحران سوریه نیست و حل نهایی این بحران در گرو کاربست مجاری سیاسی و مسالمت آمیز و بر اساس خواست مردم این کشور خواهد بود. از این رو، مداخله نظامی خارجی در سوریه نه تنها اقدامی معقول و به نفع این ملت و جامعه جهانی نیست بلکه موجد تشدید بی ثباتی در منطقه و جهان خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز