خبرگزاری کار ایران

نبوی در نشست شاخه جوانان جامعه اسلامی مهندسین:

اصول دیپلماسی هسته‌ای ایران تغییر نمی‌کند

کد خبر : ۱۰۱۱۹۱

نقش سوریه در حمایت حزب‌الله و حماس و فلسطین بر کسی پوشیده نیست؛ سوریه هم برای ایران و هم برای روسیه مهم است و اگر حمله‌ای از سوی آمریکا اتفاق بیفتد ناوهای روسیه در این کشور جواب حملات را خواهند داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:امیدواریم از فشارهای بی‌منطق غرب و آمریکا که سودی هم برایشان ندارد کاسته شود و از این رفتار خود پشیمان شوند.

به گزارش ایلنا، مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست شاخه جوانان جامعه اسلامی مهندسین با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) در پاسخ به مطالبات اعضای حزب مبنی بر تحلیل کابینه یازدهم، اظهارداشت: به دلیل تحولات نسلی و چهره‌های سیاسی که در مقاطع گذشته تاریخ سیاسی ایران تکرار شده بود، مردم ما انتظار تغییرات و تحولات اساسی داشتند.

وی ادامه داد:‌ افراط و تفریط‌های گذشته نشان می‌داد، ‌مدیریت و بروکراسی کشور از تجربه مدیریت قوی محروم شده است و به نظر می‌آمد رویکرد گفتمان اعتدال مورد اقبال همه قرار گرفته و به آن رای داده شد.

نبوی استفاده از نیروی جوان کشور را با اهمیت دانست و افزود: واگذاری پست وزارت و مسئولیت‌های بالا به افراد متخصص و باتجربه به معنای نادیده گرفتن انرژی و نشاط جوانان نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مرکز تحقیقات استراتژیک زیرمجموعه تشخیص مصلحت نظام است، گفت: آقای روحانی در این مرکز تحقیقات پژوهشی زیادی انجام داده‌اند و بسیاری از افراد کابینه یازدهم نیز متخصص و عضو این مرکز بوده‌اند.

وی به کابینه یازدهم اشاره و اضافه کرد: افراد کابینه همه معتقد به اصل 44 و قانون اساسی هستند، سابقه‌دار، متخصص و تئوریک بوده و سابقه اجرایی دارند و امیدواریم این کابینه کارایی خوبی از خود نشان دهد.

نبوی اعضای تیم اقتصادی کشور را متشکل از وزیر اقتصاد و دارایی،‌ رئیس بانک مرکزی،‌ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت معرفی و توصیه کرد: اینها چهره‌های اصلی اقتصادی دولت هستند و باید همگی دارای یک ایده، هماهنگ و هم‌نظریه باشند و بحث اعتدال نیز باید در همه ابعاد اقتصادی رعایت شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت دهم تمام چالش اقتصاد را در ایجاد مسکن برای مردم می‌دانست و تورم شدید نیز از آن سرچشمه گرفت، تصریح کرد: تیم اقتصادی باید دارای یک فکر منسجم بوده و بداند تصمیماتی که می‌گیرند چه آثار مهمی در اقتصاد به دنبال دارد، همچنین نباید مطالبات برخی از اعضای اقتصادی و تحمیل آن سیاست اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین تیم اقتصادی نباید مغفول و مقهور افراد مطرح کننده در این عرصه شود.

وی با بیان اینکه ایران از حق غنی‌سازی هسته‌ای در جهت استفاده صلح‌آمیز آن دست برنمی‌دارد، اظهارداشت: اصول دیپلماسی هسته‌ای ایران تغییر نمی‌کند و طبق گفته مقام معظم رهبری عزت، مصلحت و حکمت باید به کار گرفته شود و عقلانیت و تدبیر در مذاکرات حاکم باشد.

نبوی افزود: امیدواریم از فشارهای بی‌منطق غرب و آمریکا که سودی هم برایشان ندارد کاسته شود و از این رفتار خود پشیمان شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ما در بحث هسته‌ای در مقابل قدرت بی‌منطقی چون آمریکا قرار داریم آنها بدانند در مسائل هسته‌ای اصول تغییر نمی‌کند، بلکه نوع گفتمان و تاکتیک‌ها ممکن است عوض شده و این به شرط تغییر جهت و رویکرد طرف مقابل است.

وی با اشاره به حماسه سیاسی 24 خرداد، اظهارداشت:‌ انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری در واقعیت، حماسه سیاسی بود؛ ناظرین خارجی فکر نمی‌کردند مشارکت وسیع مردم در این سطح از رقابت جدی پدید آید و در نهایت آرامش آرا شمرده شده و کاندیدا به منتخب ملت تبریک بگویند.

نبوی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احمدی‌نژاد بعد از عضویت در مجمع در جلسات شرکت می‌کند، گفت: وی بعد از ریاست جمهوری به عضویت مجمع درآمد و در جلسه اول مجمع به علت مسافرت حضور نداشتند، اما امروز در این جلسه سر وقت آمدند و تا آخر جلسه نیز حضور داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحولات امروز منطقه و حمله احتمالی آمریکا به سوریه اظهارداشت: آمریکا و غرب در صددند تا ضربه‌ای با حملات موشکی به سوریه بزنند اما حمله به سوریه قابل مقایسه با افغانستان و عراق نیست.

نبوی با بیان اینکه سوریه تنها دولت متحد با روسیه در منطقه است، اظهارداشت: نقش سوریه در حمایت حزب‌الله و حماس و فلسطین بر کسی پوشیده نیست؛ سوریه هم برای ایران و هم برای روسیه مهم است و اگر حمله‌ای از سوی آمریکا اتفاق بیفتد ناوهای روسیه در این کشور جواب حملات را خواهند داد.

وی با بیان اینکه حمله احتمالی آمریکا به سوریه ممکن است درگیری گسترده‌ای در منطقه به وجود آورد، تصریح کرد: درگیری در منطقه و تعبیر آن به جنگ جهانی سوم مسئله امروز پیش روی ماست و در این بین ایران مواضع روشنی دارد همچنان که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت اعلام کردند که دود این آتش افروزی ها به چشم خود آنها خواهد رفت.

وی با اشاره به پیروزی‌های اخیر دولت سوریه و آزادی شهر مرزی القصیر گفت: بسیجی‌های جدیدی از نیروهای سوریه تعلیم دیده‌اند و در صحنه مبارزه با نیروهای تکفیری و سلفی نقش مهمی در پیروزی‌های دولت سوریه داشته‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به احزاب موجود در کشور افزود: سابقه کار حزبی و تشکیلاتی در ایران کم نیست، در دوران نهضت مشروطه و پس از آن در اوایل انقلاب حزب جمهوری اسلامی تشکیل شد و تا حدودی پیش رفت و از دل آن احزابی چون جامعه اسلامی مهندسین بوجود آمد.

وی ادامه داد: ورود نسل جوان به این جامعه حرکت جدید و موفقی است، اگرچه حزب به معنای واقعی آن در کشور وجود ندارد، اما باید احزاب در جهت تربیت نیروهای جوان آموزش و کادرسازی تلاش کنند.

نبوی با اشاره به کابینه یازدهم و وزرایی که رای اعتماد از مجلس نگرفتند، اظهار داشت: فتنه 88 و اصحاب آن خط قرمز مجلس است، قوه مقننه به کسانی که آرم و مارک همراهی با فتنه داشتند رای نداد.

وی ادامه داد: جریان فتنه جریان کمی برای کشور نبود خسارت‌های فراوانی ایجاد کرد و به گفته مقام معظم رهبری اگر ادامه پیدا می‌کرد، چیزی شبیه آنچه که در مصر اتفاق افتاده است می شد.

نبوی با بیان اینکه رهبری فقید عادل و هوشمند، پرستارانه و با حوصله با فتنه برخورد کرد، گفت: بنابراین نمایندگان حق دارند که کسانی که حتی آرمی از فتنه با خود دارند رای ندهند و این حساسیت مجلس را بر می انگیزاند.

وی با اشاره به نیروی جوان و با نشاط کشور گفت: جوانان باید از تجربیات بزرگان استفاده کنند همچنان که دولت نیز باید از تجربه دولت های پیش را سرلوحه کار خویش قرار داده و براساس سند چشم انداز 20 ساله و برنامه های پنج ساله حرکت کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با بیان اینکه دولت نباید بگوید هیچ باید همت به خرج داده و با نظریه های خوب در تحقق هدف ها بکوشد، ادامه داد: کسانی که در مقام بحث و استدلال شایسته سالاری هستند بدانند شایسته سالاری واقعی این است که نیروهای جوان احساس کنند ضابطه حاکم است نه رابطه. نیروهای کارآمد و مستعد رشد کنند نه به دلیل وابستگی به هرجایی بلکه قاعده و قانون حاکم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز