خبرگزاری کار ایران

هفته نهم لیگ برتر فوتبال؛

رد پای دایی در دوئل‌‌ «حمیدها» / استقلال - فولاد؛ جدال ۶ امتیازی / آتشبار خطیبی در لب‌کارون

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۴۹۳

رویارویی حمیدهای پرسپولیسی در تختی، مصاف خطیبی و تراکتور صدرنشین با شاگردان ویسی و دوئل ۶ امتیازی قلعه نویی با فولاد جوان و خوش ترکیب هفته نهم لیگ را داغ می کند.

هفته نهم لیگ‌برتر همچنان تحت‌تاثیر تغییر و تحولات باشگاه‌پرسپولیس خواهد بود؛ جایی‌که حمید درخشان و حمید استیلی نبردی تماشایی را به هواداران نوید می‌دهند. هر چند این هفته دیدار استقلال و فولاد خوزستان هم حساسیت‌ها و جذابیت‌های خاص خودش را خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته نهم لیگ برتر فوتبال طی روزهای پنجشنبه و جمعه پیگیری می شود که در حساس ترین دیدارهای هفته پرسپولیس میهمان راه آهن خواهد بود، سپاهان از صبای قم پذیرایی خواهد کرد تراکتورسازی صدرنشین با استقلال خوزستان روبرو خواهد شد و استقلال تهران در ورزشگاه آزادی از تیم بالانشین و خوش ترکیب فولاد خوزستان میزبانی خواهد کرد.

در تهران و ورزشگاه تختی، راه آهن درحالی پذیرای سرخپوشان پایتخت خواهد بود که دو تیم این روزها حال و روز خوشی ندارند و در این میان سه امتیاز این دیدار برای سرخ ها حیاتی است. دو تیم در حالی به مصاف هم می روند که سایه و امضای علی دایی روی هر دو تیم سنگینی می کند و تقابل شاگردان دایی در دو تیم ریشه دار فوتبال ما جذابیت های حاشیه ای زیادی دارد.
این دیدار می‌تواند شروع کار حمید درخشان در پرسپولیس باشد، چرا که در بازی قبلی سرخپوشان مقابل نفت مسجدسلیمان فرصت چندانی برای تغییر تاکتیک و حتی تمرینات متفاوت نداشتند هرچند درخشان عنوان کرده برای انجام تغییرات مورد نظر حداقل به ۴ هفته زمان نیاز دارد.

سرخپوشان پایتخت برای خروج از بحران کنونی و ایجاد شوک به تیم نیاز به پیروزی دارند و البته از سوی دیگر راه‌آهن هم شرایط مشابهی دارد، با این تفاوت که مشکلات مالکیتی این باشگاه یک قصه تکراری شده و استیلی همچنان از این موضوع ناراحت است. بازیکنان این تیم هم که هنوز پولی دریافت نکرده‌اند شاید با این شرایط هفته به هفته انگیزه‌شان کمتر شود اما مطمئنا دیدار با پرسپولیس فارغ از هر نوع مشکلی برای بازیکنان این تیم انگیزه متفاوتی ایجاد خواهد کرد که می تواند حتی سرخ ها را غافلگیر کند.

در دیگر دیدار حساس هفته نهم سپاهان در خانه به مصاف صبای قمی می رود که این روزها با صمد مرفاوی شرایط متزلزلی دارد و برای عبور از بحران تلاش می کند. سپاهان بعد از تغییر کادر فنی خود و حضور حسین فرکی در نخستین گام توانست اولین شکست خانگی فصل را به پدیده و شاگردان علیرضا مرزبان تحمیل کند و قطعا در مصاف با صبای قم به دنبال تداوم پیروزی های خود خواهد بود.

زردپوشان سپاهان برای حضور دوباره درجمع مدعیان قهرمانی و عقب نماندن از کورس رقابت نیاز به ۳ امتیاز دارد و صبا نیز برای اینکه اوضاعش از این بدتر نشود، نباید بازی را به سپاهان واگذار کند.

اما تراکتورسازی صدرنشین و شاگردان رسول خطیبی این هفته باید به اهواز بروند و مقابل استقلال خوزستان و شاگردان عبدالله ویسی صف آرایی کنند.

استقلال اهواز در هفته هشتم و در دیدار خارج از خانه مقابل صبا موفق شد به پیروزی برسد تا فشار روحی و روانی‌شان بابت پیروز نشدن کمتر از قبل شود. با این حال می‌توان گفت آبی‌پوشان خوزستانی این هفته یکی از سخت‌ترین دیدارهای خود را پشت سر خواهند گذاشت، آن هم مقابل تیمی که تا به حال به جز یک بازی(پدیده مشهد) شکستی در کارنامه‌اش دیده نمی‌شود. شکستی که شوک مثبتی به تراکتورسازان وارد کرد و با وجود انتقادهایی که خطیبی پس از این شکست به مدیران این باشگاه وارد کرد، تراکتورسازان روند رو به رشدی پیدا کردند که حاصل آن در چهار هفته اخیر پیروزی های پرگل مقابل نفت مسجد سلیمان، صبای قم، پرسپولیس و راه آهن بود.

خط آتش قدرتمند تراکتور که با حضور ادینیو در کنار نریمان جهان و محسن دلیر قدرت مضاعفی به خود گرفته و این سه بازیکن در صدر جدول گلزنان لیگ قرار دارند. نسخه های گلزنان برادران خطیبی که روزگاری در خط حمله تیم ملی و پاس هنرنمایی می کردند این روزها تراکتور را قدرتمندانه در لیگ به پیش می برد و سرخ پوشان تبریزی را به مدعی جدی این فصل بدل کرده است.

کسب ۶ پیروزی، یک تساوی و تنها یک شکست تا هفته هشتم باعثصدرنشینی تراکتورسازی شده و اکنون برای حفظ صدرنشینی همه چیز دست این تیم است. مطمئناً تراکتورسازان برای اینکه صدر جدول را از دست ندهند برای کسب ۳ امتیاز به آب و آتش خواهند زد تا دست پر اهواز را ترک کنند.

اما روز جمعه نیز لیگ با برگزاری ۴ دیدار روز داغی را سپری خواهد کرد. جایی که گسترش فولاد تبریز در نخستین دیدار میزبان ذوب آهن خواهد بود. تقابل مهدی تارتار و یحیی گل‌محمدی که دو مربی جوان لیگ به شمار می‌روند در شرایطی کاملاً برابر می‌تواند جذاب باشد. شاید هیچکدام از این دو مربی اکنون خطر برکناری یا اولتیماتوم از سوی مدیران را احساس نمی‌کنند اما این موضوع دلیل نمی‌شود که دیدار این هفته را نادیده بگیرند چرا که هر دو تیم برای بهتر شدن شرایط‌شان در جدول نیاز دارند ۳ امتیاز را کسب کنند.

یکی دیگر از مسابقات هفته نهم لیگ برتر که تقابل همسایه‌های جدول رده‌بندی به شمار می‌رود، دیدار سایپای البرز و پدیده مشهد است. دو تیم نسبتا بالانشین لیگ که در رده‌های پنجم و ششم جدول قرار دارند و ۱۳ امتیازی هستند، تاکنون جزو تیم‌های شگفتی‌ساز فصل بوده‌اند. سایپا با تغییرات زیادی که در لیگ چهاردهم داشته، تیمی جوان را تشکیل داده و با همین بازیکنان جوان توانسته امتیازات خوبی را جمع کند.

در مقابل مرزبان که هفته گذشته شکست تلخی را در خانه متحمل شد برای جبران این نتیجه به آب و آتش خواهد زد تا از کرج با امتیاز خارج شود. مرزبان بهتر می داند که تیمش قابلیت های بالایی دارد و ناکامی هفته گذشته نباید روند رو به رشد این تیم را متوقف کند. اما آخرین دیدارهای هفته نهم بطور همزمان بین استقلال و فولادخوزستان در ورزشگاه آزادی و پیکان و ملوان بندرانزلی در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار خواهد شد.

استقلال هفته گذشته شکست غیرمنتظره ای را مقابل نفت تهران و شاگردان علیرضا منصوریان متحمل شد اما همچنان یکی از اصلی‌ترین مدعیان لیگ به شمار می‌رود که با ۱۸ امتیاز و با فاصله یک امتیازی نسبت به تراکتورسازی کار خود را دنبال می‌کند.
شاگردان امیر قلعه‌نویی در لیگ چهاردهم تاکنون توانسته‌اند انتظارات هواداران‌شان را برآورده کنند، هرچند هواداران استقلال نشان داده‌اند در هیچ شرایطی تحمل شکست تیم‌ محبوب شان را ندارند. به همین دلیل آبی‌پوشان این هفته باید تلاش کنند با پیروزی مقابل فولاد شکست هفته گذشته را به فراموشی بسپارند اما این هدف برای آبی پوشان آسان بدست نخواهد آمد.

فولاد به عنوان تیمی که در این فصل باید از قهرمانی‌اش دفاع کند، تاکنون عملکرد قابلقبولی داشته اما مطمئنا فاصله ۵ امتیازی آنها با صدر جدول کمی روی این تیم فشار وارد کرده است. از سوی دیگر فولادی‌ها به دلیل مصدومیت و البته ابطال برخی از کارت‌های معافیت سربازی دو بازیکن خوب خود یعنی بختیار رحمانی و آرش افشین را از دست داده‌اند و اسکوچیچ نباید دیگر به فکر بازگشت آنها به ترکیب تیمش باشد. هرچند فولاد تا به اینجا نیز از این دو بازیکن استفاده‌ای نکرده است. با این حال فولاد می‌تواند با پیروزی مقابل استقلال فاصله‌اش با رقیبانش را کم کند.

قلعه نویی به اهمیت ۳ امتیاز این دیدار خانگی واقف است و با وجود اینکه کرار جاسم هافبک فانتزی و بازیساز خود را همچنان در اختیار ندارد ولی آن قدر بر روی نیمکت ذخیره ها دستش باز است که آبی ها جای خالی او را احساس نکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز