خبرگزاری کار ایران

هفته اول لیگ برتر چهاردهم؛

روز سخت جنوبی های قهرمان در تبریز / استقلال ۹۳ روی ریل استیلی

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۷۲۴

زنگ آغاز لیگ برتر چهاردهم در تبریز نواخته خواهد شد، جایی که فولاد تیم قهرمان فصل گذشته باید در روزی سخت به مصاف تراکتورسازانی برود که قهرمانی جام حذفی را یدک می کشند..

زنگ آغاز لیگ برتر چهاردهم در تبریز نواخته خواهد شد، جایی که فولاد تیم قهرمان فصل گذشته باید در روزی سخت به مصاف تراکتورسازانی برود که قهرمانی جام حذفی را یدک می کشند و به نوعی این دیدار می تواند بازی سوپر کاپ ایران نیز محسوب شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته نخست لیگ برتر چهاردهم از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه یادگار امام تبریز آغاز خواهد شد و شاگردان اسکوچیچ که قهرمانی در لیگ برتر فصل گذشته را در کارنامه خود ثبت کردند به مصاف شاگردان رسول خطیبی مربی بومی تبریزی ها خواهند رفت تا تنور فوتبال باشگاهی ایران یک بار دیگر داغ شود.

مصاف قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام جذفی در گام نخست بدون شک جذابیت های خاص خود را به همراه خواهد داشت بخصوص که بازی در تبریزی باشد که سراسر شور و هیجان بر روی سکوها انتظار بازیکنان را می کشد. یادگار امام تبریز می تواند آغاز فصلی رویایی برای فوتبال ایران باشد چراکه بازی نوبرانه لیگ چهاردهم به خوبی میزان تغیر و تحولات در لیگ را به نمایش می کشد و دو قهرمان فصل گذشته آغازگر این ماجرا خواهند بود.

اگرچه هر دو تیم تغییرات زیادی از روی نیمکت تا درون مستطیل سبز داشته اند ولی این اتفاق چیزی از حساسیت ها و البته جذابیت های این بازی کم نخواهد کرد. این تغییرات حتی ممکن است چهره ای جدید از دو تیم را ارائه کند که همین می تواند نوید ارائه آغازی متفاوت در تبریز برای لیگ چهاردهم باشد. تراکتور دیگر جادوگر و چندین مهره خود را به همراه ندارد و در سوی دیگر اهوازی های با تغییرات وسیعی به یگ چهاردهم آمده اند و باید منتظر رونمایی از این دو تیم قهرمان فصل گذشته باشیم.

استقلال و قلعه نویی در پی صدتایی شدن

همچنین از ساعت ۱۹:۴۰ در ورزشگاه تختی تهران استقلال باید در نخستین گام به مصاف راه آهن برود. شاگردان امیر قلعه نویی برای جبران آنچه که در فصل گذشته رخ داد، نخستین گامشان را در لیگ چهاردهم باید برابر راه آهن بگذارند. قلعه نویی که پس از فصل گذشته تیم را تلفیقی از جوان و با تجربه درآورده است، می خواهد در این فصل اتفاقات فصل گذشته را جبران کند. او در این فصل دست به تغییرات زیادی زد و از درون دروازه تیم تا نوک حمله استقلال شاهد تغییراتی بود. استقلال در این فصل با یارگیری فعال در بازار نقل و انتقالات و تمرینات منظم به همراه اردوی ۱۰ روزه ترکیه، عزمش را برای موفقیت در این فصل، جزم کرده است.

قلعه نویی تاکنون ۹۹ پیروزی را با استقلال جشن گرفته و اگر موفق شود راه آهن را نیز شکست دهد به رکوردی خاص می رسد. استقلال در این دیدار عمران زاده و صادقی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما خرسندنیا و مگویان به عنوان زوج احتمالی خط دفاع استقلال در این دیدار تلاش می کنند تا خلا حضور این دو مدافع با تجربه به چشم نیاید. استقلال در این دیدار به مصاف راه آهنی می رود که فصل گذشته در هر دو بازی رفت و برگشت مغلوب آنها شده و با تغییرات عمده مدیریتی ای که در آن صورت گرفته شکلی جدید پیدا کرده است. درحال حاضر حمید استیلی سرمربی این تیم است و حضور او در راس کادرفنی این تیم به جذابیت های این دیدار اضافه می کند. در تیم راه آهن، وحید طالب لو و امین منوچهری سابقه حضور در استقلال را دارند. دیدار استقلال و راه آهن در ورزشگاه تختی برگزار می شود و بی شک حضور پر شمار هواداران استقلال در این دیدار نقطه اتکای مهمی برای آبی پوشان، در نخستین گامشان در این فصل خواهد بود.

ماجراجویی صمد با صبا یا احیای ذوب با یحیی

همچنن در سومین دیدار روی نخست صبا با صمد در قم میزبان یحی گل محمدی و شاگردانش خواهد بود. یحیی که بخشی از فوتبال خود را مدیون قمی ها است در حالی مقابل تیم سابق خود قرار می گیرد که در این فصل می خواهد با سبزپوشان اصفهانی چهره ای متفاوت از مربیگری را تجربه کند. تیم جوان ولی جویای نام اوم که فصل گذشته را به سختی در لیگ باقی ماند در این فصل به دنبال احیای مجدد نایب قهرمان آسیا است و به همین دلیل امروز یحیی بر روی نیمکت این تیم اصفهانی قرار گرفته تا بتواند احیاگر این نام باشد. در سوی دیگر صمد با صبا تیمی جوان و البته ناشناخته خواهد بود. اگرچه برخی استقلالی های سابق بار دیگر با اشاره صمد به صبا رفته اند ولی با این حال صمد با این تیم جوان شده به دنبال ماجراجویی های تازه فصل چهاردهم لیگ برتر را ورق خواهد زد.

برنامه کامل هفته نخست رقابت های لیگ برتر به این شرح است:

پنجشنبه ۹ مرداد

تراکتورسازی - فولاد خوزستان ساعت ۱۷:۳۰ ورزشگاه یادگار امام تبریز

راه‌آهن - استقلال ساعت ۱۹:۴۰ ورزشگاه تختی تهران

صبای قم - ذوب‌آهن ساعت ۱۹:۴۰ ورزشگاه یادگار امام قم

جمعه ۱۰ مرداد

استقلال خوزستان - گسترش فولاد تبریز ساعت ۱۹:۴۰ ورزشگاه غدیر اهواز

پدیده مشهد - ملوان بندرانزلی ساعت۱۷:۴۰ ورزشگاه ثامن مشهد

سپاهان - پیکان ساعت ۱۹:۳۰ ورزشگاه فولادشهر اصفهان

سایپا البرز - نفت مسجدسلیمان ساعت ۱۸ ورزشگاه انقلاب کرج

پرسپولیس - نفت تهران ساعت ۱۹:۴۰ ورزشگاه آزادی تهران

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز