خبرگزاری کار ایران

نایب رییس اتحادیه چایکاران شمال خبر داد:

۱۰۰ کارخانه چای تعطیل شده‌اند/ شرایط نامطلوب ۸۰ کارخانه باقی مانده

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۰۴

«به رغم اینکه باغات چای کشور پتانسیل تولید نیاز داخل را دارند اما به دلیل بی‌توجهی مسوولین و عدم پرداخت پول چایکاران، تولید برگ سبز چای کشور نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.»

از مجموع ۱۸۰ کارخانه چای شمال کشور، اکنون ۱۰۰ کارخانه تعطیل شده‌اند و ۸۰ کارخانه باقی مانده هم به صورت نیمه تعطیل در آمده‌اند.

«پروز شعبانی» نایب رییس اتحادیه چایکاران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه عدم حمایت مسوولین و واردات بی‌رویه چای قاچاق باعث متضرر شدن کارخانه‌داران چای کشور شده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ کارخانه باقی ماند نیز نیمه تعطیل شده‌اند، افزود: این کارخانه‌ها به جای تولید ۳۰ تن چای در روز، تنها ۱۰ تن چای تولید می‌کنند.

شعبانی با اشاره به اقدام استاندار گیلان درخصوص فروش چای سنواتی ادامه داد: مصرف چای سنواتی چه برای داخل کشور و چه برای صادرات و مصرف سایر کشور‌ها مضر است و براساس مصوبه وزارت بهداشت چای سنواتی قابل شرب نیست و باید تبدیل به کود شود.

نایب رییس اتحادیه چایکاران افزود: استانداری ۵۰ هزار الی۶۰ هزار تن چای سنواتی را کیلویی ۳۸۴ تومان از سازمان تعاون روستایی خریده و کیلویی ۱۵۰۰ تومان به فروش می‌رساند.

به گفته وی، تولید چای داخلی در حدود  ۱۰ الی ۱۲ هزار تن است که به دلیل ورود چای خارجی و سنواتی ارزان قیمت، کارخانه‌داران همین را هم نمی‌توانند به فروش برسانند.

وی با اشاره به واردات ۱۰۰ هزار تن چای که اغلب به صورت قاچاق و بدون پرداخت تعرفه گمرکی است، ادامه داد: به رغم اینکه باغات چای کشور پتانسیل تولید نیاز داخل را دارند اما به دلیل بی‌توجهی مسوولین و عدم پرداخت پول چایکاران، تولید برگ سبز چای کشور نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز