خبرگزاری کار ایران

بدنبال سرمربیگری در تیم ملی نیستم؛

نوربخش: چرا احمدی‌نژاد باید به محمد بنا مدال افتخار بدهد؟!

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۱۱

اگر محمد بنا توانایی موفقیت دوباره در تیم ملی را داشت، فرار را بر قرار ترجیح نمی‌داد/چرا باید رئیس جمهور به فردی که تنها 5 سال است به ایران آمده مدال افتخار بدهد؟!

مربی تیم ملی کشتی فرنگی تاکید می‌کند که اگر محمد بنا توانایی موفقیت دوباره در تیم ملی را داشت، فرار را بر قرار ترجیح نمی‌داد.

ناصر نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با بحث حضورش در کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت: دیروز جلسه‌ای در محل فدراسیون کشتی با چند تن از پیشکسوتان این رشته و اعضای کمیته فنی فدراسیون داشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدم که اگر می‌توانم کمکی به پیشرفت کشتی فرنگی کشور کنم به کادر فنی تیم ملی اضافه شوم.

وی افزود: در طول تمام روزهای پس از المپیک لندن، کشتی فرنگی با نوسانات و مشکلات بسیاری مواجه بوده و فدراسیون هم اوضاع مالی و اقتصادی خوبی نداشته، با این حال تصمیم گرفتم حال که می‌توانم کمکی به کشتی فرنگی کنم بعد از بازگشت از کشور آذربایجان به کادر فنی تیم ملی اضافه شده و مانع از خسارت های بیشتر به این رشته شوم.

نوربخش با تاکید بر اینکه مربیگری در تیم ملی هیچ چیزی برای من ندارد، افزود: تنها انگیزه من کمک کردن است و می‌خواهیم قدری از همه زمان‌هایی که در این مدت سوخته را جبران کنیم. امیدوارم همه کسانی که هم اکنون در تیم ملی هستند دست به دست هم داده و چنین شرایطی را فراهم کنند.

عضو کادر فنی تیم ملی فرنگی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا از عضویت در کادر فنی تیم ملی کشتی آذربایجان منصرف شدید، گفت: من با فدراسیون آذربایجان قراردادی نداشتم و بعد از اینکه جمشید خیرآبادی هدایت این تیم را بر عهده گرفت تصمیم گرفتم به او کمک کنم، اما بعد از مدتی به خاطر اینکه دوری از خانواده برایم سخت بود و همچنین مسائل کشتی باشگاه شهریار و تیم ملی برایم ارجحیت داشت تصمیم گرفتم به ایران برگردم.

نوربخش یکی دیگر از دلایل رفتنش به آذربایجان را بی‌مهری مسئولان فدراسیون کشتی پیش از المپیک خواند و افزود: متاسفانه محمد بنا و مسئولان فدراسیون کشتی پیش از المپیک لندن و در حالیکه من ماه‌ها در تیم ملی شب و روزم را گذاشته بودم با ناجوانمردی من را از تیم کنار گذاشتند و به نوعی در حقم نامردی کردند.

وی ادامه داد: البته اصل این موضوع بر می‌گشت به محمد بنا و این تصمیمی بود که او در مورد من گرفت، اما در همان زمان انتظار داشتم حجت‌اله خطیب و رسول خادم جلوی این تصمیم ایستاده و من را همراه با تیم ملی به لندن می‌بردند.

این پیشکسوت کشتی تصریح کرد: بی مهری‌های فدراسیون به من به همین چند مورد ختم نشد و آنها حتی پس از المپیک نه در لیست تجلیل از قهرمانان المپیک و نه در لیست پاداش‌ها نامی از من نبردند. شاید یکی از اصلی‌ترین دلایلی که تصمیم گرفتم به آذربایجان بروم همین بی مهری‌هایی بود که خواستم با این رفتار اعتراضی به آنها اعتراض کنم.

نوربخش در ادامه با اشاره به اینکه دستمزد یک ماه کار در تیم ملی آذربایجان به اندازه 10 سال حقوق یک مربی در ایران است، افزود: برای من مسائل مالی و اقتصادی در اولویت اول نیست و مسائل مختلفی دست به دست هم داد تا به ایران برگردم، البته من در همان ابتدا هم برخلاف میل باطنی‌ام به آذربایجان رفتم.

وی تصریح کرد: کشور آذربایجان شرایط خوبی ندارد و نسبت به ایران بسیار عقب افتاده‌تر است، ضمن اینکه جمعیت بسیار کمی دارد و بیشتر سعی می‌کنند کشتی‌گیران خود را از سایر کشورهای دیگر به خدمت بگیرند.

نوربخش در ادامه گفتگوی خود با ایلنا در پاسخ به این سوال که با نیت سرمربیگری به تیم ملی کشتی فرنگی آمده‌اید یا خیر؟ گفت: من هیچ‌وقت کمبود اسم و رسم نداشته و ندارم، ضمن آنکه اصلا برایم اهمیتی ندارد چه عنوانی در تیم ملی داشته باشم. متاسفانه در طول مدتی که محمد بنا سرمربی تیم ملی بود برخی جریان‌ها تلاش کردند همه موفقیت‌های کشتی فرنگی را به نام وی بنویسند، در حالیکه مربیان تیم ملی هم پا به پای او زحمت می‌کشیدند و تلاش می‌کردند.

وی با انتقاد از محمود احمدی‌نژاد به خاطر اهدای مدال افتخار به محمد بنا گفت: چرا باید رئیس جمهور به فردی که تنها 5 سال است به ایران آمده مدال افتخار بدهد. تیم ملی کشتی فرنگی اگر توانسته قهرمان المپیک لندن شود حاصل 15 سال تلاش بنده و امثال بنده بوده است. متاسفانه محمد بنا در طول این مدت به قدری قدرت گرفته بود که حتی حاضر نبود کمترین اسمی از دیگر مربیان تیم ملی فرنگی برده شود.

این مربی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا بسیاری فکر می‌کنند تیم ملی کشتی فرنگی ما بدون محمد بنا به جایی نخواهد رسید، گفت: متاسفانه این افکار عام است و خود محمد بنا بیشترین نقش را در شکل‌گیری این تفکر داشته است. وقتی بنا نمی‌پذیرد در رأس تیم ملی به کارش ادامه دهد باید دید چرا او چنین تصمیمی می‌گیرد. من مطمئنم بنا چون مطمئن است دیگر نمی‌تواند تیمی مثل تیم ملی در المپیک لندن را ساخته و پرداخته کند از حضور در رأس کادر فنی تیم ملی واهمه دارد.

وی همچنین متذکر شد: مطمئن باشید اگر بنا توانایی موفقیت دوباره در تیم ملی را داشت فرار را بر قرار ترجیح نمی‌داد. او در طول تمام مدت بعد از المپیک بارها با راه انداختن قصه آمدن یا نیامدنش فرصت زیادی را از تیم ملی گرفت و زیان زیادی به ملی‌پوشان این رشته وارد کرد.

نوربخش در ادامه به روند اداره تیم ملی توسط کادر فنی اشاره کرد و افزود: آن طور که می‌بینید تیم ملی کشتی فرنگی فعلا به شکل شورایی اداره می‌شود و افراد و پیشکسوتانی هستند که در این تیم سیاست‌گذاری می‌کنند. بنده و دیگر مربیان هم هر طور که بتوانیم به تیم ملی کمک خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: امیدوارم با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌هایی که می‌شود تیم ملی کشتی فرنگی را به قدرت گذشته‌اش بازگردانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز