خبرگزاری کار ایران

جام وهبی امره ترکیه؛

فرنگی کاران ایران به 5 مدال رنگارنگ دست یافتند

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۸۷

نخستین روز از رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه (جایزه بزرگ فیلا) در حالی برگزار شد که نمایندگان کشورمان با کسب یک مدال نقره و چهار مدال برنز به کار خود پایان دادند.

نخستین روز از رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه (جایزه بزرگ فیلا) در حالی برگزار شد که نمایندگان کشورمان با کسب یک مدال نقره و چهار مدال برنز به کار خود پایان دادند.


به گزارش ایلنا، نخستین روز از رقابتهای بین‌المللی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه در حالی شب گذشته در شهر استانبول ترکیه به پایان رسید که 140 فرنگی کار از ایران، ترکیه، جمهوری آذربایجان، بلاروس، روسیه، یونان، ازبکستان، صربستان، گرجستان، تونس، قزاقستان و اتریش در این رقابت‌ها حضور دارند.

بنا بر این گزارش نتایج کامل مبارزات نمایندگان اوزان اول کشورمان که با کسب 5 مدال رنگارنگ به پایان رسید به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم که 16 کشتی گیر حضور داشتند، شیرزاد بهشتی طلا از کشورمان در دور نخست "هاران بوزاوغلو" از ترکیه را در دو تایم با نتیجه یک بر یک و 2 بر صفر شکست داد. در دور دوم نیز "هسیم بای کارا" از کشور میزبان را با نتیجه 4 بر صفر و 2 بر صفر مغلوب کرد. بهشتی طلا در دور سوم مقابل "ایوان تاتارینوف" از روسیه در دو تایم با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد. نماینده ایران در دیدار رده‌بندی این وزن "فاتح اوچون چو" از ترکیه را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد. در این وزن "البک تاژیف" نفر دوم جهان از بلاروس و "تاتارینوف" از روسیه فینالیست شدند که نماینده روس‌ها به مقام قهرمانی رسید.

محمد کریمی در وزن 66 کیلوگرم در دور نخست رامین طاهری دیگر نماینده کشورمان را در دو تایم با نتیجه 3 بر صفر و یک بر صفر شکست داد. وی در دور دوم "عسکر اورشاک داگوف" از روسیه را در سه تایم با نتیجه صفر بر یک، 2 بر صفر و یک بر صفر را مغلوب کرد. کریمی در دور سوم "ویتالی ماکی‌بوویچ" از آذربایجان را در دو تایم با نتیجه 2 بر صفر و یک بریک شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله "آتاکان یوکسل" کشتی گیر سرشناس ترکیه‌ای را در دو تایم با نتیجه 2 بر صفر و یک بر صفر مغلوب کرد و فینالیست شد. نماینده کشورمان در دیدار فینال مقابل "راستلیم علی‌یف" از آذربایجان باخت و صاحب مدال نقره شد.

رامین طاهری در همین وزن در گروه شانس مجدد در نخستین مبارزه مقابل "عسکر اورشاک داگوف" از روسیه در حالیکه تایم اول را با نتیجه 2 بر صفر برده بود در تایم دوم با نتیجه 4 بر صفر ضربه فنی شد و از دور رقابتها کنار رفت. "داوور استفانک" از صربستان و "آتاکان یوکسل" از ترکیه از جمله نفرات سرشناس این وزن بودند. در این وزن 22 کشتی گیر حضور داشتند.

در وزن 84 کیلوگرم حسین نوری، پس از استراحت در دور نخست مقابل "ریواز ناداری شویلی" از گرجستان در دو تایم با نتیجه مشابه یک بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر گرجستانی در دیدار فینال به گروه شانس مجدد راه یافت. وی در این مرحله مقابل "سابان کاراتاس" از ترکیه با نتیجه 4 بر صفر، یک بر 3 و 5 بر یک به برتری رسید و راهی دیدار رده بندی شد. نوری در دیدار رده‌بندی با توجه به حاضر نشدن "آلن خوگایف" قهرمان المپیک 2012 لندن از روسیه، با شایستگی صاحب مدال برنز شد.

"علی قیطاسی" در همین وزن پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل دیدار کریمبایف از قزاقستان با نتیجه یک بر صفر، صفر بر سه و یک بر صفر به برتری رسید. وی در دور سوم مقابل "سلجوق جبی" قهرمان جهان از ترکیه با نتیجه صفر بر یک، یک بر صفر و صفر بر 2 مغلوب شد و راهی گروه شانس مجدد شد. قیطاسی در این مرحله ابتدا "یوسف قادریان" دیگر نماینده ایران را در سه تایم با نتیجه یک بر صفر، صفر بر یک و یک بر صفر برد و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در این دیدار "گئورگی تسریکیدزه" از گرجستان را پشت سر گذاشت و صاحب مدال برنز شد.

یوسف قادریان نیز در دور نخست مقابل "سلجوق جبی" از ترکیه در دو تایم با نتیجه مشابه یک بر صفر مغلوب شد و با شکست مقابل قیطاسی از دور رقابتها کنار رفت. در این وزن که 19 کشتی گیر حضور داشتند، "سلجوق جبی" از ترکیه با برتری 2 بر صفر مقابل "ناداری شویلی" از گرجستان قهرمان شد.

در وزن 120 کیلوگرم مهدی نوری در دور نخست مقابل "آتیلا گوزل" کشتی گیر سرشناس و قهرمان رقابتهای کشوری ترکیه با نتیجه صفر بر 2، یک بر صفر و یک بر صفر به برتری رسید. وی در دور دوم مقابل "لوسب چوگوشویلی" از گرجستان نفر پنجم المپیک لندن با نتیجه صفر بر 2، 4 بر صفر و صفر بر یک مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال راهی گروه شانس مجدد شد.

وی در این مرحله ابتدا "سارت بایف" از قزاقستان را در دو تایم با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید و در مرحله بعد مقابل بهنام مهدی‌زاده دیگر نماینده کشورمان با نتیجه یک بر صفر و سه بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. نوری در این مرحله با توجه به حاضر نشدن "علیخان ایوب‌اف" از روسیه صاحب گردن آویز برنز شد.

بهنام مهدی‌زاده در همین وزن پس از استراحت در دور اول، در دور دوم "ماکسیم اوخوروف" از آذربایجان را در دو تایم با نتیجه یک بر صفر و 4 بر صفر مغلوب کرد. وی در دور سوم مقابل "لوسب چوگوشویلی" از گرجستان در سه تایم با نتیجه صفر بر یک، یک بر صفر و صفر بر یک شکست خورد و راهی گروه شانس مجدد شد. وی در این مرحله با شکست مقابل مهدی نوری از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در این وزن 18 کشتی گیر حضور داشتند که "رضا کایالپ" از ترکیه قهرمان جهان و نفر سوم المپیک لندن با پیروزی 2 بر صفر مقابل ل"وسب چوگوشویلی" از بلاروس قهرمان شد.

رقابتهای اوزان 60، 74 و 96 کیلوگرم امروز (یکشنبه) در شهر استانبول برگزار می‌شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز