خبرگزاری کار ایران

آقایان فقط به دنبال شعار و تبلیغات‌اند؛

محسن کاوه: اوضاع کشتی نابسامان است/ حاضرم افشاگری کنم!

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۹۴

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد تاکید کرد که اگر مسئولین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بخواهند حاضرم حضوری اطلاعاتی در اختیار آنها بگذارم که به خیلی از وقایع کشتی آگاه شوند.

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد تاکید کرد که اگر مسئولین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بخواهند حاضرم حضوری اطلاعاتی در اختیار آنها بگذارم که به خیلی از وقایع کشتی آگاه شوند.

محسن کاوه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با انتقاد از برگزاری جام تختی اظهار کرد: متاسفانه امسال چند عامل دست به دست هم داد تا مسابقات کشتی آزاد جام تختی رنگ و بوی بین المللی نداشته باشد. نخست اینکه فدراسیون کشتی در اقدامی زمان این مسابقات را به سال 92 موکول کرد و در حالی که 28 اردیبهشت را برای برگزاری این مسابقات در نظر گرفته بود به یکباره آن را به 18 اردیبهشت موکول کرد و همین عامل موجب استقبال کم از این مسابقات را سبب شد.

وی افزود: نکته دیگر اینکه مسئولان فدراسیون کشتی به بهانه سفر به آمریکا مانع از حضور 7 نفر اصلی تیم ملی کشتی آزاد در این مسابقات شدند و علاوه بر این در هر وزن حتی 4 نفر اول کشور را در جام تختی شرکت نداده بودند.

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: سومین موضوعی که افت کیفیت جام تختی را سبب شد این بود که مسئولان فدراسیون کشتی در فاصله 12 روز مانده به این مسابقات میزبانی مازندران را لغو و این مسابقات را به تهران آوردند که در نوع خود عجیب بود.

وی در ادامه گفت: متاسفانه فدراسیون کشتی پیش از این مسابقات تلاش جدی برای حضور تیم های باکیفیت در این مسابقات نکرد و برای مثال تاجیکستان در حالی به عنوان یک کشور مستقل در این مسابقات حاضر شد که تنها با یک کشتی گیر داغستانی الاصل به ایران آمده بود. یا خود تیم ملی داغستان به حدی برای این مسابقات اهمیتی قائل نبود که بدون مربی به ایران سفر کرده بود.

کاوه تصریح کرد: تیم آذربایجان نیز تنها با سه کشتی گیر به ایران آمده بود که من فکر کردم کشتی گیران آن متعلق به یکی از شهرستان های این کشور است.

وی همچنین گفت: البته جام تختی خوب بود برای جوانانی که خودشان را نشان دادند. نکته منفی دیگر این مسابقات این بود که مسئولان فدراسیون کشتی ایران با وجود تمام هزینه هایی که برای جام تختی کردند متاسفانه به آن حتی یک نگاه رقابتی خوب داخلی هم نداشتند. به نظرم این مسابقات می توانست بهترین گزینه برای انتخابی تیم ملی باشد.

این مربی سابق تیم ملی کشتی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به مشکلات مالی عدیده فدراسیون کشتی بهتر نبودمنابع مالی تخصیص یافته به این مسابقات را خرج تیم های ملی رده های مختلف می کردیم گفت: متاسفانه ما در طول 6 یا 7 ماه اخیر به دلیل مشکلات مالی اعزام های بسیاری در رده های مختلف تیم های کشتی را لغو کردیم که می توانستیم با یک برنامه ریزی بهتر شرایط بهتری را برای آنها فراهم کنیم. متاسفانه در کشتی ما بودجه ها در جاهایی هزینه می شود که واجب و الزامی نیست یا بهتر بگویم این فدراسیون در بحث مدیریت هزینه بسیار ضعیف عمل می کند و برنامه ای ندارد.

کاوه با تاکید بر اینکه برگزاری جام تختی نه در شان نام جهان پهلوان تختی بود و نه در شان کشتی ایران افزود: متاسفانه مسئولان فدراسیون کشتی به جای تلاش در جهت پیشرفت این رشته بیشتر به دنبال مانورهای تبلیغاتی و شعار هستند.

این مربی در ادامه در رابطه با سفر تیم ملی کشتی آزاد به امریکا گفت:‌ این که دوستان مدعی هستند با این مسابقات می خواهند به بقای کشتی در المپیک کمک کنند یک دروغ بزرگ است. تا آنجا که من اطلاع دارم یک اسپانسر ‌آمریکایی دست به چنین کاری‌زده و بدون در نظر گرفتن منافع کشتی از کنار تبلیغات این مسابقات بدنبال پول‌سازی است.

وی افزود: متاسفانه آنطور که مطرح شده یک کاروان 40 نفره از ایران به امریکا سفر کرده که دلیل اعزام کاروان به این بزرگی برای شخص من قابل درک نیست. برای مثال حجت اله خطیب به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی در حالی به این مسابقات دوستانه سفر کرده که ماه گذشته حاضر نشد برای برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا که به لحاظ رنکینگی برای کشتی ما بسیار اهمیت داشت به هند سفر کند.

کاوه با اشاره به اینکه نابسامانی کشتی کشور را در بر گرفته تصریح کرد: متاسفانه اخباری که از گوشه و کنار فدراسیون به ما می رسد اصلا خوشایند نیست. من فکر میکنم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به این یقین رسیده اند که کشتی از المپیک حذف شده و کاملا بی خیال آن شده اند.

وی همچنین گفت: من اطلاعات و اخباری از بدنه و درون فدراسیون کشتی دارم که بسیار دوست دارم آنها را با مسئولین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در میان بگذارم. در همین جا اعلام می کنم اگر مسئولان این دو نهاد متولی ورزش کشور بخواهند حاضرم به صورت حضوری اطلاعاتی در اختیار آنها بگذارم که به شرایط نامناسب و نابسامان کشتی کشور آگاه شوند.

این مربی اسبق تیم ملی کشتی در پایان گفت: سفر تیم ملی کشتی آزاد از نظر من و خیلی دیگر از جامعه کشتی یک سفر تفریحی است و هیچ تاثیری در بقای این رشته در المپیک نخواهد داشت و کمیته بین‌المللی المپیک برای تصمیمات خود قطعا تحت تاثیر چنین جریان سازی هایی قرار نخواهند گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز