خبرگزاری کار ایران

منچستر بهتر بود ولی باخت؛

مورینیو: کسی حق ندارد از تصمیمات فرگوسن انتقاد کند

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۸۱

من از صعود تیم رئال احساس خوشبختی می‌کنم ولی از تیمم توقع بیشتری داشتم. ما بازی خوبی انجام ندادیم ولی به خوبی از 10 تا 15 دقیقه بعد از اخراج بازیکن حریف بهره بردیم.

سرمربی پرتغالی رئال مادرید تاکید کرد که رئال تیم بدتر میدان بود در حالیکه منچستر تیم برتر میدان بود ولی شکست خورد.

به گزارش ایلنا، ژوزه مورینیو پس از برتری تیمش بر منچستر یونایتد در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با آنالیز این بازی گفت: من از صعود تیم رئال احساس خوشبختی می‌کنم ولی از تیمم توقع بیشتری داشتم. ما بازی خوبی انجام ندادیم ولی به خوبی از 10 تا 15 دقیقه بعد از اخراج بازیکن حریف بهره بردیم.

وی ادامه داد: لوکا سرنوشت بازی را تغییر داد چون با ورودش به زمین دینامیک و خلاقیت را به تیم آورد ولی تیم حریف با وجود 10 نفره بودن هم برای ما مشکلاتی را خلق کرد. یونایتد از نظر فیزیکی قدرتمند است. می‌دانستیم آنها با تمام توان می‌جنگند. از صعود تیممخوشحالم ولی از عملکرد شاگردانم راضی نیستم.

مورینیو ادامه داد: نیمه اول بازی ما زیاد ریسک نکردیم و یونایتد هم همین طور. نیمه اول بازی بی نمک بود ولی این یک بازی حذفی بود. اول آنها به گل رسیدند و ما یک گل تا به تساوی کشیدن بازی فاصله داشتیم ولی با اخراج بازیکن حریف، دقیقا مثل بازی ما مقابل بارسلونا شد.

وی با بیان اینکه دیگو لوپس بهترین بازیکن زمین بود، افزود: زمانی که دروازه‌بان تیمت، بهترین بازیکن مسابقه است و 11 نفره مقابل حریف 10 نفره کار می‌کنی، این نشانه این است که بازی را آن‌طور که باید و شاید تحت کنترل نداری. خدیرا، ژابی و لوکا بازیکنان تیم ما برای پاسکاری هستند. باید با سختی کشیدن آشنا باشیم و با شیوه برد در این شرایط آشنایی داشته باشیم.

سرمربی رئال در مورد عدم رضایت فرگوسن از داوری نیز متذکر شد: من دو سال پیش در صحنه اخراج په په همین حس را داشتم ولی در آن زمان یک تفاوت بزرگ وجود داشت. در آن صحنه، یک تمارض را شاهد بودیم ولی دراین بازی نه. خطای نانی، خطایی بود که روی آربلوا مرتکب شد و تصمیم داور بدین ترتیب بود. من نمی‌خواهم قضاوت کنم. برای من ساده است بگویم تیم بهتر، باخت.

وی در مورد برخورد نانی و آربلوا نیز گفت: برخورد محکمی میان نانی و اربلوا رخ داد و داور تصمیم گرفت کارت قرمز را از جیبش خارج کند و شاید می‌توانست کارت زرد بدهد. ما فقط به اولدترافورد آمدیم و بازی خود را انجام دادیم. فرگوسن هم همین را به من گفت. صداقت و فرپلی، مهمترین نکته برای ماست.

مورینیو در مورد غیبت فرگوسن در سالن کنفرانس خبری نیز خاطرنشان کرد: در پایان بازی با او صحبت کردم ولی زمان زیادی برای این کار نداشتم. قبل از شروع بازی این شانس را داشتم تا 45 دقیقه را در کنار او سپری کنم. همیشه این زمان، بهترین وقت برای داشتن یگ گفت‌وگوی دلچسب و دلنشین خصوصی است.

سرمربی رئال در مورد مودریچ نیز گفت: منچستر از نظر تدافعی بازی فوق العاده ای را ارائه کرد و برای ما مشکلات فراوانی خلق کرد. با ورود مودریچ، اوضاع برای ما متفاوت شد. بازی عمق پیدا کرد و سرعت و کیفیت حرکات ما افزایش یافت و این خیلی به ما کمک کرد.

وی در مورد اعتراض یونایتدی‌ها نیز تصریح کرد: اگر کسی بتواند گریه کند، خودم اولین نفری هستم که این کار را انجام می‌دهم چون داستان و حکایت من بازی کردن مقابل یک تیم 10 نفره نیست، بلکه حکایت بازی کردن با یک تیم 10 نفره است. 10 نفره بازی کردن در یک نیمه نهایی. امشب تیم برتر باخت ولی باید بگویم اینها مسائل فوتبالی است. ما در طول 10 دقیقه خیلی خوب بازی کردیم. من ورزشگاه اولدترافورد را می‌شناسم و از قدرت لیدری فرگسون اطلاع دارم و به همین خاطر در پایان بازی نتوانستیم خود را کنترل و حفظ کنیم. در پایان این دیگو لوپس بود که پیروزی را به ما رساند. دقیقا کاری که دخه آ در مادرید انجام داد. او یک دروازه بان بزرگ است و مرد برتر بازی بود.

مورینیو در پاسخ به این سوال که بعد از کارت قرمزی که  نانی دریافت کرد روند بازی تغییر کرد، گفت: یونایتد با 11 بازیکن کاملا ما را کنترل کرده بود. آنها خیلی خوب دفاع می‌کردند ولی بعد از آن بود که ما مودریچ را به زمین فرستادیم و قصد داشتم بدون بیرون کشیدن ایگواین، بنزما را هم به زمین بفرستم و به هر نحوی شده ریسک کنم. نمی‌دانم اگر بازی 11 به 11 دنبال می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد و آیا همین روند پیش می‌آمد یا نه؟ ولی وقتی حریف 10 نفره می‌شود، شک و شبهاتی مطرح می‌شود. این همان اتفاقی است که برای یونایتد رخ داد و ما توانستیم از آن بهره ببریم.

وی متذکر شد: با اوزیل بازی را از جناحین باز کردیم و مودریچ و کاکا را نفوذی‌تر از قبل به کار گرفتیم. از اینکه آنها به سختی افتاده‌اند استفاده کردیم. تیم‌های زیادی در تاریخ هستند که با تیمی 10 نفره به پیروزی رسیدند. آنچه من را ناامید کرد این است که در بازی 11 نفره مقابل تیم 10 نفره یونایتد تیم برتر میدان نبودیم و نتوانستیم کنترل کامل بازی را در دست بگیریم. اگر دیگو لوپس، بهترین بازکین میدان نبود و تمام توپ‌ها را مهار نمی‌کرد، شرایط بدین ترتیب پیش نمی‌رفت.

مورینیو همچنین در مورد کریس رونالدو نیز افزود: هیچ‌وقت بازگشت به جایی که قبلا در آنجا کار می‌کردی، کار ساده ای نیست و هیچ کسی حق ندارد از هیچ یک از تصمیمات سرالکس انتقاد کند. آنها برای مهار رونالدو کاملا منسجم کار کردند و تاکتیکشان بی عیب و نقص بود ولی کریستیانو بهترین بازیکن دنیاست و این را نشان داد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز