خبرگزاری کار ایران

یکدلی رمز موفقیت تیم ملی بود؛

ذوالفقارنسب: قرارداد کی‌روش باید هر چه سریع‌تر تمدید شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۱۴

متاسفانه نگاه عجولانه در بیشتر اوقات بیشترین لطمات را به فوتبال ما زده و باید این نگاه را تغییر داد.

کارشناس فوتبال کشورمان مهم‌ترین فاکتور موفقیت تیم ملی در 3 بازی پایانی را رمز اتحاد و یکدلی دانست.

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تبریک صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2014 برزیل با اشاره به عملکرد شاگردان کارلوس کی‌روش در دیدار مقابل کره‌جنوبی اظهار کرد: بازی بسیاری حساسی بود و فراز و نشیب زیاد تیم ملی در مسیر مقدماتی جام جهانی زمینه این حساسیت بسیار بالا را فراهم کرده بود.

وی افزود: تیم ملی فوتبال ایران در این مسابقات آغازی بسیار ضعیف و توام با بحران داشت و خوشبختانه از بازی با قطر علاوه بر اینکه عملکرد این تیم دگرگون شد، انگیزه مضاعف و امیدی بزرگ در تیم ملی ایران ایجاد شد که در نهایت منتج به صعود شاگردان کی‌روش به جام‌جهانی شد.

این کارشناس فوتبال مهم‌ترین فاکتور موفقیت تیم ملی در 3 بازی پایانی خود را رمز اتحاد و یکدلی دانست و افزود: در بازی با کره جنوبی تیم ملی ما یک روش کاملا مشخص و از پیش طراحی شده را در دستور کار قرار داد و توانست هوشمندانه بازی کند. این تیم به جز یک صحنه که موجب شد مهاجم تیم کره با رحمان احمدی تک به تک شود در سایر اوقات بازی کاملا آگاهانه بازی کرد و تقریبا برای لحظه به لحظه بازی برنامه داشت.

وی تصریح کرد: البته نباید از بازی بسیار ضعیف کره‌ای‌ها هم در این دیدار غافل شد. آنها اگرچه در دیدار با تیم ملی ما بیشتر دقایق بر بازی مسلط بودند اما اصرار زیادی به سیستم منسوخ شده سانتر از جناحین آورده و حتی در زمانی که از تیم ملی ایران یک گل هم عقب افتادند حاضر نشدند روی به بازی سرعتی خود بیاورند و این خود بزرگ‌ترین ضربه را به آنها وارد کرد.

وی با تمجید از کادر فنی و بازیکنان تیم ملی در این دیدار گفت: بچه‌های ما در این دیدار از هوشیاری، پرس و خلاقیت خود بسیار خوب استفاده کردند و در اغلب اوقات بازی روح یکدلی و همکاری در آنها وجود داشت. برای مثال ما می‌دیدیم‌ هافبک‌های دفاعی و‌ هافبک‌های کناری تیم ملی ایران در زمان‌هایی که نیاز بود به کمک خط دفاع آمده و حملات پردامنه کره‌ای‌ها را دفع می‌کردند.

ذوالفقارنسب در ادامه به ترکیب تیم ملی ایران در 3 بازی اخیر و اصرار کی‌روش به استفاده از بازیکنان استقلالی در تیمش اظهار کرد: این برای اولین بار نیست که یک تیم ملی از بازیکنانی استفاده می‌کند که در باشگاه خود عملکرد خوبی دارند. برای مثال هنوز فراموش نکرده‌ایم ایتالیا در گذشته 5 یا 6 سال ساختار اصلی تیم ملی خود را از بازیکنان میلان تشکیل می‌داد یا اسپانیا که شاکله تیم خود را از بازیکنان بارسلونا تشکیل می‌دهد.

وی افزود: به نظرم این بدیهی‌ترین کاری بود که کی‌روش می‌توانست برای موفقیت تیمش انجام دهد که البته باید از سرمربی تیم ملی فوتبال به خاطر این شناخت خوب تقدیر کرد.

این کارشناس فوتبال همچنین با اشاره به عملکرد رضا قوچان‌نژاد در بازی با کره‌جنوبی اظهار کرد: قوچان‌نژاد بازیکن بسیار خوبی است که از فضاها به خوبی استفاده می‌کند و چارچوب دروازه را به خوبی می‌شناسد. بی‌شک او یکی از تاثیرگذار‌ترین بازیکنان ایران در 3 بازی اخیر بوده که البته در آینده و مسابقات جام‌جهانی بسیار بهتر خواهد بود.

وی ادامه داد: قوچان‌نژاد با همه خوبی که دارد قطعا به یک مکمل خوب برای موفقیت بیشتر نیاز خواهد داشت که سرمربی تیم ملی حتما باید به فکر یک مهاجم سرزن برای موفقیت بیشتر در کنار او باشد.

ذوالفقارنسب در پاسخ به این سوال که چرا بسیاری از کارشناسان ما در زمان به خدمت گرفتن بازیکنان دو رگه توسط کی‌روش بیشترین انتقادها را به او داشتند، اما همین بازیکنان دو رگه امروز فرشته نجات تیم ملی شدند، گفت: متاسفانه نگاه عجولانه در بیشتر اوقات بیشترین لطمات را به فوتبال ما زده و باید این نگاه را تغییر داد. قوچان‌نژاد و دژاگه بازیکنانی هستند که پدرانی ایرانی دارند و بارها هم علاقه خود را به این آب و خاک نشان دادند.

وی در پایان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا با توجه به شرایط پیش آمده ابقای کی‌روش در تیم ملی را به صلاح می‌دانید، گفت: با توجه به سوابقی که این مربی پرتغالی دارد و همچنین شناختی که او از فوتبال ایران پیدا کرده، به نظرم فدراسیون فوتبال باید هر چه سریع‌تر قرارداد وی را تمدید کرده و شرط و شروطی را برای این مربی در نظر بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز