خبرگزاری کار ایران

زشت است فینال ما با کره باشد؛

پیروانی: بهترین دفاع حمله است/فوتبال ما احساسی است

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۱۶

در فوتبال مدرن امروز بارسلونا می‌گوید اولین مدافع اولین مهاجم تیم است و این نشان می‌دهد یک تیم 11 دفاع دارد.

 تیم ملی فوتبال کشورمان فردا ساعت 16:30 دقیقه به مصاف کره جنوبی می‌رود تا با شکست این تیم مستقیما به جام جهانی 2016 برزیل صعود کند.

به گزارش ایلنا، 4 سال پیش در چنین روزی تیم ملی ایران در حالیکه برای رفتن به جام جهانی 2010 به 3 امتیاز میدان کره احتیاج داشت مقابل این تیم به تساوی یک بر یک رسید تا به این ترتیب صعود به جام‌جهانی چهارم برای فوتبالدوستان کشورمان در آن زمان تبدیل به یک رویا شود.

پیشکسوت تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در گروهی که لبنان و قطر حضور دارند ما نباید بازی فینال و سرنوشت ساز را مقابل تیم کره بازی کنیم. به راحتی می‌توانستیم از این دو تیم در بازی‌های رفت امتیاز بگیریم و راحت‌تر صعود کنیم. درست است کره تیم قوی و خوبی است اما دیگر آن سرعت قدیم را ندارد. در گذشته از دفاع بازی را شروع می‌کرد و به میانه میدان می‌کشید و در مرکز زمین تصمیم‌گیری می‌شد و که چه کار کنند. اما الان سیستم آنها تقریبا انگلیسی است.

 افشین پیروانی درخصوص خط دفاعی در بازی فردا گفت: روز بسیار سختی در آنجا خواهیم داشت. نباید در شروع بازی گل بخوریم اما ایرانی‌ها مرد روزهای سخت هستند. از لحاظ فنی مدافعین ما نسبت به گذشته سرعت کمتری دارند و شاخصه اصلی در فوتبال سرعت و چابکی است. اگر عقیلی و رحمتی هم بودند دفاع بهتر و مستحکم‌تری داشتیم.

بازیکن سابق پرسپولیس اظهار داشت: در فوتبال مدرن امروز بارسلونا می‌گوید اولین مدافع اولین مهاجم تیم است و این نشان می‌دهد یک تیم 11 دفاع دارد چون در بازی با کره با توجه به بازیکن بلند قد آنها باید ضربات اول را ما بزنیم امیرحسین صادقی بهترین گزینه برای دفاع است. فوتبال ما هنوز یاد نگرفته که مهاجم فقط وظیفه گل زدن ندارد و باید دفاع هم بکند. توپی که درون دروازه رفت همه مقصر هستند. متاسفانه فوتبال ما احساسی است.

این ملی‌پوش سابق فوتبال گفت: وقتی تیم از دفاع تغذیه شود بهترین فرصت را دارد که پیروز میدان شود. جواد نکونام و آندرانیک تیموریان در خط هافبک مهمترین وظیفه و هدف را دارند که مقابل ارسال‌های کره‌ای‌ها را بگیرند. باید مهاجمان تیم ما با مدافعان کره و مدافعان ما با مهاجمان کره من تو من باشند تا اجازه هیچ کاری را به آنها ندهند.

پیروانی در پایان گفت: اگر قرار است تیم پیروز شود همه باید زحمت بکشند و ساختار دفاعی باید لایه به لایه باشد و البته نباید از اول بازی به دفاع کردن بپردازیم و در شروع بازی باید با موج تماشاگران کره‌ای آشنا باشم چون مطمئنا تماشاگران زیادی به استادیوم می‌آیند. اگر همدلی و انسجام کافی داشته باشیم پیروز خواهیم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز