خبرگزاری کار ایران

لیگ‌های ما باید حرفه‌ای شوند؛

دامادی: فوتبال ما فنی نیست، ساختاری است

کد خبر : ۷۸۲۷۴

وقتی که بیش از 300 میلیارد تومان هزینه فوتبال می‌شود این ورزش چه خروجی برای ورزش کشور داشته؟

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان یک تماشاگر فوتبال می گویم باور نمی‌کردم در چنین فضایی که در فوتبال ما وجود دارد حتی یک ساختمان برای شورای راهبردی تهیه شود.

به گزارش ایلنا، دامادی در حاشیه افتتاح شورای راهبردی فوتبال با بیان این مطلب اظهار کرد: این موضوع را به فال نیک می‌گیرم و به قول مرحوم ناصر حجازی لیگ ما فقط شماره‌هایش حرفه‌ای شده، اما الان اقدامات خوبی در فوتبال انجام شده ولی وقتی که بیش از 300 میلیارد تومان هزینه فوتبال می‌شود این ورزش چه خروجی برای ورزش کشور داشته؟

وی ادامه داد: در سال 2050 چند بازیکن تحویل لیگ های حرفه‌های دنیا خواهیم داد؟ اما در مقابل ژاپن این کار را انجام می‌دهد چون پلن صعودی دارد و از الان مشخص شده که در چندین سال آینده به کجا خواهند رسید. الگوی توسعه در فوتبال ما از امروز کلید خورده باید فوتبال صنعتی را در خود ببینیم. لیگ‌های ما باید حرفه‌ای شوند. باشگاه‌ها باید کارآمد باشند باشگاه‌ها باید در حوزه بین‌المللی حرفه‌ای شوند.

وی در ادامه افزود:‌اما امروز خروجی جلسه ما چه خواهد بود. فوتبال ما مشکل فنی ندارد. مشکلاتش بیشتر ساختاری است که دچار آسیب شده‌ایم. الگوی استاندارد برای باشگاهداری ایجاد کنیم تا استانداردهای لازم در آن رعایت شود. باید بانک اطلاعاتی داشته باشیم. فضای حقوقی در نظر بگیریم که در مسیر حرفه‌ای شدن لیگ ما پیش برود. مطمئن باشید در مسیر ایجاد شورای راهبردی قطعا مشکلاتی خواهد بود اما مجلس در کنار آنهاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز