خبرگزاری کار ایران

عملکرد هیأت فوتبال قابل دفاع نیست؛

شهرام دبیری: شهرداری به جای تیمداری از تراکتورسازی و ماشین‌سازی حمایت کند

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۰۹

نظر فردی من این است که تیمداری شهرداری در رشته فوتبال نفعی ندارد و باید از تیم‌های دیگر حمایت شود.

رئیس هیئت مدیره باشگاه دبیری تبریز با انتقاد از عملکرد مسئولان استانی در پرونده تبانی تیم فوتبال شهرداری تبریز، خواستار حمایت شهرداری از ورزش قهرمانی استان شد.

شهرام دبیری در گفتگو با ایلنا گفت: توسعه ورزش همگانی یکی از وظایف اصلی شهرداری ها است و با این کار باید در جامعه نشاط ایجاد شود. در کنار این مسئله توسعه ورزش قهرمانی یکی از خواسته های مردم است، به طوری که موفقیت های تیم تراکتورسازی شور و شوق خاصی ایجاد کرده است. به خصوص در این زمان که سازمان ورزش از بابت بودجه و حمایت مالی در فشار است و نمی‌تواند حمایتی از تیم‌ها انجام دهد. به خود من بارها مراجعه کرده‌اند که برای اعزام یک تیم که کسب مقامش قطعی است به مسابقات بودجه نداریم و حمایت مالی صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه افزود: ما خودمان در زمان‌های مختلف از تیم‌های متعددی از جمله شنا، والیبال، بسکتبال، دوچرخه سواری، هندبال و تیم‌های دیگر حمایت کرده‌ایم ولی منابع ما نیز محدود است و نمی‌توانیم از همه تیم‌ها حمایت مالی کنیم. بر این اساس به شهرداری مجوز داده شد تا از ورزش قهرمانی و تیم‌های مختلف حمایت کنیم و خوشبختانه نتایج خوبی هم گرفته شده و تاثیرات مثبتی در رشد ورزش استان داشته است. علاوه بر این بودجه ای تصویب شد تا به هیأت های ورزشی کمک مالی شود که مبلغ این کمک مالی در سال گذشته 10 میلیون تومان بود و امسال نیز مبلغ 20 میلیون تومان تصویب شده است. سال قبل 30 هیأت ورزشی تحت پوشش این کمک قرار گرفتند و امسال نیز امیدواریم هیأت ها با این مبلغ بتوانند قدری از مشکلات خود را کاهش دهند.

شهرام دبیری در مورد تبانی تیم فوتبال شهرداری تبریز و رای صادر شده در این مورد اظهار داشت: بنده از جزئیات موضوع مطلع نیستم ولی تا آنجایی که خبر دارم تخلفی از سوی باشگاه و مسئولان صورت نگرفته و تمامی اتهامات به مربی و بازیکنان وارد است. یکی از اتهامات مطرح شده این است که بازیکنان پول جمع کرده اند و به حریف داده اند تا مقابل حریفش خوب بازی کند. این مورد به هیچ وجه جرم نیست و در فوتبال اروپا نیز عادی است و اتفاق می افتد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز هیأت فوتبال استان را در رأی صادر شده مقصر دانست و تصریح کرد: در جواب استعلام هایی که درباره تیم شهرداری تبریز از هیأت فوتبال صورت گرفته است آن ها اعلام کرده اند که از فیلم برداری این بازی جلوگیری شده است. درباره این موضوع مسئولان هیأت فوتبال می توانستند با صحبت و رایزنی با مسئولان باشگاه به راحتی اقدام به فیلم برداری از بازی کنند و حتی ادبیات و نوع جواب هیأت نیز به فدراسیون تند و مغرضانه بوده و می‌توانستند با پاسخ‌های دیگری از جمله اینکه فیلم بازی در اختیار ما نیست و یا اینکه از باشگاه می‌خواهیم فیلم را به فدراسیون بفرستند به استعلام فدراسیون پاسخ دهند. ظاهرا در کمیته انضباطی هم با استناد به این نامه باشگاه شهرداری محکوم شده و به نظر من هیأت در این باره کوتاهی کرده و نباید دست به این کار می‌زد.

دبیری در باره تعطیلی باشگاه شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: نظر من این است که با توجه به اینکه تیم شهرداری تیم فوتبالی ریشه دار نیست به نظر من سرمایه‌گذاری روی این تیم درست نیست و استقبالی هم از این تیم به عمل نمی‌آمد. من پیشنهاد کرده ام هزینه صرف شده برای این تیم را به دو تیم ریشه‌دار و محبوب تراکتورسازی و ماشین‌سازی بدهیم و در اوج‌گیری بیشتر این دو تیم تأثیرگذار باشیم.

وی با انتقاد از ضعف عملکرد مسئولان استانی در پرونده شهرداری بیان داشت: باید مسئولان با آگاهی از موارد اتفاق افتاده و از طریق مراجعی که می توانست نتیجه داشته باشد اقدام رایزنی به رایزنی می‌کردند و باعث اتفاق افتادن این موضوع و تشدید رای نمی‌شدند.

مالک باشگاه دبیری در پاسخ به این سئوال که در انتخابات ریاست هیأت فوتبال شرکت خواهید داشت یا خیر افزود: من علاقه خاصی به پیشرفت فوتبال استان دارم و هر فعالیتی که در این باره لازم باشد انجام می دهم. در مورد شرکت در انتخابات هیأت نیز اگر حمایت کافی صورت بگیرد حتما شرکت خواهم کرد.

دبیری از موافقت خود از حمایت شورای شهر از دو تیم تراکتورسازی و ماشین‌سازی خبر داد و خاطرنشان کرد: تیم تراکتورسازی نامه‌ای به شورای شهر فرستاده تا 80 درصد سهام باشگاه توسط شورای شهر خریداری شود و این موضوع در دست بررسی است و نظر فردی من این است که تیمداری شهرداری در رشته فوتبال نفعی ندارد و باید از تیم‌های دیگر حمایت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز