خبرگزاری کار ایران

بیشتر فوتبال ما زد و بند است؛

عزیزی: اگر جام‌جهانی نرویم، کی‌روش با بابای من چه فرقی داشته؟

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۲۵

اگر چنانچه کارلوس کی‌روش نتواند تیم ملی را به جام‌جهانی 2014 برساند، تفاوت این مربی پرتغالی با بابای من چه خواهد بود؟

خداداد عزیزی معتقد است اگر چنانچه کارلوس کی‌روش نتواند تیم ملی را به جام‌جهانی 2014 برساند، تفاوت این مربی پرتغالی با بابای او چه خواهد بود؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، این اسطوره سابق تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است اگر قرار است با تبانی مبارزه کنیم، ‌یکسال و 6 ماه محرومیت برای متخلفان فایده‌ای ندارد، بلکه باید افراد مجرم 10 یا 20 سال محروم شوند تا زد و بند و تبانی در فوتبال ما ریشه‌کن شود.

گفت‌وگوی خبرنگار ایلنا را با حماسه‌ساز ملبورن در ادامه بخوانید:

کی‌روش این روزها رفتارهای عجیبی دارد. هفته گذشته  در اعتراض به سوالات خبرنگاران کنفرانس مطبوعاتی را به حالت قهر ترک کرد. آیا رفتار او درست است؟

وقتی همه اختیارات را به او می‌دهیم، نباید توقع دیگری داشته باشیم. الان بگوییم بالای چشم کی‌روش ابروست هم قهر می‌کند. اگر خبرنگاران راجع به کریمی و رحمتی سوال نکنند، در مورد چه چیزی باید بپرسند؟ فقط باید تعریف و تمجید کنند؟ به نظرم بیش از حد داریم در مقابل او کوتاه می‌آییم. خبرنگار راجع به همه چیز می‌پرسد و زمان دایی، برانکو و بلاژویچ هم همین بود و سوالات زیادی می‌پرسیدند. چرا کی‌روش ناراحت می‌شود؟ چون مقابل او شل آمده‌ایم و همه اختیارات را به او داده‌ایم، اما کی‌روش که از مریخ نیامده و یکسری ایراد و اشتباه دارد و اگر نداشت،‌ الان جام‌جهانی بودیم. الان هم که کی‌روش قهر می‌کند، طبیعی است چون فدراسیون فوتبال باعث این رفتار کی‌روش شده است.

با این شرایط آینده تیم ملی را چطور می‌بینید؟

فکر می‌کنم کار ما خیلی مشکل است و خیلی سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم، آن هم برای پلی‌آف چون برای اول یا دومی در گروه که شانسی نداریم و اگر قطر را نبریم، چطور می‌خواهیم به پلی‌آف برسیم؟ کار ما واقعا سخت است اما امیدوارم به جام‌جهانی برویم چون اگر نرویم، کی روش کاسه کوزه‌ها را سر فوتبال ما می‌شکند.

چطور؟

چون چند وقت قبل گفته بود باید به بازیکنان ایران بغل پا زدن را یاد بدهم اما همین بازیکنانی که او می‌گوید باید بغل پا زدن به آنها یاد بدهد، سال 1998و 2006 به جام‌جهانی صعود کرده‌اند. اگر کی‌روش نتواند تیم ملی را به جام جهانی ببرد،‌ بابای من را هم می‌گذاشتند سرمربی تیم ملی باشد با او چه فرقی می‌کرد؟ اگر قرار است بین 5 تیم سوم هم نشویم، بابای من هم می‌توانست چنین کاری را انجام دهد چون 2 تیم از 5 تیم گروه ما لبنان و قطر هستند و هر کسی جای کی‌روش بود، ‌شک نکنید سوم می‌شدیم. ما باید به جام‌جهانی برویم و اگر با کی‌روش به جام‌جهانی نرویم، ‌واقعا جای تاسف است.

بگذریم. در ارتباط با آرای اعلام شده برای پرونده تبانی در لیگ یک چه نظری دارید؟

اگر قرار است راجع به تبانی کار کنند، باید 80 درصد فوتبال ما را تعطیل کنند، چون چند سال است راجع به این مسائل صحبت می‌کنیم اما سر 2 بازی به این نتیجه رسیده‌اند. خود علیپور و ستاد منشور اخلاقی می‌دانند در فوتبال ما چه خبر است اما چرا تا حالا رای نداده بودند؟‌ برای من جالب است چون بیشتر فوتبال ما زد و بند است و خیلی اتفاقات در لیگ یک می‌افتد. این بحث تبانی که الان در لیگ یک ما مطرح شده، یکی از صدها تبانی و زد و بند فوتبال ما است.

به نظر شما آرای اعلام شده عادلانه بود؟

اگر واقعا اثبات شده به نظر من 6 ماه و یک سال معنی ندارد و باید برای همیشه این افراد محروم شوند چون بعد از یکسال بر می‌گردند و جری‌تر و دریده‌تر کار خود را انجام می‌دهند. اگر تبانی آنها ثابت شده باید محرومیت طولانی مدت برای این افراد در نظر می‌گرفتند چون با یک‌سال- دوسال اتفاقی نمی‌افتد و دوباره همین آش و همین کاسه است.

کمیته استیناف هم اعتراض را رد کرد و محرومیت‌ها تایید شد و حتی شهردادی به دسته دوم سقوط کرد.

بحث آرای اعلام شده را باید بگذاریم کنار. حرف من این است که همین افراد فوتبال ما را به کثافت کشیده‌اند و خون یکسری بازیکن جوان را توی شیشه کرده‌اند. این ا فراد باید از صحنه فوتبال طرد شوند. باید 10 یا 20 سال محروم شوند تا فساد و تبانی و زد و بند در فوتبال ما ریشه‌کن شود.

به نظر شما با این آرا، حجم تبانی‌ها در فوتبال ما کم می‌شود؟

نه، ‌با این محرومیت‌ها هیچ اتفاقی نمی‌افتد. باید محرومیت‌ها طولانی مدت باشد و حداقل 10 یا 20 سال محروم می شدند تا دیگر کسی جرات نکند دنبال تبانی برود، اما بعد از یکسال طرف می‌آید و همین تبانی‌ها و زد و بندها را دوباره انجام می‌دهد.

در مورد 16 یا 18 تیمی شدن لیگ برتر چه نظری دارید؟

لیگ ما باید 18 تیمی باشد و 16 تیم برای لیگ برتر ما کم است. کی روش گفته لیگ 16 تیمی شود و اینها هم می‌گویند 16 تیمی شود و هیچ دلیلی ندارند چرا این تصمیم را گرفته‌اند. اگر قرار است به خاطر حرف کی‌روش لیگ را 16 تیمی کنیم، مصیبت و بدبختی فوتبال ما است، چون کی‌روش می‌رود و کدام عقل سلیم به خاطر حرف او تعداد تیم‌های لیگ را کم می‌کند. به نظرم 18 تیم برای لیگ ما خوب است اما چون کی‌روش گفته 16 تیمی، ‌نمی‌توانند کاری کنند و فقط به خاطر حرف کی‌روش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز